شناسه خبر: 8663 منتشر شده در مورخ: 1395/1/9 ساعت: 12:07 گروه: اجتماعی  
مهمترین اقدامات بهزیستی طی ۲سال/ آسیب‌های اجتماعی در دستورکارمجلس

مهمترین اقدامات بهزیستی طی ۲سال/ آسیب‌های اجتماعی در دستورکارمجلس

رئیس سازمان بهزیستی ضمن تشریح مهمترین اقدامات سال ۹۴ و ۹۵ گفت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مجلس آینده در دستور کار نمایندگان قرار می‌گیرد.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهرانوشیروان محسنی بندپی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص اتفاقات مهم سال گذشته افزود: تصویب قانون جامع معلولان یکی از اتفاقات مهمی بود که در سال 94 به سرانجام رسید، به طوری که این قانون در حال حاضر برای تصویب نهایی به شورای نگهبان ارسال شده است.

وی گفت: امسال با تایید شورای نگهبان این قانون اجرایی می شود و دولت نیز اعتبار ویژه ای را برای اجرایی شدن آن اختصاص خواهد داد.

به گفته محسنی بندپی، با اجرای این قانون بسیاری از مشکلات معلولان در موارد مختلف برطرف می شود.

رئیس سازمان بهزیستی همچنین به اقدامات پیشگیرانه بهزیستی اشاره کرد و اظهار داشت: ورود به مبحث پیشگیری از اختلالات ژنتیکی و اجرایی شدن طرح اجباری آزمایشات ژنتیک در چهار استان به عنوان پایلوت از جمله اقدامات مهم سال گذشته بود.

وی به مسئولیت اجتماعی نیز اشاره کرد و ادامه داد: پس از ماه ها کار کارشناسی سرانجام نشان مسئولیت اجتماعی و برگزاری همایش در این خصوص در سال ۹۴ اجرایی شد و در سال آینده نیز آن را ادامه خواهیم داد.

محسنی بندپی همچنین در مورد برنامه های سال ۹۵ نیز افزود: تقویت و پررنگ کردن نظام برنامه ریزی پایدار و جامع برای اقدامات پیشگیرانه و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و معلولیت ها از مهمترین برنامه های سال آینده خواهد بود.

رئیس سازمان بهزیستی تصریح کرد: پررنگ شدن آسیب های اجتماعی در برنامه ششم نیز از جمله موضوعات مهم است به طوری که قرار شده تا سال آینده در دستور کار مجلس قرار گیرد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *