شناسه خبر: 828 منتشر شده در مورخ: 1392/8/25 ساعت: 13:13 گروه: سیاسی  
حمایت یکپارچه ائمه جمعه از تیم مذاکره کننده هسته ای

حمایت یکپارچه ائمه جمعه از تیم مذاکره کننده هسته ای

ائمه جمعه سرتاسر کشور، با اشاره به ذکاوت و عقلانیت تیم مذاکره کننده ایرانی، بر حمایت از تلاش های دولت در راه دفاع از حقوق ملت ایران، تاکید کردند و گفتند که مذاکرات هفته قبل ایران با 1+5 ، فرصت خوبی برای طرف غربی بود

به گزارش ایران سپید  ائمه جمعه سرتاسر کشور، با اشاره به ذکاوت و عقلانیت تیم مذاکره کننده ایرانی، بر حمایت از تلاش های دولت در راه دفاع از حقوق ملت ایران، تاکید کردند و گفتند که مذاکرات هفته قبل ایران با 1+5 ، فرصت خوبی برای طرف غربی بود.

حجت الاسلام صدیقی امام جمعه موقت تهران با اشاره به این که مذاکرات ایران با 1+5 فرصتی برای جبران اشتباهات غربی ها است، اظهارداشت: گفت و گوهای ایران با گروه 1+5 در فضای اتمام حجت، عقلانیت و تعقل انجام می شود و برای ما نوعی تاکتیک برای سنجش میزان صداقت غربی ها بشمار می رود.

حجت الاسلام صدیقی افزود: آنها همانند گذشته با فرافکنی اعلام کردند تیم مذاکره کننده هسته ای ایران در ژنو با ما کنار نیامد که این دروغی واضح است.

وی تاکید کرد که آنها بر خلاف سخنان قبلی خود عمل کردند، اما هنوز هم با سعه صدر زمینه لازم وجود دارد و ما انتظار داریم غربی ها از این فرصت استفاده کنند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران یادآور شد: رهبرمعظم انقلاب فرمودند که تیم مذاکره کننده ایران بچه های خودمان و مورد اعتماد ما هستند و آهنگی که تا کنون پیش گرفتند با حفظ خط قرمزها، عزت، حکمت، مصلحت و منافع ملی ما بوده است و امیدواریم تا آخر این راه ادامه یابد و این اعتماد را مردم همیشه نسبت به مسوولان داشته باشند.

حجت الاسلام صدیقی با بیان این که ما یک بار در سال 1382وهمچنین بکبار درسال 83 مساله توقف غنی سازی را داشتیم ، افزود: این موضوع باعث پرش های بعدی جوانان ایران در سال های آتی شد.

وی ادامه داد: این یک فرصت برای غربی ها است تا با حفظ روحیه دیپلماتیک در چارچوب شرایط دو جانبه مذاکره را بپذیرند و این علاوه بر آنکه فرصت جبرانی برای آنها محسوب می شود برای ما هم گشایشی را در پی خواهد داشت.

آیت الله ˈسید احمد علم الهدیˈ امروز در خطبه های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، گفت: مسوولان حق دارند تا از روشهای دیپلماتیک برای مذاکرات و دفاع از حق طبیعی کشورمان در عرصه های بین المللی استفاده نمایند و آنان تا کنون نیز با تاسی از فرهنگ عاشورا در برابر دشمنان ایستادگی و از این حق دفاع کرده اند.

آیت الله علم الهدی اظهارداشت : ملت ایران و در راس آنها خانواده های معظم شهدا و ایثارگران به هیچ وجه این حقارت ها را نمی پذیرند.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری خطیب جمعه قم گفت: تیم مذاکره کننده ایرانی با گروه 1+5 در نشست ژنو مجاهدانه و به صورت شفاف عمل کرد.

وی تصریح کرد: هیات ایرانی با حسن نیت وارد مذاکره شد، اما مذاکرات بدون رسیدن به نتیجه ای روشن، به زمان دیگر موکول شد، این در حالی است که ایران اسلامی مانند همیشه درصدد شفاف سازی و رسیدن به نتیجه برد-برد در مذاکرات می باشد.

خطیب جمعه قم تاکید کرد: مذاکره کنندگان در گروه 1+5 از انسجام لازم برخوردار نیستند و پیش نویسی که روی آن توافق کرده بودند به یکباره بدون توجه به نگاه تیم جمهوری اسلامی تغییر نمود.

وی ابراز داشت: پس از کارشکنی نماینده فرانسه، خوشبختانه تیم مذاکره کننده ایرانی حاضر نشد به خاطر کارشکنی طرف مقابل پیش نویس توافق را امضا کند.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: ما بار دیگر به مذاکره خواهیم رفت و این بار نیز حسن ظن غربی ها و امریکایی ها را خواهیم دید، این در حالی است که ملت ما به آمریکا اعتماد ندارد.

مدیرحوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به این که همزمان با مذاکرات ژنو، کنگره آمریکا برای تشدید تحریم ها علیه ایران برنامه ریزی می کند افزود: با انجام این گونه رفتارهای متناقض چگونه می توانیم به غرب اعتماد کنیم و این در حالی است که باراک اوباما هم پیش از این عنوان کرده بود که مقصود از مذاکره لغو تحریم ها نیست.

حجت الاسلام و المسلمین ˈ سیداحمد میر عمادی ˈ نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: اگرچه جمهوری اسلامی ایران با جدیت مذاکرات را دنبال کرد ولی آمریکا ثابت کرد که همانند قبل باز هم صادق نیست.

حجت الاسلامˈ سید محمد باقر عبادی ˈ امام جمعه موقت بیرجند با تاکید بر حمایت از تیم مذاکره کننده ایران با گروه 1+5 گفت: این تیم برای دفاع از منافع ملی کشورمان تلاش می کند لذا طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب همه باید از این تیم حمایت کنند.

وی افزود: شاید آمریکاییها قابل مذاکره باشند اما هرگز قابل اعتماد نیستند.

حجت الاسلام ˈمحمد قاسمی زادهˈ امام جمعه موقت کرمان گفت: باید از دیپلماسی کشور و مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با گروه 1+5 حمایت کنیم.

وی تصریح کرد: مذاکرات ایران و 1+5 طی سه روز بحث های سخت و فشرده انجام شد و برخی قدرت های جهانی با کارشکنی های خود نگذاشتند این مباحث به نتیجه برسد.

وی خاطرنشان کرد: بارها وزیر خارجه آمریکا با سران رژیم صهیونیستی جلسه گرفته و اعلام کرده که اگر بخواهیم با ایران توافق کنیم توافق خوب انجام می دهیم.

امام جمعه موقت کرمان با تاکید بر این که ایران اسلامی از تمام ظرفیت هایش برای نشان دادن حسن نیت خود استفاده خواهد کرد، گفت: مسلم است که حسن نیت ایران اسلامی حد و حسابی دارد و اگر وقت آن بگذرد ممکن است رهبری تصمیم دیگری را اتخاذ کنند.

وی با اشاره به وجود دو دغدغه درباره مذاکرات ایران با 1+5، عنوان کرد: باید بین آنچه در این مذاکرات می دهیم با آنچه می گیریم توازن وجود داشته باشد زیرا این بازی، برد - برد است.

حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا شفیعی زاده امام جمعه موقت شهر رشت با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با دانش آموزان خاطر نشان کرد: معظم له در این سخنرانی حمایت از تیم مذاکره کننده ایران را اعلام کرده و فرمودند تیم مذاکره کننده ایران بچه های خودمان و مورد اعتماد ما هستند.

وی در عین حال، مسایل هسته ای را بهانه ای برای تحریم و فشار علیه ایران عنوان و خاطر نشان کرد: امروز مسایل هسته ای را بیان می کنند و فردا موضوع دیگری را پیش می کشند.

حجت الاسلام ˈاحمد راهداریˈ امام جمعه موقت زاهدان گفت: همانگونه که رییس جمهوری اعلام کرد جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران بحران ها را یکی پس از دیگری با سربلندی پشت سرمی گذارند و هیچگاه از حق مسلم و خط قرمز خود کوتاه نخواهند آمد.

خطیب جمعه زاهدان با محکوم کردن کارشکنی های وزیر امور خارجه فرانسه در طرفداری از رژیم صهیونیستی، گفت: البته این دور از انتظار نیست زیرا یک روز مدافع رژیم صهیونیستی انگلیس است و روزی دیگر فرانسه تا شاید بتوانند این رژیم جنایتکار را از منجلاب نجات دهند.

حجت الاسلام ˈسیدجلال احمدپناهیˈ خطیب جمعه سمنان در خطبه های نمازجمعه این هفته، با اشاره به فرمایشات رهبرمعظم انقلاب مبنی بر اینکه مذاکره کنندگان ایرانی فرزندان ملت هستند و ما به آنان اعتماد داریم، افزود: ریاست جمهوری نیز در مجلس شورای اسلامی اساس انجام مذاکره در مورد مساله هسته ای را عقلانیت عنوان کرد.

وی با اشاره به سخن برخی دولتمردان کشورهای بدخواه ایران اسلامی در مورد اینکه توافق نکردن در مذاکرات بهتر از توافق بد با ایران است، ادامه داد: توافق بد از نظر آمریکایی ها توافقی است که به ضرر رژیم صهیونیستی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ˈسیدحسن عاملیˈ خطیب نماز جمعه اردبیل گفت: هیات مذاکره کننده ایرانی در مذاکرات اخیر ژنو با عقلانیت و درایت پای میز مذاکره نشست.

وی همچنین تصریح کرد: بعضی از خواسته هایی که طرف مقابل در این مذاکره ها از ایران اسلامی مطرح نمودند همچنان نشان از خوی استکباریشان دارد.

آیت الله ˈسیدکاظم نورمفیدیˈ نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 به مصلحت کشور و منطقه است.

وی افزود: مذاکرات هفته قبل فرصت خوبی برای غربی ها بود که از آن استفاده کنند.

به گفته وی، وضعیت فعلی نه به نفع ما و نه به نفع غربی ها است و باید هر چه زودتر با مذاکره به نتیجه رسید و از این وضعیت خارج شد.

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: اینکه وزرای چند کشور سرزده و به یک باره به این مذاکرات می روند نشان می دهد که این مذاکرات به نفع آنها است ولی باید توجه داشته باشیم که غربی ها برای رسیدن به نتیجه باید سرعقل بیایند.

وی ادامه داد: امروز ایران در حال پیشرفت است، در دور قبلی مذاکرات ما 20سانتریفیوژ داشتیم اما در حال حاضر بیش از 20 هزار سانتریفیوژ داریم و تحریم ها نتوانسته جلوی پیشرفت ما را بگیرد.

آیت اله ˈهادی باریک بینˈ در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان قزوین، مهمترین موضوع سیاسی کشور را بحث مذاکرات هسته ای دانست و افزود: دیپلمات های ملت ایران باید با ذکاوت ، درایت، عزت و سربلندی بر احقاق حقوق ملت پایبند بوده و با تدبیر و نرمشی قهرمانانه در این مذاکرات حضور یابند.

وی اظهار داشت: در مذاکرات اخیر ژنو شاهد بودیم در شرایطی که مقدمات امضای توافقی منطقی فراهم شده بود با کارشکنی وزیر امور خارجه فرانسه توافق نهایی حاصل نشد وکشور فرانسه در راستای اهداف برخی کشورهای عربی و صهیونیست ها عمل کرد.

آیت الله ˈنور الله طبرسیˈ نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری با بیان اینکه حقانیت خود را حتی با تریبون های دشمن به گوش جهانیان خواهیم رساند، گفت: شرکت در مذاکرات به معنی تسلیم خواسته های دشمنان شدن و ایجاد رابطه با آنان نیست. وی افزود: مذاکرات ژنو را عزتمندانه، قهرمانانه و با اقتدار ادامه خواهیم داد.

وی از اقدامات دولت در این راستا تقدیر کرد و افزود: حضور دولتمردان در این نشست ها معرف اقتدار و سربلندی نظام جمهوری اسلامی است

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *