شناسه خبر: 8014 منتشر شده در مورخ: 1394/11/5 ساعت: 10:05 گروه: اجتماعی  
بهره‌مندی 16800 نفر ضایعه نخاعی از حق پرستاری ویژه بهزیستی

بهره‌مندی 16800 نفر ضایعه نخاعی از حق پرستاری ویژه بهزیستی

مدیرکل توانمندسازی معلولان بهزیستی کشور در مراسم انعقاد تفاهمنامه همکاری با پژوهشکده بازتوانی عصبی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه اطلاعات ۱۸ هزار نفر در بانک جامع ضایعه نخاعی بهزیستی ثبت شده است، گفت: در حال حاضر ۱۶ هزار و ۸۰۰ نفر ضایعه نخاعی از حق پرستاری ویژه استفاده می کنند.

به گزارش ایران سپید به نقل سرویس «اجتماعی» ایسنا، «کیوان دواتگران» مدیرکل توانمندسازی معلولان بهزیستی کشور در مراسم انعقاد تفاهمنامه همکاری با پژوهشکده بازتوانی عصبی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه بهزیستی در حوزه توانبخشی رسالت ارائه خدمت به بیماران دچار آسیب طناب نخاعی را دارد، گفت: یکی از قوی‌ترین بانک‌های بهزیستی کشور، بانک جامع ضایعه نخاعی است که اطلاعات بالغ بر 18 هزار نفر در آن ثبت شده است.

مدیرکل توانمندسازی معلولان بهزیستی کشور، تصریح کرد: در حال حاضر 16 هزار و 800 نفر ضایعه نخاعی از حق پرستاری ویژه استفاده می‌کنند که درصددیم معلولیت‌های جسمی شدید نیز از این امر برخوردار شوند؛ همچنین ارائه وسائل کمک توانبخشی، بهداشتی و درمانی به معلولان ضایعه نخاعی از دیگر اقدامات بهزیستی است که بیش از 18 هزار نفر از این خدمات بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی، وی در پایان با بیان اینکه در بخش توانبخشی پزشکی تخصصی 103 تیم سیار به6100 نفر خدمات ارائه می‌کنند، یادآور شد: در حوزه توانبخشی بیشترین آمار مربوط به شهرهای تهران، اصفهان، فارس و خراسان رضوی با دامنه سنی 18 تا 30 است که باید در خدمت‌رسانی برای این گروه سنی اولویت قائل شویم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *