شناسه خبر: 8211 منتشر شده در مورخ: 1394/11/19 ساعت: 10:34 گروه: اقتصادی  
صادرات طلا و جواهر بعد از برجام می‌تواند جایگزین نفت شود
نایب رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا:

صادرات طلا و جواهر بعد از برجام می‌تواند جایگزین نفت شود

نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا گفت: ایران از نظر فناوری با مشکلی روبرو نیست و تنها چالشی که در حال حاضر در مقابل این صنعت قرار دارد، صادرات و واردات سنگ های قیمتی و برخی ابزارآلات است که با برداشته شدن تحریم این مشکل حل می‌شود.

به گزارش ایران سپید به نقل از تسنیم،  منصور نامداری زندی با بیان این که بهترین و جدیدترین تکنولوژی های صنعت طلا و جواهر در ایران وجود دارد، افزود: ایران از نظر فناوری و شیوه های جدید صنعت با مشکلی روبرو نیست و تنها چالشی که در حال حاضر در مقابل این صنعت قرار دارد، صادرات و واردات سنگ های قیمتی و برخی ابزارآلات است که با برداشته شدن تحریم بسیاری از مشکلات ما حل می‌شود.

وی درباره مهم ترین کشورهای هدف صادراتی گفت: مهم ترین صادرات ما به کشورهای امارات،دبی،عمان،ترکیه و افغانستان صورت می‌گیرد و کشورهای حوزه خلیج فارس نیز پتانسیل بالایی برای مصرف مصنوعات طلای ایرانی دارند.

نامداری زندی با اشاره به برگزاری هشتمین نمایشگاه بین المللی طلا،نقره، جواهر ،ساعت و صنایع وابسته اظهار کرد: این نمایشگاه از تاریخ 27تا30بهمن ماه در محل نمایشگاه های بین المللی برگزار می‌شود که به معرفی بخشی از توانمندی های تولیدی، صادراتی و خدماتی کشورمان در این صنعت می‌پردازد .

نایب رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های عنوان کرد: امیدواریم این نمایشگاه بتواند به بخشی از اهداف بلندمدت و کوتاه مدت دست یابد و آشنایی تولیدکنندگان، صادرکنندگان و ارائه کنندگان خدمات با محصولات و ماشین آلات و تکنولوژی های و فناری های نوین در این صنعت ، معرفی محصولات تولیدی و فناوری های داخلی ،دسترسی به سلایق مصرف کنندگان داخلی و خارجی و ایجاد رقابت در تولید،صادرات و خدمات از جمله اهداف برگزاری نمایشگاه است.

وی با بیان اینکه هشتمین نمایشگاه بین المللی طلا،نقره، جواهر ،ساعت و صنایع وابسته توسط اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی و شرکت سپنتاس کیش با اخذ مجوز از سازمان توسعه تجارت و با همکاری شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود گفت: تولید مصنوعات صادرات محور از مهم ترین اهدافی است که به دنبال آنیم.

مدیر هشتمین نمایشگاه بین المللی طلا،نقره، جواهر ،ساعت و صنایع وابسته با بیان اینکه در این نمایشگاه از کشورهای ایتالیا، چین،ترکیه و احتمالا انگلستان شرکت می کنند گفت: با برگزاری نمایشگاه این پیام را می‌دهیم که تولیدات ما با نوع خارجی قابل رقابت بوده و ظرفیت های بسیار بالایی داریم.

وی همچنین بابیان اینکه باید از تولید کنندگان حمایت شود که با این کار خودبخود جلوی قاچاق و ورود مصنوعات قاچاق گرفته می شود گفت: نمی توان به طور کامل جلوی قاچاق طلا را گرفت و تنها راهکار این است که از تولید کننده حمایت شود.

مدیر هشتمین نمایشگاه بین المللی طلا،نقره، جواهر ،ساعت و صنایع وابسته در عین حال بیان کرد: تا زمانی که دولت به تولیدکنندگان کمک نکند همچنان مصنوعات طلا به صورت قاچاق وارد می شود و تا زمانی که زمینه‌ای برای تبلیغ کالاها و مصنوعات طلای ایرانی نداشته باشیم و فروشندگان و تولیدکنندگان به راحتی نتوانند اجناس خود را تبلیغ کنند، نمی توانیم موفق شویم.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *