شناسه خبر: 8044 منتشر شده در مورخ: 1394/11/7 ساعت: 11:01 گروه: سیاسی  
دوره جدید پس از برجام، زمان تلاش برای جبران فرصتهای از دست رفته گذشته است
عیدی نژاد:

دوره جدید پس از برجام، زمان تلاش برای جبران فرصتهای از دست رفته گذشته است

«حمید بعیدی نژاد» مدیرکل سیاسی و امنیت بین الملل وزارت امور خارجه در یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: دوره جدید پس از برجام، نه دوره نشستن و انتظار برای رو آوردن رویکردهای جدید بلکه دوره تلاش و کار برای جبران فرصتهای از دست رفته برای کشورمان میباشد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا، در ادامه یادداشت مدیرکل سیاسی و امنیت بین الملل وزارت امور خارجه آمده است: نشریات و رسانه های جهانی طی روزهای اخیر با تحلیل ها و انتشار گزارش های متعددی اعلام کرده اند که دستاوردهای اجرای برجام تنها در 10 روز پس از اجرایی شدن این تفاهم هسته ای بسیار بیش از انتظار بوده است. 

وی افزود: دسترسی فوری ایران به منابع مسدود شده بانکی خود، باز شدن شعبات بانک های ایرانی در خارج از کشور از جمله بانک ملی و بانک پرشیا در لندن، اعلام لغو تحریم سوئیفت در همان روز اول اجرایی شدن برجام و آغاز تبادلات معمول اقتصادی ایران در بسیاری از عرصه های مالی و اقتصادی از جمله ی این نتایج بوده است. در این میان خارج شدن بانک سپه از فشار تحریم یک خبر بزرگ خوش دیگر برای جامعه اقتصادی ایران بود.
بعیدی نژاد تصریح کرد: اما در این میان سفر رئیس جمهوری چین به ایران پس از چهارده سال و سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به ایتالیا و پاریس پس از شانزده سال نوید برقراری روابط جدیدی میان ایران با کشورها و بلوی بندی های اقتصادی و سیاسی بزرگ جهان را می دهد. 
توافق ایران و چین برای گسترش حجم روابط خود به ششصد میلیارد دلار و عقد قراردادهای اقتصادی با ایتالیا به میزان هفده میلیارد دلار و چشم انداز روابط گسترده با فرانسه از جمله خرید بیش از یکصد هواپیما نوی مدرن از شرکت هواپیمایی ایرباس خیلی سریع پتانسیل های وسیع اقتصادی ایران را به جهانیان عرضه کرد.
وی در یادداشت خود آورده است: دوره جدید پس از برجام، نه دوره نشستن و انتظار برای رو آوردن رویکردهای جدید بلکه دوره تلاش و کار برای جبران فرصتهای از دست رفته برای کشورمان میباشد. 
برگرداندن حسن اعتماد به روابطی پایدار و دارای منافع متقابل با دیگر کشورهای بزرگ جهان نیاز به کار مضاعف دارد و ما امیدواریم با استفاده هر چه بهتر از این شرایط نوین بتوانیم زمینه های شکوفایی اقتصادی کشور عزیزمان را فراهم کنیم.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *