شناسه خبر: 8171 منتشر شده در مورخ: 1394/11/17 ساعت: 11:42 گروه: اجتماعی  
تامین اجتماعی در رویدادهای سیاسی بی طرفانه عمل می کند
نوربخش:

تامین اجتماعی در رویدادهای سیاسی بی طرفانه عمل می کند

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به برگزاری دو انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری گفت: سازمان تامین اجتماعی در رویدادهای سیاسی بی طرفانه عمل می کند.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا سیدتقی نوربخش پیش از خطبه های نمازجمعه تهران به دستاوردهای سازمان تامین اجتماعی پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: در آستانه دو انتخابات مهم و سرنوشت ساز در کشور قرار داریم و بنده در این تریبون مقدس بی طرفی سازمان تامین اجتماعی در رویدادهای سیاسی را اعلام می کنم.
وی تصریح کرد: همچنین این سازمان آمادگی خود را برای همکاری همه جانبه با منتخبان مردم در مجلس شورای اسلمی اعلام می کند تا بتوانیم با استفاده از نظرات مثبت و تاثیرگذار نمایندگان مجلس آینده نیز گام های موثری برای رفع مشکلات این سازمان برداریم.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: امیدوارم انتخابات پیش رو، پرشور و باشکوه با مشارکت حداکثری مردم داشته باشیم تا بار دیگر با شرکت حداکثری مردم مشتی بر دهان مستکبران بکوبیم.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ادامه با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی در حال حاضر 40 میلیون و 300 هزار نفر از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد، افزود: این سازمان به پنج میلیون و 200 هزار نفر مستمری بگیر نیز، علاوه بر دریافت مستمری، خدمات درمانی و 16 نوع خدمت دیگر را ارائه می کند.
نوربخش خاطرنشان کرد: 35 میلیون نیروهای مولد و شاغل کشور با خانواده هایشان نیز تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند و از 80 بیمارستان و 350 مرکز درمانی خدمات دریافت می کنند.
وی تامین اجتماعی را یک سازمان کلیدی در نظام دانست و گفت: ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، سازمان تامین اجتماعی در مجموع حدود سه میلیون نفر بیمه شده داشت اما اکنون به 40 میلیون و 300 هزار نفر رسیده است.

** ارائه خدمات اجتماعی با وجود تحریم های اقتصادی
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در دو سال اخیر که حداکثر فشارهای تحریمی روی اقتصاد کشور بود تا با نقشه های شوم دشمنان و اعمال تحریم ها، مردم ایران از ارزش های انقلاب عدول کنند، اگرچه این تحریم ها روی منابع و مصارف سازمان نیز تاثیر گذار بود اما این سازمان در دولت یازدهم توانسته خدمات خودش را به موقع ارائه کند و حتی یک روز مستمری افراد مستمری بگیر و بازنشسته با تاخیر پرداخت نشد.
وی همچنین طرح تحول سلامت را یکی از طرح های مهم در عرصه بهداشت و درمان کشور در دولت یازدهم دانست و اضافه کرد: در رابطه با طرح تحول سلامت به عنوان یکی از طرح های راهبردی، سازمان تامین اجتماعی بیشترین تامین منابع طرح را انجام داده است تا شرایط بهتری برای مردم در عرصه بهداشتی و درمانی فراهم شود.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: شرایط گذشته درمانی در شان مردم نبود چرا که پرداخت هزینه های درمانی از جیب مردم بیش از 50 درصد بود اما اکنون با تدابیر اندیشیده شده توسط دولت و کمک های این سازمان، حداکثر پرداختی از جیب مردم بیش از هفت درصد نیست.
نوربخش گفت: البته در مورد بیماران سرطانی، تالاسمی و هموفیلی در این دو سال گام های بزرگی برداشته شده اما هنوز مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم با تکمیل طرح تحول سلامت این مشکلات برطرف شود.

** پرداخت ماهانه سه هزار میلیارد تومان مستمری
وی میزان تعهدات پرداختی در سازمان تامین اجتماعی را حدود چهار هزار و 200 میلیارد تومان در ماه عنوان کرد و افزود: ماهانه سه هزار میلیارد تومان مستمری پرداخت می شود و یک هزار و 200 میلیارد تومان برای خدمات درمانی در بیمارستان های ملکی و تعهدات بیمه ای به بیمه شدگان این سازمان ارائه می شود.
نوربخش با بیان اینکه این رقم 800 میلیارد تومان از میزان هدفمندی یارانه ها بیشتر است، افزود: خدمات ما بدون استفاده از بودجه دولتی است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه حدود سه میلیون مراجعه در ماه به وسیله خدمات غیرحضوری در سازمان کاهش یافته است، گفت: در این نبرد تمام عیار اقتصادی همکاران ما در تامین اجتماعی به عنوان نیروهای بسیجی در خط مبارزه با این جنگ تمام عیار بوده اند.
وی خاطرنشان کرد: در تامین اجتماعی علیرغم اینکه در سال 94 بودجه ای برابر 60 هزار میلیارد تومان داشتیم هم اکنون از این نبرد تمام عیار اقتصادی سربلند شده ایم و این کار بزرگی است که توسط 70 هزار پرسنل سازمان به انجام رسیده است.
نوربخش در ادامه افزود: در دوران تحریم های ظالمانه اقتصادی، این سازمان در صف نخست دفاع اقتصادی قرار داشت و اکنون که در پایان سال هستیم توانستیم با موفقیت این دوره را پشت سر بگذاریم.
وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: با توجه به اینکه سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک بنگاه اقتصادی تاثیر گذار است، از یکسال پیش برنامه ای مدون در سازمان تدوین شده است تا بتوانیم نقش خودمان را در اقتصاد کشور ایفا کنیم.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با ابراز امیدواری به اینکه مشکلات پیش روی سازمان با تعامل بیشتر با نمایندگان مجلس شورای اسلامی حل شود، گفت: به شرکای سازمان تامین اجتماعی اطمینان می دهیم این سازمان با حمایت و همراهی آنها در آینده ای نزدیک، سازمانی پایدار، پویا، چابک و سلامت خواهد بود.
نوربخش در پایان با اشاره به راهپیمایی 22 بهمن ماه گفت: کارکنان سازمان تامین اجتماعی در جشن بزرگ 22 بهمن با حضور حماسی و شرکت در این راهپیمایی با آرمان های بلند نظام پیمانی دوباره خواهند بست.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *