شناسه خبر: 8101 منتشر شده در مورخ: 1394/11/11 ساعت: 09:28 گروه: بهداشت و سلامت  
نوزدهمین کنگره «طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران»

نوزدهمین کنگره «طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران»

نوزدهمین کنگره سالانه «طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران»، 14 تا 16 بهمن ماه امسال به همت انجمن طب فیزیکی و توانبخشی ایران و با همکاری ارگان‌ها و نهادهای مختلف در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا دکتر رضا سلمان روغنی، دبیر علمی این کنگره اظهار کرد: در این گردهمایی که اولین کنگره مورد تائید و حمایت انجمن جهانی طب فیزیکی و توانبخشی است، تعامل و تبادل تجربه میان تمامی اعضای تیم توانبخشی و متخصصان ایرانی و خارجی شرکت‌کننده از کشورهای آسیایی و اروپایی، سبب تحقق شعار «توانبخشی، تلاشی همگانی است» می‌شود.

وی، مباحث علمی پیش‌بینی شده جهت این کنگره را برای متخصصان طب فیزیکی، متخصصان طب ورزش، روماتولوژِیست، جراحان مغز و اعصاب و ارتوپدی و همچنین متخصصان توانبخشی مانند فیزیوتراپیست‌ها، کاردرمانگران، کارشناسان ارتوپدی فنی، مددکاران و پرستاران توانبخشی مورد استفاده دانست.

این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و فلوشیپ ستون فقرات خاطرنشان کرد: مقالات و سخنرانی‌های علمی طی سه روز کار کنگره، دارای دو محور عمده «توانبخشی بیماران دچار سکته مغزی، ام‌اس و افرادی که به دلایلی دچار ناتوانی شده‌اند» و «بررسی و تشخیص اختلالات مربوط به ساختار بدن (گردن و کمر درد، مشکلات ستون فقرات و اسکلتی عضلانی و ...)» است.

دکتر سلمان روغنی تصریح کرد: بر اساس آمارهای جهانی در جامعه‌ای مانند ایران، حدود 400 هزار نفر سالانه دچار سکته مغزی می‌شوند که دو سوم آنان دچار معلولیت شده و دو سوم معلولان نیز، یعنی حدود 200 هزار نفر از این بیماران، نیاز به خدمات توانبخشی دارند؛ اما متاسفانه تعداد مراکز توانبخشی برای ارائه این نوع خدمات در کشور کافی نیست.

وی با اشاره به روش‌های طب فیزیکی در درمان مشکلات ستون فقرات، مشکلات اسکلتی عضلانی، ساختار بدن و همچنین مدیریت درد که صددرصد آنها نیاز به جراحی ندارند، افزود: درمان‌های فیزیکی، تزریق‌های خاص یا ورود به دیسک و انجام اعمالی روی آن، بدون استفاده از بیهوشی و جراحی، به طب فیزیکی و متخصصان این رشته که فعالیت گروهی با متخصصان توانبخشی دارند، مربوط می‌شود.

وی اظهار کرد: طب فیزیکی و توانبخشی بر بهبودی درد با کمترین هزینه تاکید دارد و لذا در کنگره یادشده، روش‌ها و درمان‌های فیزیکی و توانبخشی جدید بویژه در ناحیه ستون فقرات و اعضای محیطی به شرکت کنندگان ارائه می‌شود.

دبیر کنگره طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران تصریح کرد: یکی از مهمترین مباحثی که کنگره بر آن تمرکز دارد، ارائه تازه‌های علمی و روش‌های کمتر تهاجمی در طب فیزیکی است، ضمن آن‌که کارگاه‌های آموزشی همچون «کاربرد ازن درمانی»، «کاربرد تزریقات بوتاکس» و «لیزر درمانی» نیز در حاشیه کنگره برگزار خواهد شد و در نهایت، شرکت‌کنندگان علاوه بر آشنایی با تازه‌ترین یافته‌های علمی و روشهای جدید مرتبط با طب فیزیکی و توانبخشی، از پنج تا 17 امتیاز بازآموزی نیز بهره‌مند می‌شوند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *