شناسه خبر: 8095 منتشر شده در مورخ: 1394/11/10 ساعت: 15:15 گروه: فرهنگی  
پوشش رادیویی جشنواره‌های بین‌المللی فیلم، تئاتر و موسیقی فجر

پوشش رادیویی جشنواره‌های بین‌المللی فیلم، تئاتر و موسیقی فجر

همزمان با فرارسیدن بهمن ماه و در آستانه سالروز انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و دهه مبارک فجر، شبکه های مختلف رادیو اقدام به پوشش جشنواره های فیلم، موسیقی و تئاتر فجر می‌نمایند.

به گزارش ایران سپید به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، شبکه های مختلف رادیو در آستانه دهه مبارک فجر و سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و همزمان با آغاز جشنواره های بین المللی فیلم، موسیقی و تئاتر فجر اقدام به پوشش این سه مناسبت فرهنگی، هنری می نمایند.

کافه هنر و حوض نقره در رادیو ایران

   رادیو ایران با دو ویژه برنامه "کافه هنر" و "حوض نقره" این سه رخداد فرهنگی را پوشش می‌دهد. کافه هنر که هرشب ساعت 20:00 پخش می‌شود، از 3 تا 11 بهمن ماه به جشنواره تئاتر فجر، 12 تا 21 بهمن ماه به جشنواره فیلم فجر و 21 تا 30 بهمن ماه به جشنواره موسیقی فجر می‌پردازد. حوض نقره نیز که ساعت 16:00 از رادیو ایران پخش می‌شود، در تاریخ 16 بهمن ماه به پوشش جشنواره فیلم فجر می‌پردازد.

رادیو فرهنگ با 4 ویژه برنامه در جشنواره های هنری فجر

رادیو فرهنگ امسال نیز همزمان با برگزاری جشنواره های فیلم ، موسیقی و تئاتر فجر ویژه برنامه هایی به همین مناسبت با عنوان "تماشاخانه فجر"، "سینما سیمرغ"، "برداشت 34" و "دستان" را در ایام برگزاری جشنواره های هنری فجر پخش می کند. برنامه تماشاخانه فجر همزمان با سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از اول بهمن هر شب ساعت 22 به انعکاس خبری و تحلیلی تئاتر فجر و وقایع و رویدادهای جشنواره تئاتر فجر اختصاص دارد. شنوندگان می توانند از طریق این برنامه ضمن اطلاع از برنامه های جشنواره تئاتر در جریان برنامه اجراهای تئاتر های این جشنواره قرارگیرند . همچنین کارشناسانی چون رضا آشفته، بهاره برهانی و محسن حسن زاده که از منتقدان و فعالان حوزه تئاتر هستند نمایش های روی صحنه جشنواره را تحلیل و بررسی می کنند و با کارگردانان و عوامل تولید این نمایش ها گفتگو های ویژه ای خواهند داشت.کارشناس محتوایی این برنامه عباس غفاری، کارشناس مجری سعید اسلامزاده و تهیه کننده تماشاخانه فجر مرتضی صداقتگو است که از گروه ادب و هنر رادیو فرهنگ برنامه تماشاخانه فجر را روی موج اف ام ردیف 106 و ای ام ردیف 558 به روی آنتن می برند. برنامه سینما سیمرغ و برداشت 34 دو برنامه ای هستند که به پوشش خبری و اطلاع رسانی برگزاری سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم فجر می پردازند. سینما سیمرغ از 12 بهمن تا 22 بهمن هر روز ساعت 13 از رادیو فرهنگ پخش می شود. تهیه کنندگان این برنامه شهره احمد وند و نازنین حاج سیف الله خواهند بود و اجرای این برنامه به عهده فواد صفاریان پور است. برنامه برداشت 34 نیز که به انعکاس اخبار و رویدادهای جشنواره فیلم فجر می پردازد، از 12 تا 22 بهمن هر شب ساعت 22 با حضور کارشناسان، اهالی سینما و بازیگران سینما و تلویزیون رویدادهای جشنواره را تحلیل و بررسی می کند. این برنامه با حضور کارشناسانی چون سحر عصرآزاد، سینا اخباری، تهیه کنندگی مهدی آزادی و با اجرای حسن آزادی از گروه ادب و هنر رادیو فرهنگ تقدیم علاقه‌مندان می شود. برنامه دستان ویژه برنامه رادیو فرهنگ درایام برگزاری سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر است که از 22 بهمن  تا یکم اسفند به پخش اخبار اجراهای موسیقی این جشنواره و همچنین تحلیل و بررسی رویدادها و وقایع جشنواره موسیقی فجر اختصاص دارد. این برنامه با حضور احمد مهدی (خواننده  و رهبر گروه کر) فرشاد صارمی (نوازنده کمانچه و آهنگساز ) محمد امین میراحمدی (نوازنده تار و کارشناس ارشد موسیقی) و فرنوش تدین (نوازنده و کارشناس موسیقی) به تحلیل رویدادهای این جشنواره می پردازد. برنامه دستان به تهیه کنندگی وحید رستگاری در طول برگزاری جشنواره موسیقی فجر هر شب ساعت 22 از رادیو فرهنگ پخش می شود.

ره آورد رادیو سلامت برای جشنواره بین المللی فیلم فجر

رادیو سلامت در ایام برگزاری جشنواره بین المللی فیلم فجر ساعت20:00 روزهای شنبه تا چهارشنبه 10 بهمن تا 22 بهمن با برنامه "ره آورد" که در قالب مجله خبری و به مدت 5 دقیقه پخش می شود، به اطلاع رسانی پیرامون فیلم های فجر می‌پردازد.

تدارک گسترده رادیو تهران برای جشنواره های فجر

شبکه رادیویی تهران با 9 برنامه همچون هاشور، سکانس 34، آب و تاب، 021، چراغ، صبح تهران، 57 و .... به پوشش جشنواره های بین المللی فیلم، تئاتر و موسیقی فجر می‌پردازد. "هاشور" که ساعت 22:00 روزهای 1، 3 تا 8 و 10 بهمن ماه پخش می‌شود، ویژه برنامه جشنواره تئاتر فجر است که به انعکاس گزارش از اجرای نمایش ها، گفتگو با هنرمندان و دست اندرکاران نمایش و اطلاع رسانی از برنامه های هر روز نمایش ها می‌پردازد. هاشور هر شب جز جمعه ها از ساعت 22 روی موج اف.ام ردیف 94 مگاهرتز می رود. با فرارسیدن جشنواره موسیقی فجر برنامه "021"رادیو تهران در بخش هنر مثبت و مثبت هنر سعی در تحلیل مسائل فرهنگی هنری این جشنواره دارد و اتفاقات و رویدادهای جشنواره موسیقی فجر را اطلاع رسانی کرده و نگاه کوتاهی بر اتفاقات حاشیه ای دارد. این برنامه هر روز به جز جمعه ها از ساعت 17:30 با نقدهای کوچکی بر فضاهای اجتماعی، فرهنگی، هنری و ورزشی پخش می‌شود. برنامه "سکانس 34 "که ویژه برنامه رادیو تهران برای انعکاس اخبار جشنواره بین المللی فیلم فجر است، با استقرار در برج میلاد به صورت زنده آخرین رویدادها را اطلاع رسانی می‌کند. این برنامه از 11 تا 21 بهمن، اخبار و رویدادهای سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم فجر را از ساعت 10:35 دقیقه به سمع شنوندگان می‌رساند.

شب های نقره ای رادیو جوان در ایام جشنواره فجر

برنامه "چهارسو" ویژه برنامه رادیو جوان برای پوشش جشنواره بین المللی موسیقی و تئاتر فجر است. پوشش و انعکاس اخبار و رویدادهای جشنواره تئاتر و موسیقی فجر از جمله محورهای این برنامه است. "شب‌های نقره‌ای" دیگر برنامه رادیو جوان است که از تاریخ 12 تا 22 بهمن به جشنواره بین المللی فیلم فجر می‌پردازد. این برنامه ساعت 15 تا 16:00 از رادیو جوان پخش می‌شود.

 

 

 

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *