شناسه خبر: 7858 منتشر شده در مورخ: 1394/10/19 ساعت: 09:09 گروه: اجتماعی  
از ظرفیت های بخش خصوصی برای اشتغالزایی معلولان استفاده شود

از ظرفیت های بخش خصوصی برای اشتغالزایی معلولان استفاده شود

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: اشتغال فقط در بخش دولتی تعریف نمی شود و باید از ظرفیت های بخش خصوصی نیز برای اشتغالزایی استفاده شود.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا محمد محمدی قیداری افزود: آموزش های مهارتی به موازات آموزش های علمی و تئوری می تواند نقش بسزایی در اشتغال به کار افراد از جمله معلولان ایفا کند.
وی به پرداخت وام با کارمزد پایین ازسوی بهزیستی برای ایجاد اشتغال به معلولان اشاره و اظهار کرد: این وام ها با توجه به نوع طرح اشتغال مورد نظر به جامعه هدف بهزیستی پرداخت می شود.
مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: پارسال 382 نفر از جامعه تحت پوشش این نهاد با بهره گیری از این تسهیلات برای خود اشتغال ایجاد کردند.
محمدی وجود کارفرما را لازمه بیمه معلولان عنوان و اضافه کرد: در زمینه معلولان بیمه خویش فرمایی وجود ندارد که امیدواریم با توجه به بازبینی قانون جامع حمایت از معلولان این مشکل حل شود.
وی افزود: از ابتدای ساخت واحدهای مسکونی مهر بهزیستی استان زنجان متعهد به ساخت یک هزار و 980 واحد شده بود.
مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: تا کنون یک هزار و 429 واحد مسکونی مهر در این استان واگذار شده که از ین تعداد 789 مسکن برای معلولان و 551 واحد در دست ساخت است.
محمدی با اشاره به اینکه دو درصد جمعیت استان زنجان را معلولان تشکیل می دهند، ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده از سوی بهزیستی خدمات به جامعه معلولان با توجه به شدت و نوع معلولیت ارائه می شود.
وی از تصادف های جاده ای به عنوان یکی از مهمترین علل ایجاد معلولیت در افراد نام برد.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: تاکنون در این استان برای بیش از 18هزار معلول در سامانه پیمنت ( سامانه اطلاعات و آمار معلولین) پرونده تشکیل شده است.
محمدی افزود: ارائه خدمات به معلولان منوط به تعیین شدت و نوع معلولیت آنها توسط کمیسیون پزشکی( ICF ) است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *