شناسه خبر: 8447 منتشر شده در مورخ: 1394/12/9 ساعت: 09:12 گروه: اجتماعی  
اماکن عمومی برای معلولان در استان مرکزی مناسب‌سازی می‌شود
معاون بهزیستی استان‌ مرکزی:

اماکن عمومی برای معلولان در استان مرکزی مناسب‌سازی می‌شود

معاون امور توانبخشی استان مرکزی گفت: اماکن عمومی و محیط‌های مختلف به‌منظور آسایش و راحتی معلولان و جانبازان در استان مرکزی مناسب سازی می‌شود.

به گزارش ایران سپید به نقل از تسنیم فرح‌بانو فرقانی ظهر امروز در کمیته حقوقی و نظارت مناسب‌سازی با اشاره به قانون حمایت از معلولان اظهار داشت: طبق ماده 2 قانون مناسب‌سازی اماکن عمومی و نهادهای مختلف برای استفاده بهینه افراد معلول و کم‌توان باید در سطح کشور اجرا شود.

وی افزود: مناسب‌سازی اماکن عمومی و نهادهای مختلف علاوه بر سهولت رفت و آمد معلولان و جانبازان، برای سالمندان و افرادی که مجبور به استفاده از وسایل توان‌بخشی هستند مفید است.

معاون امور توان‌بخشی بهزیستی استان‌مرکزی تصریح کرد: لازم است که دستورالعمل‌های در سطح استان به منظور توسعه و ایجاد محیط‌های مناسب‌سازی شده و بدون مشکل برای آحاد جامعه داده شود چراکه ارتقای سطح زندگی افراد در گرو دریافت خدمات اجتماعی و فردی است.

فرقانی خاطرنشان کرد: با فراهم ساختن امکان مشارکت و برابر‌سازی فرصت‌ها برای اقشار مختلف جامعه می‌توانیم شاهد توانمندی جانبازان و معلولان در فعالیت‌های اجتماعی باشم.

وی با اشاره به اهمیت خدمت به معلولان وجانبازان و سالمندان گفت: در قانون کشور نیز به اهمیت خدمت به معلولان وجانبازان و سالمندان تاکید بسیار شده است و به همین منظور در اجرای پروژه‌های شهری هم باید این مهم در نظر گرفته شود.

معاون امور توان‌بخشی بهزیستی استان‌مرکزی بیان داشت: ادارات اجرایی نیز باید در سرفصل اعتبارات خود تعمیر، نگهداری و بازسازی و مناسب‌سازی، نحوه رفت و آمد معلولان را در نظر بگیرند.

فرقانی عنوان کرد: در راستای اجرای قانون 8 حمایت از حقوق معلولان، سازمان بهزیستی ستادی رابا عنوان ستاد توانبخشی بهزیستی با ریاست سازمان بهزیستی  و سایر اعضا تشکیل داده است که این ستاد شامل 3 کمیته آموزش و اطلاع‌رسانی با ریاست صدا و سیما، کمیته حقوقی و نظارت با ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران و کمیته فنی و تحقیقاتی به ریاست فرمانداری است.

وی ادامه داد: هدف از تشکیل این ستاد و کمیته‌های آن ایجاد فضا به منظور تولید محتوا برای ارائه پیشنهاد در راستای اهداف کلان سند چشم‌انداز، بررسی پیشنهادهای مرتبط با مباحث مناسب‌سازی، تشکیل کار‌گروه‌های تخصصی به منظور بررسی در سطح کشور برای پیشبرد اهداف مرتبط با کمیته است.

فرقانی افزود: درحال حاضر از جمله اقدامات انجام شده در این ستاد مانند برجسته‌سازی سطح پیاده‌روها برای نابینایان و یا هم‌سطح‌سازی معابر برای معلولان انجام شده است، اما این اقدامات با توجه به جمعیت کافی نیست و باید در این راستا اقدامات بیشتری انجام شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *