شناسه خبر: 811 منتشر شده در مورخ: 1392/8/24 ساعت: 11:52 گروه: سیاسی  
توافقی که حقوق ملت ایران را به رسمیت نشناسد، شانسی برای موفقیت ندارد
ظریف در جمع خبرنگاران:

توافقی که حقوق ملت ایران را به رسمیت نشناسد، شانسی برای موفقیت ندارد

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد که هرگونه توافقی که مورد رضایت ایران نباشد و حقوق ملت ایران را به رسمیت نشناسد، شانسی برای موفقیت ندارد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز (جمعه) در حاشیه مراسم ختم والده محمدعلی نجفی معاون رئیس‌جمهور، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سوال که اخیرا وزیر خارجه آمریکا گفته است که ایران مانع به توافق رسیدن مذاکرات هسته‌ای شده است، گفت: من فکر می‌کنم دوستان هرچقدر هم تلاش کنند، نمی‌توانند واقعیات رخ داده در آنجا را تغییر دهند.

وی افزود: مهم این است که هرگونه توافق که مورد رضایت ایران نباشد و حقوق مردم ایران را به رسمیت نشناسد و براساس احترام متقابل نباشد، شانسی برای موفقیت ندارد. 

وزیر خارجه با بیان اینکه هفته گذشته و خبرهای روزهای پنجشنبه و جمعه نشان داد که چه اتفاقی در ژنو به وقوع پیوست، تصریح کرد: باید راجع به آینده صحبت کنیم و هرگونه توافق بر مبنای احترام و حقوق مردم باشد و همه از موضع برابر سخن بگوییم. 

ظریف تاکید کرد: مردم ایران و نمایندگان ایران هیچ چیزی را جزء احترام نمی‌پذیرند.

وی در پاسخ به این سوال چه مقدار امید دارید که مذاکرات هسته‌ای پایانی خوش برای کشورمان داشته باشد، گفت: بدون امید نمی‌شود زندگی کرد، اما این امیدواری مخالف این نیست که با چشم باز و با واقع‌بینی مذاکره کنیم.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *