شناسه خبر: 8351 منتشر شده در مورخ: 1394/12/1 ساعت: 09:57 گروه: اجتماعی  
۵۰۰۰ هزار سالمند و معلول به حرم مطهر رضوی مشرف می شوند

۵۰۰۰ هزار سالمند و معلول به حرم مطهر رضوی مشرف می شوند

مشهد- تعداد ۵ هزار سالمند و معلول از اقصی نقاط کشور با مشارکت آستان قدس رضوی و استانداری خراسان رضوی در قالب طرح معین الضعفاء به حرم مطهر رضوی مشرف خواهند شد.

به گزارش ایران سپید به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، استاندار خراسان رضوی در مراسم استقبال از نخستین گروه ۲۴۰ نفره سالمندان که در قالب این تفاهم نامه به حرم مطهر رضوی مشرف شدند گفت: با مشارکت آستان قدس رضوی و استانداری خراسان رضوی در قالب طرح یا معین الضعفا(ع)، این بار زمینه تشرف ۵ هزار سالمند و معلول از سراسر کشور به حرم مطهر رضوی فراهم خواهد شد.

وی خطاب به سالمندان عنوان کرد: از شما خواستارم که برای همه مسئولان نظام به ویژه مقام معظم رهبری دعا کنید، زیرا دعای شما سالمندان عزیز، موجب قوت قلب نظام و تجدید قوای ما در اجرای برنامه‌هایمان می‌شود.

علیرضا رشیدیان با اشاره به اینکه اجرای این طرح بسیار مبارک است، افزود: هدف از اجرای این طرح، فراهم آوردن امکان تشرف برای سالمندان، معلولان جسمی و حرکتی، نابینایان، بیماران خاص و... است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی نیز در حاشیه این مراسم با تقدیر از مشارکت فعال آستان قدس رضوی در این طرح، اظهار کرد: ما تلاش می‌کنیم تا شرایط و زمینه‌های زیارت حرم علی بن موسی الرضا(ع) را برای عاشقان و دلباختگان این امام همام فراهم آوریم.

محسن مسعودیان راد افزود: طرح زیارتی یا معین الضعفاء با حضور مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) از ۲۷ بهمن ماه سال جاری آغاز شد و تا خرداد سال ۱۳۹۵ ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در این طرح ۵ هزار سالمند و معلول به زیارت حرم ثامن الحجج(ع) مشرف می شوند، گفت: طرح یا معین الضعفاء با محوریت و همکاری آستان قدس رضوی، خیران و استانداری خراسان رضوی انجام می شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با بیان اینکه پیش‌بینی شده است که در آینده این طرح به صورت گسترده‌تر صورت گیرد، افزود: طرح یامعین الضعفاء به شکل کشوری در حال اجراست و تلاش داریم تا زمینه فراهم آمدن زیارت خانواده‌های محروم و خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) را به حرم مطهر رضوی را فراهم کنیم.

 مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی، اضافه کرد: به یقین در نقاط مختلف و دوردست کشور افرادی وجود دارند که تا کنون از نعمت زیارت حرم علی بن موسی الرضا(ع) برخوردار نشده اند که در این طرح زمینه زیارت ضعفا فراهم شده است.

وی با بیان اینکه عنایت حضرت ثامن الحجج(ع) و عشق و علاقه این زائران موجی در جامعه ایجاد می‌کند، ابراز کرد: توجه بیشتر مسئولان به قشر ضعیف جامعه و گسترش فرهنگ زیارت در بین این افراد از مهم ترین اهداف این طرح است.

شایان ذکر است، طرح یا معین الضعفا(ع) سالهاست که توسط آستان قدس رضوی در حال برگزاری است و هر هفته زمینه تشرف تعداد زیادی از سالمندان، معلولان و افرادی از اقشار کم برخوردار جامعه به حرم مطهر رضوی فراهم می شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *