شناسه خبر: 8225 منتشر شده در مورخ: 1394/11/20 ساعت: 09:31 گروه: اجتماعی  
بیش از 90 درصد روستاهای کشور دارای طرح هادی مصوب هستند
معاون بنیاد مسکن:

بیش از 90 درصد روستاهای کشور دارای طرح هادی مصوب هستند

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بیش از 90 درصد روستاهای بالای 20 خانوار کشور، دارای طرح هادی مصوب هستند.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا؛ محمدرضا شاملو افزود: هم اکنون برای بیش از 95 درصد روستاهای بالای 20 خانوار کشور طرح هادی تهیه شده و یا در دست اقدام است.

طرح هادی روستایی طرحی است که ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود،میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف از قبیل مسکونی،تجاری،تأسیسات و تجهیزات و نیازمندی های عمومی روستایی را بر حسب مورد در قالب مصوبات طرح های ساماندهی فضا و سکونتگاه های روستایی و طرح های جامع ناحیه ای تعیین می کند.
معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ابراز امیدواری کرد تا پایان سال مالی 31 تیرماه 1395 روستاهای برخوردار از طرح هادی بالای 20 خانوار در کشور به بیش از 95 درصد افزایش یابد.
شاملو بر نوسازی و بهسازی روستاهای بزرگ و بیش از 20 خانوار کشور تاکید کرد و گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده، بنیاد مسکن در مرحله نخست نوسازی و بهسازی روستاهای بزرگ را در دستور کار خود قرار داده است تا بتدریج بهسازی روستاهای کوچک را در کشور آغاز کند.
وی با اشاره به نوسازی و بهسازی 101 روستا در منطقه آزاد اروند و در حاشیه شهرهای آبادان و خرمشهر، افزود: با امضای تفاهم نامه با منطقه آزاد اروند، بنیاد مسکن عملیات نوسازی و بهسازی روستاهای جنگ زده را در این منطقه آغاز کرده است.
به گفته معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، براساس این تفاهم نامه 30 درصد اعتبار نوسازی و بهسازی این روستاها از منابع مالی بنیاد مسکن و 70درصد دیگر از منابع مالی منطقه آزاد اروند تامین می شود.
شاملو تصریح کرد: هم اکنون تهیه طرح هادی و ساخت فضاهای عمومی از جمله مدارس، مساجد، تاسیسات آبرسانی و دفع فاضلاب و سایر ساختمانهای مورد نیاز مردم در 26 روستای این منطقه به پیشرفت فیزیکی 85 درصد رسیده است.
وی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی این عملیات در 24 روستای دیگر این منطقه به 30 درصد رسیده است، گفت: از سال آینده عملیات نوسازی و بهسازی 51 روستای دیگر این منطقه با تهیه طرح هادی و فضاهای عمومی آغاز می شود.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکید کرد: اجرای برنامه های بنیاد مسکن در روستاها نیازمند تامین منابع مالی است و انتظار داریم در برنامه ششم توسعه با تامین منابع مالی مورد نیاز، بنیاد مسکن بتواند همچنان به وظایف محرومیت زدایی از روستاهای کشور به خوبی عمل کند.
به گزارش ایرنا، بیش از 37 هزار روستای بالای 20 خانوار در کشور وجود دارد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران درصدد است با تهیه طرح هادی و پرداخت تسهیلات 150 میلیون ریالی توسط بانک های عامل سالیانه 200 هزار واحد مسکن روستایی را نوسازی و بهسازی کند.
بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اجرای طرح هادی در روستاهای کشور ضمن نوسازی و بهسازی واحدهای مسکن روستایی استفاده از زمین های روستایی را برای توسعه کاربری های مختلف از جمله مسکونی، تولیدی، تجاری، کشاورزی، معابر، تأسیسات عمومی مشخص می کند تا هرگونه توسعه روستاها با رعایت دقیق این طرح انجام شود.
اهداف طرح هادی ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی،اقتصادی و اجتماعی، تأمین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی،تولیدی و رفاهی، هدایت وضعیت فیزیکی روستاها، ایجاد تسهیلات لازم به منظور بهبود مسکن روستائیان و خدمات محیط زیستی و عمومی همچنین پس از تهیه و تصویب طرح هادی و اولویت بندی روستاها برای اجرای طرح هادی و تأمین اعتبار،فعالیت اجرای پروژه های مصوب آغاز می شود.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *