شناسه خبر: 8232 منتشر شده در مورخ: 1394/11/20 ساعت: 12:01 گروه: اجتماعی  
۳.۵ میلیون نفر در کشور معلول و سالمند هستند/ زیرساخت‌های نظام سلامت به دلیل محدودیت‌ها توسعه نیافته است
قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های اجتماعی:

۳.۵ میلیون نفر در کشور معلول و سالمند هستند/ زیرساخت‌های نظام سلامت به دلیل محدودیت‌ها توسعه نیافته است

قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های اجتماعی با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت‌های نظام سلامت در کشور از طریق مشارکت‌های مردمی با سرعت بیشتری توسعه می‌یابد، گفت: وجود ۳.۵ میلیون سالمند و معلول در کشور مؤید توجه بیشتر به خدمات توانبخشی است.

به گزارش ایران سپید به نقل از فارس؛  محمد هادی ایازی در مراسم افتتاح کلینیک ویژه مرکز درمانی و توانبخشی نظام مافی اظهارداشت: جامعه ما هرچه به سمت میانسالی و سالمندی پیش می‌رود مراجعه به مراکز درمانی افزایش یافته و خدمات بهداشتی و درمانی نیز باید بیشتر ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه هرچه امید به زندگی بیشتر شود نیاز به خدمات بهداشتی نیز افزایش می‌یابد، افزود: زیرساخت نظام سلامت طی دهه‌های گذشته به شکلی که باید، توسعه نیافته که یکی از دلایل آن محدودیت دولت‌ها در سرمایه‌گذاری است.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های اجتماعی ادامه داد: در حال حاضر نیز دولت با محدودیت‌های زیادی در این رابطه مواجه است که شرط برون‌رفت از این کمبودها مشارکت مردم است.

ایازی گفت: اکنون 350 هزار بیمار سرطانی در کشور داریم و در سال نیز 90 هزار بیمار دیگر به این رقم اضافه می‌شود از طرفی 60 هزار نفر در کشور مبتلا به MS هستند و جامعه معلولین و سالمندان 3.5 میلیون نفر از جمیعت کشور را تشکیل می‌دهند.

وی اضافه کرد: 800 نفر نیز در کشور مبتلا به آلزایمر هستند و همه این آمارها نشان می‌دهد که هزینه‌های زیادی باید به این موضوع اختصاص داد که دولت به تنهایی قادر به حل همه این مشکلات نیست و از طرفی نظام تعرفه‌ای برای بسیاری از خدمات حوزه توانبخشی تعریف نشده است.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های اجتماعی عنوان داشت: باید بتوانیم زمینه مشارکت مردم را در این راستا فراهم سازیم و البته هرکسی توفیق نمی‌یابد که در این مسیر حرکت کند و خیلی مهم است و از خداوند اتمداد بطلبیم که توفیق ارائه خدمات برایمان فراهم شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *