شناسه خبر: 8751 منتشر شده در مورخ: 1395/1/21 ساعت: 09:02 گروه: اجتماعی  
آمار تکان دهنده ۱۲ تا ۱۴ درصدی معلولان درکشور/ ضرورت افزایش بودجه سازمان بهزیستی، زمان بررسی لایحه بودجه
خضری مطرح کرد؛

آمار تکان دهنده ۱۲ تا ۱۴ درصدی معلولان درکشور/ ضرورت افزایش بودجه سازمان بهزیستی، زمان بررسی لایحه بودجه

عضو فراکسیون حمایت از حقوق معلولان درمجلس با تاکید بر ضرورت افزایش بودجه سازمان بهزیستی زمان بررسی لایحه بودجه درصحن مجلس، گفت: آمار۱۲ تا ۱۴ درصدی تعداد معلولان درکشور بسیارتکان دهنده است.

به گزارش ایران سپید به نقل از خانه ملت رسول خضری درخصوص کیفیت خدمات ارائه شده از سوی سازمان بهزیستی به  مددجویان این سازمان، گفت: در لایحه اصلاح قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت که چندی پیش بر اساس اصل 85 در کمیسیون مشترک اجتماعی و بهداشت و درمان مجلس  بررسی و به تصویب رسید، به  بسیاری از مسائل و مشکلات مربوط به سازمان بهزیستی و معلولان توجه شده به طوریکه اجرای آن کمک بسیاری به رفع مشکلات این قشر از جامعه می کند.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر درمجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه میزان مستمری معلولان باید به میزان 20 برابر رقم فعلی افزایش پیدا کند، افزود: دراین لایحه پیش بینی شده که یک معلول ماهانه بین 700 تا 750 هزار تومان مستمری دریافت کند، همچنین درخصوص مسکن معلولان باید مناسب سازی صورت گرفته و سهمیه مشخصی برای آنها درنظرگرفته شود؛ البته همانطور که بارها تاکید شده سهمیه استخدامی معلولان نیز باید از 3 درصد به 5 درصد افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد: همچنین پیش بینی شده است معلولانی که دربخش خصوصی  فعالیت می کنند، درصورتی که کارفرما قادر به ادامه فعالیت با معلول نباشد، دولت از بیمه تامین اجتماعی این افراد به طور کامل حمایت کند؛ البته موضوع کارآفرینی و رایگان بودن تحصیلات عالی معلولان دراین لایحه نیز در مجموع در 11 فصل و 25 ماده آمده است که دولت باید برای اجرای آن تلاش کند.

این نماینده  مردم درمجلس نهم درخصوص ضرورت افزایش بودجه سازمان بهزیستی در زمان بررسی لایحه بودجه درصحن مجلس، گفت: بودجه دارای دو بخش احکام و تبصره ها و ردیف ها می باشد، بنابراین احکام و تبصره های مربوط به سازمان بهزیستی در زمان بررسی بودجه باید اصلاح شود، اما با اصلاح قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت بیش از 90 درصد مشکلات سازمان بهزیستی حل می شود.

عضو فراکسیون حمایت از حقوق معلولان درمجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یک میلیون و 400 هزار معلول منتظر حمایت سازمان بهزیستی هستند، تصریح کرد: بین 12 تا 14 درصد افراد جامعه دارای معلولیت هستند که این آمار بسیار تکان دهنده بوده و باید گفت که جمهوری اسلامی ایران جزء 10 کشور نخست دنیا به لحاظ تعداد بسیار معلول است، بنابراین حمایت بودجه ای ، مدیریتی واختصاص برنامه های مدون و راهبردی برای حل مشکلات معلولان ضروری است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، براساس آمار ارائه شده از سوی بهزیستی، درحال حاضر یک میلیون و 286هزار و 829نفر تحت پوشش بهزیستی هستند و 95هزار نفر بیشتر از این جمعیت یعنی یک میلیون و 364هزار و 459نفر در سامانه ویژه سازمان ثبت‌نام کرده‌اند و به‌اصطلاح پشت نوبت هستند. گفته شده است مسئولان بهزیستی زمان مشخصی برای این انتظار اعلام نمی‌کنند و می‌گویند که همه‌‌چیز منوط به تخصیص اعتبار و حمایت‌های دولت از این گروه است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *