شناسه خبر: 8186 منتشر شده در مورخ: 1394/11/18 ساعت: 08:29 گروه: اجتماعی  
۲۵۰ مرکز ژنتیک خصوصی با سازمان بهزیستی کشور همکاری دارند

۲۵۰ مرکز ژنتیک خصوصی با سازمان بهزیستی کشور همکاری دارند

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: ۲۵۰ مرکز ژنتیک خصوصی برای جلوگیری از معلول‌زایی با بهزیستی همکاری می‌کنند.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر انوشیروان محسنی‌بندپی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه راهبرد سازمان استفاده از توان مردم به‌ویژه تشکل‌های مردمی در همه ابعاد است و تنها به کمک‌های ملی محدود نمی‌شود، گفت: در یک دهه اخیر ۲۷ میلیون نفر کودک سه تا ۶ ساله مورد غربالگری بینایی قرار گرفتند.

وی افزود: از این تعداد ۴۶ هزار مورد مشکوک به کم‌بینایی و در معرض نابینایی شناسایی شدند که در کمتر از سن ۲۰ سالگی مورد عمل جراحی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت توسط دولت تهیه و به مجلس ارائه شده است، عنوان کرد: ۲۵۰ مرکز ژنتیک خصوصی برای جلوگیری از معلول‌زایی با بهزیستی همکاری می‌کنند و در سال جاری مجوز قانونی برای سقط ۹۰۰ جنین صادر شده است.

محسنی‌بندپی با بیان اینکه ۴۶ هزار واحد مسکن برای معلولان و مستمری‌بگیران سازمان در دست ساخت است، افزود: در دهه فجر امسال ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی تحویل داده خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت های مشاهده شده در استان همدان بیان کرد:  استان همدان این ظرفیت را دارد که به عنوان پایه سوم کشور در غربالگری شنوایی کودکان زیر یک سال و بررسی مشکلات ژنتیکی معرفی شود.

محسنی‌بندپی با بیان اینکه تمام معلولان از بیمه مکمل برخوردار هستند، گفت: نابینایان بیشترین جمعیت تحت پوشش بهزیستی هستند و  با توجه به تکنولوژی موجود برای علم آموزی، بیشترین مشکل در زمینه اشتغال افراد نابیناست که باید برطرف شود.

وی با بیان اینکه حدود ۱۶ تا ۱۷ هزار مرکز ترک اعتیاد در کشور وجود دارد، عنوان کرد: مراکز ترک اعتیاد بدون مجوز بسیاری در کشور وجود دارد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به ظرفیت های صدور مجوز افزود: در مراکز ترک اعتیاد به فضای مناسب نیاز است و تنها علم و مشورت کافی نیست بلکه باید تیم های درمانی قوی مشغول شوند که بر اساس داشتن این ظرفیت ها مجوز صادر می شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *