شناسه خبر: 8578 منتشر شده در مورخ: 1394/12/19 ساعت: 07:41 گروه: دانش و فن آوری  
درگذشت پدر ایمیل در 74 سالگی

درگذشت پدر ایمیل در 74 سالگی

ری تاملینسون مردی که ایمیل را اختراع کرد و نماد @ را برای آن در نظر گرفت، بر اثر حمله قلبی در 74 سالگی درگذشت.

به گزارش ایران سپید به نقل از فارس، درگذشت وی توسط همکارانش در شرکتRaytheon تایید شده است. مایک دابل مدیر روابط عمومی این شرکت تاملینسون را یک پیشروی حقیقی در حوزه فناوری توصیف کرده است.

این متخصص دنیای فناوری در سال 1971 و در زمانی که در شرکت فناوری بی بی ان در بوستون کار می کرد، سیستمی را برای ارسال پیام‌های الکترونیک میان رایانه ها در شبکه های مختلف ابداع کرد. تاملینسون با پروژه آرپانت همکاری داشت که نسل قبلی اینترنت مدرن امروزی محسوب می شود.

سیستم تبادل پیامی که توسط تاملینسون ابداع شده بود به اشتراک گذاری پیام های کاربران دیگر بر روی یک رایانه را ممکن می کرد. وی برای جدا کردن نام کاربر و نام رایانه وی در آن زمان تصمیم گرفت از نماد @ در ایمیل ها استفاده کند، نمادی که تا به امروز هم مورد استفاده است.

نام این محقق در سال 2014 به عنوان یکی از مشاهیر اینترنت ثبت شد و در سال 2011 به چهارمین فرد در فهرست 150 نفری مبدل شد که جزو خلاق ترین افرادی بوده اند که در دانشگاه ام آی تی حضور داشته اند. وی در مورد اختراع ایمیل و میزان اهمیت آن گفته است: عملا تا سال 1995 طول کشید تا کسی از من در مورد آنچه که واقعا در مورد ایمیل انجام داده بودم سوال کند و وقتی من به این موضوع فکر کردم متوجه شدم من اولین نفری بوده ام که ایمیل ارسال کرده ام.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *