شناسه خبر: 7994 منتشر شده در مورخ: 1394/11/4 ساعت: 10:31 گروه: حوادث  
گروگانگیری ۵ میلیاردی در زندان کلید خورد

گروگانگیری ۵ میلیاردی در زندان کلید خورد

۳ جوان زندانی نقشه کشیدند پس از آزادی دست به گروگانگیری بزنند تا جیب‌هایشان را پر پول کنند.

به گزارش ایران سپید به نقل از همشهری آنلاین آنها مدتی بعد با ربودن پسر تاجر ثروتمند، قصد اخاذی 5میلیاردتومانی داشتند اما آنچه نصیبشان شد دستنبد سرد پلیس بود.
بعدازظهر 28دی‌ماه پسر16ساله‌ای به نام علی و همکلاسی‌اش پس از تعطیلی مدرسه در خیابان محمدعلی جناح منتظر تاکسی ایستاده بودند تا به خانه‌ بروند. سمند سفید رنگی کنار آنها توقف کرد و هردو نوجوان سوار شدند. به جز راننده که کلاه به سر و عینک دودی به چشم داشت، جوان دیگری روی صندلی عقب نشسته بود که به‌نظر می‌رسید مسافر است. کمی جلوتر، جوان دیگری هم سوار ماشین شد و روی صندلی جلو نشست. دو پسرنوجوان گرم حرف زدن بودند و حوالی میدان آزادی دوست علی از ماشین پیاده شد و همان لحظه بود که 3سرنشین سمند نقشه‌ای را که 10‌ماه پیش در زندان طراحی کرده بودند اجرا کردند. جوانی که روی صندلی عقب نشسته بود تیغه چاقویش را روی پهلوی علی گذاشت و با تهدید از او خواست که سکوت کند. پسر نوجوان وحشت کرده بود و آدم‌ربایان دست و پا و چشم‌هایش را بستند و به سمت حاشیه شهر، تغییر مسیر دادند.

  • 5ساعت بعد

ساعت حدود 8شب بود که مردی سراسیمه به کلانتری 150تهرانسر رفت و گفت که افراد ناشناسی پسرش را ربوده‌اند و برای آزادی او 5میلیارد تومان می‌خواهند. این مرد پدر علی بود که می‌گفت آدم‌ربایان تهدیدش کرده‌اند درصورت نپرداختن این مبلغ، پسرش را می‌کشند. آدم‌ربایان برای تهیه 5میلیارد تومان، 2روز به او مهلت داده بودند.

  • دست‌نوشته گروگان

دقایقی بعد تیمی از کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران با دستور قاضی مدیرروستا بازپرس شعبه ششم دادسرای جنایی تهران، مأمور رسیدگی به این پرونده شدند. درحالی‌که تیم تحقیق سرگرم ردیابی‌های ویژه بود پدرگروگان با پلیس تماس گرفت و گفت که گروگانگیران با او تماس گرفته‌اند و گفته‌اند که علی نامه‌ای برای پدرش نوشته است.

آنها نامه را داخل نایلونی گذاشته و داخل فضای سبز پارکی جاسازی کرده بودند. پدر و مادر علی به همراه کارآگاهان راهی پارک شدند. داخل نایلون علاوه بر نامه، لباس‌های علی نیز به چشم می‌خورد. متن نامه که با دستخط گروگان نوشته شده بود به این شرح بود:« پدر، آدم ربایان مرا در خانه‌ای زندانی کرده‌اند و با تهدید مرا شکنجه می‌کنند. اگر جانم را دوست داری هرچه زودتر 5میلیارد تومان را جور کن و به آنها بده.» با خواندن این نامه، مادر علی از حال رفت و راهی بیمارستان شد.

  • مرد آشنا

72ساعت از گزارش گروگانگیری گذشته بود تا اینکه سرانجام تلاش تیم تحقیق نتیجه داد و آنها توانستند ردی از یکی از آدم ربایان به‌دست آورند. او کسی جز یک آشنا و از بستگان پدر گروگان نبود که به تازگی از زندان آزاد شده بود. شکی برای پلیس وجود نداشت که این مرد 34ساله به نام مجید که سوابق متعددی داشت در این آدم‌ربایی دست دارد. چراکه همکلاسی علی می‌گفت روز حادثه سوار بر یک خودروی سمند سفید رنگ شده و این با مشخصات خودروی مجید که به تازگی خریده بود مطابقت داشت.این مرد ظهر پنجشنبه اول بهمن‌ماه در شهرک ولیعصر درحالی‌که سوار بر خودروی خود بود دستگیر شد و مأموران در بازرسی از خودروی وی یک قبضه سلاح کمری کشف کردند. او در بازجویی‌ها مخفیگاه 2همدستش و محل نگهداری گروگان را که خانه‌باغی در شهریار بود لو داد. کارآگاهان بلافاصله با نیابت قضایی راهی این باغ شدند و عصر اول بهمن‌ماه دو متهم را دستگیر و گروگان را آزاد کردند.در بازرسی از آنجا بیش از 200عدد فشنگ جنگی نیز که متعلق به سلاح متهمان بود کشف شد. متهمان که روز جمعه پیش روی قاضی کامران رضوانی، کشیک دادسرای جنایی تحت بازجویی قرار گرفتند اقرار کردند که به‌خاطر مشکلات مالی وارد این ماجرا شده بودند. در این میان یکی از آنها مدعی شد که اوایل امسال به‌خاطر عدم‌پرداخت مهریه همسرش به زندان افتاده و یک‌ماه و نیم پیش با سپردن وثیقه آزاد شده بود.به گفته سردار عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران، خوشبختانه طی چند سال گذشته در هیچ‌کدام از پرونده‌های آدم‌ربایی رسیدگی شده در پلیس آگاهی تهران بزرگ، حتی ریالی به ربایندگان پرداخت نشده و در تمامی پرونده‌های آدم‌ربایی، افراد ربوده شده آزاد و متهمان آنها دستگیر و روانه زندان شده‌اند. وی در ادامه گفت: تحقیقات مأموران اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران از متهمان ادامه دارد.

  • گفت‌وگو با سرکرده باند

سردسته باند مرد آشنایی است که نقشه آدم ربایی را اوایل امسال در زندان طرح کرد. او پیش از این بارها به اتهام‌های مختلف ازجمله ضرب و جرح عمدی، کلاهبرداری و صدورچک بلامحل دستگیر وبه زندان رفته بود. گفت‌وگو با او را بخوانید.

  • چه شد که تصمیم به آدم ربایی گرفتی؟

علی (گروگان) پسر یکی از بستگانمان بود و چون پدرش تاجر پولداری است با خود گفتم هرچه پول بخواهیم برای آزادی پسرش پرداخت می‌کند اما اشتباه فکر می‌کردم.

  • نقشه را چه زمانی کشیدی؟

راستش این ماجرا اولش شوخی بود. 10 ماه پیش درباره‌اش با دوستانم در زندان حرف زدم اما خیلی جدی نبود. البته آنها به‌شدت مشکلات مالی داشتند، یکی از آنها به‌خاطر چک و بدهی و دیگری به‌خاطر مهریه در زندان بود و به پول نیاز داشت اما باز هم آن‌موقع ماجرا خیلی جدی نبود. بعد از اینکه آزاد شدم مدتی بعد دو همدستم آزاد شدند و وقتی همدیگر را دیدیم مجددا درخصوص ماجرای گروگانگیری صحبت کردیم و آن زمان بود که ماجرا جدی شد.

  • اسلحه را از کجا آوردی؟

اسلحه را از یکی از افرادی که با او در زندان آشنا شده بودم خریدم. البته سرم را کلاه گذاشت و ابتدا یک اسلحه خراب فروخت ولی بعد یک اسلحه سالم وتعداد زیادی فشنگ به من داد.

  • از اسلحه هم استفاده کردی؟

نه هرگز.

  • پس چرا اسلحه تهیه کردی؟

من قبلا در فیلم‌های گانگستری می‌دیدم، کسی که بخواهد دست به آدم ربایی و جرایم خشن بزند سلاح همراه خود دارد برای همین اسلحه خریدم.

  • خانه باغ متعلق به چه‌کسی بود؟

خانه را چند وقت پیش با کلی قرض به‌مدت یک‌سال اجاره کرده بودم. به این امید که بعد از گرفتن میلیاردها تومان پولی که از این ماجرا گیرم می‌آید قرضم را پرداخت می‌کنم اما نشد.

  • فکرش را نکردی که لو بروی و آبرویت برود؟

نه به اینجای ماجرا که دستگیری باشد فکر نکرده بودم. در این مدت هم هرگز خودم را پیش علی آفتابی نمی‌کردم تا مرا نبیند و لو بروم.

  • چرا گروگانتان را شکنجه کردید؟

اگر منظورتان آن نامه است که با دستخط علی بود، برای این بود که پدرش بترسد و سریع پول را جور کند. در این مدت هرچه علی می‌خواست برایش فراهم می‌کردیم. حتی یک شب پیتزا هوس کرده بود که فورا برایش خریدم و تحویل دو همدستم که در آنجا نگهبانی می‌دادند، دادم تا به علی بدهند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *