شناسه خبر: 8660 منتشر شده در مورخ: 1395/1/6 ساعت: 14:20 گروه: اجتماعی  
طرح جامع حمایت از معلولان مترقی ترین قانون است

طرح جامع حمایت از معلولان مترقی ترین قانون است

رئیس سازمان بهزیستی کشور، طرح جامع حمایت از معلولان را یکی از پیشرفته‌ترین و مترقی‌ترین قوانین جامعه دانست.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر انوشیروان محسنی، یکی از کارهایی که دولت روحانی بعد از طرح تحول سلامت در پیش داشته است را رفاه معلولان برشمرد.

وی در این رابطه افزود: اقدام بعدی بعد از برخورداری همه از پوشش همگانی سلامت، درزمینهٔ رفاه و بهره‌مندی افرادی که دارای مشکلات جسمی، ذهنی و روحی بوده‌اند، است، ازاین‌رو، بازنگری در حقوق جامع حمایت از معلولان در دستور کار دولت قرار گرفت و در قالب طرحی در ۳۱ ماده و در ۱۲ فصل اعم از مسائل اشتغال، معیشت، بیمه تکمیلی، مشوق برای کارفرما برای اشتغال معلولان به مجلس پیشنهاد شد.

وی عنوان کرد: این طرح را مجلس در اولویت ویژه قرار داد و چون عمر دولت مجلس در حال اتمام بود از ظرفیت قانون اساسی استفاده شد و این لایحه به‌صورت اصل ۸۵ مورد تصویر مجلس قرار گرفت و به شورای نگهبان ارسال شد که امیدواریم که کلیت مصوبات مجلس را تأیید کند.

به بیان محسنی بندپی، این‌یکی از پیشرفته‌ترین و مترقی‌ترین قانون جامعه است که افرادی که دارای مشکلات عدیده درزمینهٔ مشکلات رفاهی، آموزشی، فرهنگی، معیشتی هستند، گشایشی را در زندگی این عزیزان فراهم خواهد کرد.

وی بابیان اینکه یکی از اولویت‌های دولت درزمینهٔ آسیب‌های اجتماعی است، افزود: به خاطر رشد غیرمنطقی‌ که در این زمینه، در جامعه شاهد آن هستیم، برای اولین بار، دولت سازمان مدیریت را مکلف کرد که در مسائل آسیب‌های اجتماعی ورود پیدا نماید. احکام علمی با مشورت کارشناسان در تقویت مسائل سلامت اجتماعی در قالب احکام برنامه ششم به مجلس پیشنهاد شد که قرار است که در مجلس بررسی بیشتری شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار امیدواری کرد: با استفاده از تدبیر و در راستای اقتصاد مقاومتی، با تکیه‌بر نیروهایی که در دانشگاه‌ها و بدنه دستگاه‌های اجرایی خودداریم، بتوانیم با تکیه‌بر این سرمایه‌ها بر رفع مشکلات اقدام نماییم و امیدواری و نشاط را برای مردم داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: ما بر اساس این رویکرد استراتژی خود را در سه محور داریم زیرا محور اول، پیشگیری از بروز و شیوع آسیب‌های اجتماعی و معلولیت با تقویت مراکز مشاوره و ازدواج و ورود پیدا کردن به اختلالات ژنتیکی که شاید ۵۰‌درصد معلولیت‌های ما ناشی از این امر است. محور دوم، بحث استاندارد کردن خدمات است.

وی افزود: محور سوم، بسترسازی برای ورود مردم به عرصه‌های اجتماعی است و مردم در این کارها هم احساس امنیت کنند، هم مداخله نمایند و هم راه را نشان دهند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در رابطه با سبد کالا بهزیستی گفت: وزیر رفاه به قول‌های خویش عمل کرده‌اند، اما چون به آخرین روزهای سال رسیده بود و ما بدترین سال مالی را از پیروزی انقلاب به دلیل کاهش قیمت نفت در سال گذشته داشته‌ایم و متأسفانه اقدام غیرمنطقی‌ که درگذشته در پرداخت یارانه‌ها صورت گرفت و دولت را با معضل اساسی مواجه کرد، این بود که از هدفمندی یارانه‌ها سبد کالا تأمین‌شده است که تا قبل از پایان فروردین تحویل داده می‌شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *