شناسه خبر: 8739 منتشر شده در مورخ: 1395/1/18 ساعت: 11:25 گروه: دانش و فن آوری  
دانلود سومین بروز رسانی پکجاز/ایجاد 9 تغییر و اضافه کردن سه امکان جدید

دانلود سومین بروز رسانی پکجاز/ایجاد 9 تغییر و اضافه کردن سه امکان جدید

سومین بروز رسانی نرم افزار پکجاز، در آخرین روز های اسفند ماه سال گذشته منتشر شد.

به گزارش ایران سپید روابط عمومی شرکت پکتوس در اطلاعیه ای که یک نسخه از آن را برای روزنامه ایران سپید فرستاده، آورده است :
پیرو وعده شرکت پکتوس به جامعه هدف خود مبنی بر برطرف کردن مشکلات نرم افزار تبدیل متن به گفتار پکجاز، در آخرین روز های سال 1394 سومین بروز رسانی این نرم افزار، آماده دانلود برای کاربران است.
با توجه به تست این برنامه توسط متخصصان نابینای عرصه رایانه و ارائه گزارش مشکلات این برنامه به شرکت، در همین راستا و به ترتیب اولویت، در جهت رفع نقایص آن بر آمدیم.
البته، همزمان با رفع برخی مشکلات، امکانات جدیدی به این نرم افزار نیز اضافه شده است .
سومین بروز رسانی پکجاز با ایجاد 9 تغییر و اضافه شدن 3 امکان جدید.
با توجه به اقبال روز افزون نابینایان کشورمان به صفحه خوان محبوب NVDA، پکجاز را با این صفحه خوان سازگار کردیم. برای استفاده از پکجاز بر روی NVDA، می بایست پس از نصب برنامه و با کلید های اینسرت کنترل و اس، بر
روی MICROSOFT SAPI 5 قرار گرفته و از پکجاز با سه صدای نوید، امید و آوا بر روی این SCREEN READER استفاده کنید.
برای بهبود کیفی تلفظ کلمات و عبارات خوانده شده در پکجاز به خصوص لغات محاوره ای، امکان ارسال کلمات یا عباراتی که بد تلفظ و خوانده می شوند، به برنامه اضافه شده است.
برای استفاده از این امکان، میبایست وارد منوی تنظیمات که میانبری از آن در صفحه میز کار شما با نامPacJaws settings نیز قرار دارد رفته، از طریق بخش تنظیمات کلی، بر روی گزینه ارسال کلمه یا عبارت کلیک کنید.
در این بخش، در ابتدا کلمه ای که اشتباه تلفظ می شود، سپس نحوه خواندن صحیح آن، و در مرحله بعدی مشخص کردن نوع کلمه از میان گزینه هایی که در اختیار شما قرار گرفته است را وارد کنید.
در نهایت، میبایست گزینه ارسال به شرکت را بزنید.
در این بخش، دکمه ای با نام بروز رسانی دیکشنری در نرم افزار گنجانده شده و قصد داریم هر دو هفته یک بار یا با رسیدن کلمات اصلاحی به یک تعداد مشخص، آن را برای کاربران قرار داده و شما با زدن بروز رسانی دیکشنری،
میتوانید از بروز رسانی لغات با تلفظ صحیح در نرم افزار خود استفاده کنید.
یکی دیگر از امکانات جدیدی که به سومین بروز رسانی پکجاز اضافه شده و مورد درخواست بسیاری از کاربران نیز بوده است، امکان تبدیل فایل های متنی شما به یک فایل صوتی با فرمت mp3 است. با نصب نرم افزار، برنامه ای جانبی با نام pactos word to mp3 converter بر روی صفحه دسکتاپ شما نمایان می شود. با کلیک کردن روی این برنامه که کار با آن بسیار آسان طراحی شده است، فایل وردی مورد نظر خود را باز کنید. سپس فایل صوتی شما در همان جایی که فایل متنی قرار دارد، با فرمت mp3 ساخته می شود .توجه داشته باشید که تنها با دو فرمت doc وdocxمی توانید فایل صوتی بسازید.
همچنین ترجیحاً نام فایل شما به صورت انگلیسی باشد. برای مثال اگر نام فایل شما ورزش.docxاست، آن را به varzesh.docx تغییر دهید، سپس آن را به فایل mp3 تبدیل کنید.
نحوه خواندن از جمله سرعت و پیچ صدای شما در فایل صوتی، متناسب با تنظیمات شما در زمان استفاده از پکجاز بر روی کامپیوتر خودتان است.
برای مثال، چنانچه پیچ صدای امید در پکجاز شما روی 66 و سرعت آن بر روی 85 تنظیم شده باشد، فایل صوتی شما نیز دقیقاً با همین مشخصات گویا خواهد شد.
از طریق این امکان، شما می توانید تمامی متون خود از جمله رمان ها و جزوات خود را گویا کرده و با انتقال آنها بر روی گوشی های موبایل یا پلیر های خود، در هر زمان یا مکان، متون مورد نظر خود را به صورت گویا گوش
کنید.
در ادامه، به صورت خلاصه به تغییرات پکجاز در بروز رسانی سوم اشاره می کنیم :بر طرف کردن مشکلات مربوط به صدا، سرعت و پیچ در سه صدای امید، آوا و نوید در بخش تنظیمات.
به جهت استفاده راحت کاربران عادی از این نرم افزار، سرعت صدا ها را در تنظیمات پیشفرض، آهسته تر در نظر گرفتیم. اما کاربران حرفه ای تر که عمدتاً متون را با سرعت بالا می خوانند، میتوانند به تناسب عادت خود،
سرعت و پیچ صدا ها را تغییر دهندامکان پیشفرض کردن صدای مورد نظر شما و شنیدن آنلاین تغییرات، پیش از ذخیره کردن آنها .
امکان خواندن یا نخواندن علائم نگارشی در متون فارسی، توسط کاربر. چگونگی نحوه خواندن علائم نگارشی در متون انگلیسی، به انتخاب خود کاربران واگذار شده و میزان آن از طریق منوی تنظیمات جاز صورت میگیرد.
عدم تغییر تنظیمات صدای مورد علاقه شما با سوییچ کردن بر روی سایر صدا های پکجاز.
اضافه شدن منوی تنظیمات با نامPacJaws settings بر روی صفحه دسکتاپ جهت دسترسی راحت کاربران به آن.
امکان افزایش یا کاهش سرعت جاز به عنوان صفحه خوان متون انگلیسی، و اعمال این تغییرات همزمان در کار کردن با پکجاز. بهبود پارا متر های صدای نوید نسبت به ورژن قبلی و خواندن دایلاگ باکس ها
توسط این صدا در ویندوز 7.
ایجاد یک مکس منطقی میان حروف انگلیسی و فارسی که در ورژن قبلی این کلمات عمدتاً روی هم می افتادند. سازگاری با ویندوز 10 و جاز 17. البته همچنان اندک مشکلاتی در ویندوز 10 وجود دارد که در بروز رسانی بعدی، بیشتر بر روی ویندوز 10 تمرکز خواهیم کرد. اضافه شدن امکان ارسال کلمات یا عبارات با تلفظ نامناسب به شرکت از طریق بخش تنظیمات .
سازگاری کامل با آخرین ورژن صفحه خوان محبوبNVDA. امکان تبدیل فایل متنی شما با پسوند doc و docxبه خروجی صوتی با فرمت mp3. چنانچه پیشتر گفته بودیم، کاربرانی که ورژن های قبلی پکجاز را در اختیار دارند، دیگر نیازی به دانلود کل برنامه ندارند. برای اعمال این تغییرات بر روی پکجاز قبلی خود، تنها میبایست این برنامه 14 مگابایتی را دانلود کرده و بر روی ورژن قبلی پکجاز خود نصب کنید.
توجه داشته باشید که هنگام نصب این برنامه، میبایست حتماً بر روی یک صدای دیگر به جز پکجاز، برای مثال خود جاز سوییچ کرده و پس از نصب کامل نرم افزار، مجدداً بر روی پکجاز سوییچ کنید.
کاربرانی که تا به حال نرم افزار تبدیل متن به گفتار پکجاز را در اختیار نداشته اند، این برنامه را با حجم 175 مگابایت دانلود کرده و از پکجاز با مشخصات فوق استفاده کنند.
طبق بازخورد های کارشناسانی که این برنامه را تست کرده اند، همچنان این برنامه جای پیشرفت و توسعه در جهت رفع سایر نواقص خود را دارد که قطعاً در بروز رسانی های بعدی پکجاز، مد نظر شرکت پکتوس خواهد بود.
از جمله مهمترین آنها می توان به اضافه کردن صدا های پکجاز در پروفایل جاز، کاهش حجم بیشتر نرم افزار، تلفظ صحیحتر کلمات و عبارات محاوره ای و رفع سایر نقایص موجود در ویندوز 10 اشاره کرد.
با توجه به عدم پشتیبانی مایکروسافت و جاز 17 از ویندوزxp، بروز رسانی های ذکر شده در بالا، تنها در ویندوز های 7، 8 و 10، ورژن های 32 بیتی و
64 بیتی مد نظر شرکت پکتوس بوده و کاربران سیستم عاملxp، میبایست از ورژن های قبلی پکجاز استفاده کنند.
قول و قرار ما با شما، همچنان به قوت خود باقیست .بروز رسانی رایگان نرم افزار پکجاز، تا رسیدن به یک استاندارد مشخص و رضایت نسبی کاربران خود همچنان ادامه خواهد یافت.
در جهت پیشرفت روز افزون این برنامه، دست شما را به گرمی می فشاریم و منتظر انتقادات، پیشنهادات و نظرات شما در این ارتباط هستیم.
برای ارتباط با شرکت پکتوس، با شماره های 021 888 10 291 و 888 10 292 تماس بگیرید.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *