شناسه خبر: 8722 منتشر شده در مورخ: 1395/1/17 ساعت: 09:36 گروه: اجتماعی  
مرگ 123تن براثر مسمومیت با گازمنواکسیدکربن در استان تهران
در یازده ماهه سال گذشته رخ داد؛

مرگ 123تن براثر مسمومیت با گازمنواکسیدکربن در استان تهران

پزشکی قانونی استان تهران از مرگ 123تن بر اثر مسمومیت با گاز منواکسیدکربن در این استان از ابتدای فروردین تا پایان بهمن سال گذشته (1394) خبر داد.

به گزارش ایران سپید به نقل از اداره کل پزشکی قانونی استان تهران، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با آمار 120 مورد 5/2 درصد افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش از کل فوت شدگان در اثر مسمومیت با گازمنواکسید کربن در11 ماهه سال گذشته101 تن مرد و 22 تن نیز زن بودند.
دربهمن ماه سال94 نیز 30 تن در اثر مسمومیت با گازمنواکسید کربن جان خود را از دست دادند.
گازمنواکسید کربن، گازی سمی است که از احتراق ناقص کربن به وجود می آید، رنگ و بوی خاصی ندارد و به همین دلیل آن را قاتل خاموش می نامند. 
وقتی این گاز وارد سیستم تنفسی شخصی شود بلافاصله با گلبول های قرمز وارد واکنش و باعث می شود تا اکسیژن کمتری به اعضای بدن برسد که نخستین عوارض آن سوزش چشم ها و پس از سپری شدن زمانی بین یک تا 2 ساعت بسته به غلظت گاز کربن منواکسید موجود در مکان، فرد احساس خواب آلودگی و احساس خستگی مفرط می کند. 
کودکان، سالمندان، افراد با سابقه بیماری های قلبی - ریوی و افراد با مبتلا به بیماری های خونی بیشتر از سایرین دچار عوارض ناشی از مسمومیت با گاز مونواکسید کربن می شوند. 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *