شناسه خبر: 8666 منتشر شده در مورخ: 1395/1/11 ساعت: 13:55 گروه: اجتماعی  
سالی نکو؛ بزرگداشت منزلت کوثر در بیان و پیام شخصیت ها

سالی نکو؛ بزرگداشت منزلت کوثر در بیان و پیام شخصیت ها

مقامات و شخصیت ها سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و تولد حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را فرصتی برای عرض ارادت به وجود گرانقدر آن حضرت دانسته و با بیان و پیام، به بانوان ایران اسلامی تبریک می گویند.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا20جمادی الثانی خداوند رحمان، کوثر را به رسولش محمد مصطفی(ص) هدیه داد تا هم قلب پیامبر عظیم الشان اسلام در برابر شماتت دشمنان تسلی یابد و هم چراغی فروزنده و فزاینده برای حقیقتی عظیم در طول تاریخ باشد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای سال جاری به سالروز میلاد حضرت صدیقه طاهره(س) اشاره کردند و فرمودند: امیدواریم که ان شاءالله سال ۹۵ به برکت حضرت زهرا سال مبارکی باشد برای ملت ایران، و از معنویات آن بزرگوار و از راهنمائی های آن بزرگوار و از زندگی آن بزرگوار درس بگیریم و بهره مند شویم.
حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در سخنرانی نهم مهر سال 1378 در باب ماجرای ولادت 'کوثر' رسول خدا(ص) نیز اظهار داشته اند: 'این کوثر، فاطمه زهرا است. سلام خدا بر او، درود همه انبیا و اولیا و فرشتگان و آفریدگان پروردگار بر او تا روز قیامت.'
ایشان اظهار داشته اند: وقتی که پسران نبی اکرم در مکه یکی پس از دیگری از دنیا رفتند، دشمنان شماتت گر اسلام و پیامبر - که ارزش هایشان منحصر در مال و ثروت و فرزند و جاه و جلال دنیایی بود - پیامبر را شماتت کردند و گفتند تو ابتر هستی - یعنی بی دنباله - و با مرگ تو، همه چیز از آثار و نشانه های وجود تو تمام خواهد شد!
رهبر معظم انقلاب افزودند: خداوند متعال این سوره را بر پیامبر نازل کرد، تا هم قلب پیامبر را تسلّی دهد، هم حقیقتی را برای آن بزرگوار و برای مسلمانان روشن کند؛ لذا فرمود: «انّا اعطیناک الکوثر»؛ ما به تو کوثر بخشیدیم؛ آن حقیقت عظیم و کثیر و فزاینده.
حضرت آیت الله خامنه ای ادامه دادند: مصداق کوثر برای نبی اکرم، چیزهای گوناگون است. یکی از برجسته ترین مصادیق کوثر، وجود مقدّس فاطمه زهراست که خداوند متعال در این وجود مبارک، دنباله معنوی و مادّی پیامبر را قرار داد.
ایشان اضافه کردند: برخلاف تصوّر دشمنان ملامتگر، این دختر بابرکت و این وجود ذی جود، آنچنان مایه بقای نام و یاد و مکتب و معارف پیامبر شد که از هیچ فرزند برجسته و باعظمتی، چنین چیزی مشاهده نشده است...
رهبر معظم انقلاب یادآور شدند: از نسل او یازده امام و یازده خورشید فروزان، معارف اسلامی را بر دلهای آحاد بشر تابانیدند؛ اسلام را زنده کردند، قرآن را تبیین کردند، معارف را گسترانیدند، تحریف ها را از دامن اسلام زدودند و راه سوء استفاده ها را بستند... این کوثر فزاینده روز به روز درخشنده تر، نسل عظیم پیامبر را در تمام اقطار اسلامی پراکند.
حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: امروز هزاران، بلکه هزاران هزار خاندان های مشخص شناخته شده در همه دنیای اسلام، نمودار بقای نسل جسمانی آن بزرگوارند؛ همچنان که هزاران مشعل هدایت در دنیا نمودار بقای معنوی مکتب و آن وجود مقدسند.

**رئیس جمهوری:فاطمه زهرا(س) الگوی جاودانه وارستگی
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران هم در صفحه شخصی خود در توئیتر این روز را تبریک گفته و نوشت: زاد روز الگوی جاودانه وارستگی و آراستگی فاطمه زهرا(س) بر همه بانوان میهن به ویژه مادران فداکار، فرخنده باد.

**هاشمی رفسنجانی:مادر دوباره نگاهم کن
آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز با انتشار تصویری از خود و مادر مرحومش با این خطاب به مادر که 'مادر دوباره نگاهم کن!' صفحه اینستاگرام شخصی خود را به شعری از دفتر پنجم مثنوی معنوی مولانا در باب مادر آراسته است.
آیت الله اکبر هاشمی رفنسجانی نوشت: 'ننگرم در تو در آن دل بنگرم ** تحفه او را آر ای جان بر درم / با تو او چونست هستم من چنان ** زیر پای مادران باشد جنان.

**رضایی: بهترین شب خدا در زمین
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در صفحه اینستاگرام خود نوشت: 
امشب بهترین شب خدا در زمین است، لیلة القدر است و هنگام نزول کوثر است. السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا فَاطِمَةُ بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ. 

**واعظی: میلاد ام ابیها و امام دلها
محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در صفحه اینستاگرام خود نوشت: إِنَّا أَعْطَینَاکَ الْکَوْثَر.فَصَلِّ لِرَبِّکَ وَانْحَرْ. إِنَّ شَانِئَکَ هُوَ الْأَبْتَرُ
فرخنده میلاد ام ابیها، صدیقه طاهره، حضرت فاطمه (س) و فرزند خلفش، امام دلها؛ امام خمینی (ره) بر تمامی مسلمانان جهان و هموطنان عزیز مبارک باد. این روز که به نام روز مادر مزین شده است را به تمامی مادران و زنان سرزمینم تبریک عرض نموده و از خداوند متعال می خواهم که به ما توفیق دهد تا آن بانوی بزرگوار را الگو و سرمشق زندگی مان قرار دهیم.

**عارف:نقش محوری بانوان در صحنه های مدنی، اجتماعی و سیاسی
رئیس شورای سیاستگذاری انتخابات اصلاح طلبان و منتخب مردم تهران در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هم در پیامی که بمناسبت بزرگداشت روز زن در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد بر ضرورت مشارکت بیشتر زنان ایرانی در پیشرفت و توسعه کشور تاکید کرد.
محمد رضا عارف نوشت: با عرض تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام اللّه علیها و روز زن و تولد حضرت امام خمینی (ره) و با ادای احترام به مادران و بانوان فرهیخته و با ایمانی که بحق شایسته عنوان مادری و موجب سکون خانواده ها هستند و نقش کلیدی و محوری در همه صحنه های مدنی، اجتماعی و سیاسی کشور دارند.
وی افزود: امروزه نقش و تاثیر تصمیمات و آثار تربیتی و اخلاقی زنان در آرامش و توفیق خانواده ها بر کسی پوشیده نیست و جای تقدیر و تشکر دارد.
عارف گفت: امیدوارم با درک همه جانبه اثربخشی جامعه زنان، برای مشارکت بیشتر آنان در برنامه های پیشرفت و توسعه کشور و حوزه های مربوطه بیش از پیش تلاش شود و کشور بهره برداری لازم و بیشتر را از توانایی و ظرفیت زنان بعمل آورد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *