شناسه خبر: 7838 منتشر شده در مورخ: 1394/10/15 ساعت: 09:12 گروه: اجتماعی  
96 درصد روستاها تحت پوشش برنامه C.B.R

96 درصد روستاها تحت پوشش برنامه C.B.R

مدیرکل توانمندسازی معلولان بهزیستی کشور گفت: بیش از 96 درصد از روستاهای کشور تحت پوشش برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه (C.B.R ) هستند.

به گزارش ایران سپید به گزارش خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-، کیوان دواتگران  14 بهمن ماه در مراسم پوشش کامل C.B.R در خراسان رضوی که در هتل گلستان مشهد برگزار شد، با اعلام اینکه 96 درصد از روستاهای کشور تحت پوشش برنامه C.B.R بوده و در بسیاری از استان‌ها نیز پوشش کامل آن صورت گرفته است، اظهار کرد: برای پوشش 100 درصدی C.B.R نیازمند چهار برابر اعتبار موجود هستیم، اما بیش از آن C.B.R نیازمند مشارکت‌های اجتماعی و ظرفیت محلی است.

وی از وجود 5500 تسهیل‌گربرنامه C.B.R در کشور خبر داد و افزود: بیش از 380 هزار معلول در کشور شناسایی شده که 250 هزار نفر از بین آنان نیازسنجی شده و از خدمات C.B.R بهرمند می‌شوند.

مدیرکل توانمندسازی معلولان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه خراسان رضوی در حوزه توانبخشی در کشور پیشرو بوده و پوشش 100 درصدی C.B.R را در آن شاهد هستیم، تصریح کرد: بر اساس آمار C.B.R در کشور، ایران جزو کشورهای پیشرو در منطقه است.

دواتگران ادامه داد: سیاست اصلی ما رویکرد توانبخشی در جامعه بوده و طرح‌های بسیاری نظیر مراقبت در منزل و تربیت مراقبان خانگی در رسیدگی به امور معلولان منتج از افکار توانبخشی در جامعه بوده است.

وی با تاکید بر اینکه فقرزدایی در توانبخشی مبنی بر جامعه، عنوان کرد: اعتقاد بر این بوده که یکی از عوامل موثر در معلولیت فقر است و چرخه فقر و معلولیت باید درهر زمانی به بهترین نحو شکسته شود.

مدیرکل توانمندسازی معلولان بهزیستی کشور اضافه کرد: استفاده از C.B.R که پنج مولفه‌ اصلی سلامت نظیر امور اجتماعی در حوزه تامین معاش و اشتغال و نیازهای اجتماعی است را در حوزه توانمندسازی پوشش می‌دهد که در خراسان رضوی با همکاری سازمان‌های مختلف به بهترین نحو تعریف شده است.

دواتگران یادآور شد: به منظور ایجاد انگیزه در تسهیل‌گران رفع مشکل بیمه آنان در نظرگرفته شده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *