شناسه خبر: 8027 منتشر شده در مورخ: 1394/11/6 ساعت: 11:22 گروه: بهداشت و سلامت  
فروش غیر قانونی داروی سقط جنین
رئیس سازمان غذا و دارو خبر داد:

فروش غیر قانونی داروی سقط جنین

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: داروی سقط جنین دارویی است که در داروخانه‌های عادی به هیچ وجه توزیع نمی‌شود و اگر توزیع شود تخلف است.

به گزارش ایران سپید وی افزود: این داروها فقط در بیمارستان‌ها و داروخانه‌های منتخب توزیع می‌شود. رسول دیناروند معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو درباره وضعیت توزیع داروی سقط جنین گفت: داروهای سقط جنین دارویی است که در داروخانه‌های عادی به هیچ وجه توزیع نمی‌شود و اگر توزیع شود تخلف است.

دیناروند اظهار داشت: داروخانه‌های منتخب داروخانه‌هایی هستند که نظارت بر آن‌ها جدی و حساس است و این داروخانه‌ها به صورت جدی و حساس عمل می‌کنند.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: اگر این دارو به راحتی در دسترس قرار داشت در بازار قاچاق قرار نمی‌گرفت و به‌خاطر اینکه این توزیع و مصرف آن شرایط خاصی دارد و داروخانه‌های منتخب توزیع می‌شود به همین دلیل در بازار ناصر خسرو به صورت قاچاق وجود دارد.

دیناروند اظهار داشت: علت وجود کالای قاچاق و شبکه سیاه ناصر خسرو این است که دسترسی راحتی برای کسانی که سقط جنین غیر قانونی انجام می‌دهند وجود دارد.

وی در پایان گفت: برخورد با بازار قاچاق ناصر خسرو باید به صورت جدی انجام شود و داروهای قاچاق متاسفانه درناصر خسرو وجود دارد و کسانی که از این بازار دارو تهیه و مصرف می‌کنند مسئولیت مصرف آن بر عهده خودشان است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *