شناسه خبر: 7958 منتشر شده در مورخ: 1394/10/28 ساعت: 10:02 گروه: اجتماعی  
سهم بیمه‌ کارفرما توسط بهزیستی به ازای به‌کارگیری افراد معلول پرداخت می‌شود
معاون بهزیستی استان زنجان:

سهم بیمه‌ کارفرما توسط بهزیستی به ازای به‌کارگیری افراد معلول پرداخت می‌شود

معاون بهزیستی استان زنجان با اشاره به تعداد فرصت‌های شغلی ایجاد شده در بخش‌های خویش‌فرمایی و کارفرمایی گفت: در طول ۹ ماهه امسال بیش از ۶۵۰ فرصت شغلی برای مددجویان بهزیستی در استان ایجاد شده است.

به گزارش ایران سپید  نعمت ملکیاظهار داشت: با توجه به آمار احصاء شده افراد واجد شرایط جویای کار بیش از یک هزار نفر بوده که بهزیستی به‌دنبال ایجاد اشتغال برای همه این افراد است.

وی تصریح کرد: بهزیستی به‌دنبال آن است تا با توانمندسازی مددجویان تحت پوشش خود آنها را از چرخه حمایتی خود خارج کند که این خروج باید به صورت موفق باشد که در این راستا مهمترین استراتژی ایجاد اشتغال برای این افراد است.

معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مؤسسات خیریه بهزیستی استان زنجان افزود: خارج کردن افراد از چرخه حمایتی به معنی قطع خدمات بهزیستی به این افراد نبوده و تنها برای افرادی که مستمری ماهانه دریافت می‌کنند مستمری آنها قطع می‌شود ولی می‌توانند از سایر خدمات استفاده کنند.

وی یکی از راهکارهای ایجاد اشتغال برای مددجویان بویژه معلولان را حمایت و اجرای طرح‌های تشویقی دانست و بیان کرد:  با ایجاد تسهیلات ویژه برای کارفرمایان برای بکارگیری افراد تحت پوشش می‌توان اشتغال زیادی را برای این افراد ایجاد کرد.

ملکی عنوان کرد: در راستای حمایت‌ها برای ایجاد اشتغال تسهیلات با نرخ بهره 4 درصد پرداخت می شود و در صورتی که کارفرما در مجموعه خود از افراد معلول استفاده کند برای به‌کارگیری هر شخص معلول 50  میلیون ریال و تا سقف 750 میلیون ریال تسهیلات ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: برای کارفرمایان علاوه بر ارائه تسهیلات به ازای بکارگیری افراد معلول سهم بیمه‌ای این افراد برای پنج سال توسط بهزیستی پرداخت می‌شود.

معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مؤسسات خیریه بهزیستی استان زنجان خاطرنشان کرد: علاوه بر ارائه تسهیلات و کمک‌های بیمه‌ای برای جبران عدم کارایی بکارگیری معلولان نیز بر اساس قانون بخشی از حقوق فرد معلول به کارفرما پرداخت می شود که این موضوع در طول امسال به کارفرمایان شهرستان خدابنده پرداخت شده است.

وی ابراز کرد: کارفرمایان می توانند برای دریافت توانمندیهای مددجویان به کارشناس اشتغال این اداره مراجعه کنند.

ملکی تصریح کرد: ایجاد کارگاههای تولیدی نیز به عنوان یک راهکار برای ایجاد معلولان مورد توجه قرار گرفته است که در این راستا ایجاد کارگاه فرشبافی با ایجاد اشتغال برای 30 مددجو افتتاح می‌شود.

وی میزان اعتبارات ابلاغی به بانکها برای پرداخت تسهیلات به مددجویان را 93 میلیارد ریال دانست و مطرح کرد: تاکنون بیش از 20 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت می‌شود که 150 نفر به بانکها برای دریافت تسهیلات معرفی شده‌اند.

معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مؤسسات خیریه بهزیستی استان زنجان عنوان کرد: علاوه بر تسهیلات ارائه شده توسط بانکها تسهیلاتی نیز توسط سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود که این میزان تسهیلات برای مشاغل خویش فرمایی برای هر مددجو 50 میلیون ریال بوده است.

وی ابراز کرد: در طول امسال تعداد پرونده‌های ثبت شده برای دریافت تسهیلات در بخش مشاغل خانگی نیز بیش از 200 مورد بوده است.

ملکی خاطرنشان کرد: پرداخت این تسهیلات با همکاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان انجام می‌شود.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *