شناسه خبر: 8396 منتشر شده در مورخ: 1394/12/4 ساعت: 10:51 گروه: فرهنگی  
بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی در رادیو نمایش

بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی در رادیو نمایش

همزمان با روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی- روز مهندسی- نمایش رادیویی جدیدی با عنوان "آفت علم " به روی آنتن رادیو نمایش می رود.

به گزارش ایران سپید به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، علی دنیوی ساروی ، نویسنده ی این نمایش رادیویی درباره ی نحوه نگارش اثر جدیدش گفت : این نمایش را اواخر دی ماه امسال نوشته ام و برای رسیدن به ایده ی آن از از یک منبع مشخص کمک نگرفته ام و با الهام از چند اثر توانستم آن را به صورت نمایش رادیویی به نگارش در آورم .

وی ادامه داد : قبلا درباره ی خواجه نصیر مطالعاتی داشته ام چون چند سالی است که  درباره ی بزرگان ، نمایش رادیویی نوشته ام و در بسیاری از این سرگذشت ها به زندگی خواجه نصیر الدین طوسی هم اشاره شده بود ، اما برای نوشتن این نمایش، به طور متمرکز علاقه مند شدم تا درباره ی ایشان ، اثری جدید بنویسم .

این نویسنده همچنین درباره ی داستان نمایش رادیویی آفت علم افزود: این نمایش رادیویی از زبان خواجه نصیرالدین طوسی روایت می شود که خود را به چالش کشیده است و شاگردش را در خصوص  حقیقتی درباره ی خودش آگاه می سازد.

بر اساس این خبر، نمایش رادیویی "آفت علم " به تهیه کنندگی شهناز دهکردی ، کارگردانی بهرام سروری نژاد و با هنرمندی بازیگرانی چون : احمد گنجی، امیر فرحان نیا، علی اصغر دریایی، محمد شریفی مقدم ، محمد سعید سلطانی ، محمد آقا محمدی و محمد یگانه  به تازگی در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده است که حیدر صفدری ، صدابردارو محمدرضا قبادی فر افکتور آن هستند .

علاقه مندان به نمایش رادیویی می توانند این اثر شنیدنی را روز چهارشنبه ، پنجم  اسفند ماه ساعت 10:15 دقیقه از رادیو نمایش بشنوند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *