شناسه خبر: 7780 منتشر شده در مورخ: 1394/10/6 ساعت: 14:10 گروه: اجتماعی  
سیاست بهزیستی افزایش نقش مشارکت‌های مردمی در تصدی گری امور است
رئیس سازمان بهزیستی کشور:

سیاست بهزیستی افزایش نقش مشارکت‌های مردمی در تصدی گری امور است

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به افزایش حضور بانوان در دومین دوره انتخابات کانون سراسری تشکل‌های مردم نهاد معلولان گفت: خوشبختانه حضور بانوان نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است که این امر نشان دهنده آن است که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای تحقق بخشیدن به دو رکن جمهوریت و اسلامیت خود تمام توانش را به کار گرفته است.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا؛ انوشیروان محسنی بندپی در دومین انتخابات کانون سراسری تشکل‌های مردم نهاد معلولین که امروز با حضور معاون امور توانبخشی و قائم مقام مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور با حضور نمایندگان تشکل‌های مردم نهاد معلولین از سراسر کشور در محل سازمان بهزیستی برگزار شد، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارای دو رکن جمهوریت و اسلامیت است.

وی تصریح کرد: وقتی از جمهوریت نظام صحبت می‌کنیم منظور فقط نمایندگان مجلس و رئیس جمهور نیست؛ بلکه منظور این است که در چنین نظامی هر نهاد و گروهی که می‌خواهند به صورت تشکلی کار کنند شرایطی را برایشان فراهم کنیم تا بتوانند با استفاده از نمایندگان نخبه خود مشکلاتشان را حل و برنامه‌های خود را عملیاتی کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: تصدی گری ‌ها باید به تشکل‌های مردم نهاد داده شود زیرا اینها خود بهتر از هر کس دیگری بر شرایطشان واقف بوده و مشکلاتشان را می‌شناسند به همین دلیل می‌توانند بهتر از سایرین برای حل مشکلاتشان برنامه ریزی کنند.

بندپی ادامه داد: نظام مردم سالاری و نظام مبتنی بر رأی باید به تشکل‌های مردم نهاد خود اهمیت دهد.

وی ادامه داد: بها دادن به تشکل‌های مردمی از اول انقلاب در کشور استوار بوده و رویکرد دولت تدبیر و امید نیز به طور ویژه اهمیت دادن به این تشکل‌ها و همکاری با آنها در انجام امور است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور همچنین عنوان کرد:‌ سیاست سازمان بهزیستی واگذاری مسئولیت‌ها و تصدی گری‌ها به سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های مردمی است، زیرا معتقدیم این تشکل‌ها از ظرفیت و پتانسیل بالایی برای حل و رفع مسائل برخوردار هستند.

وی در پایان ضمن اشاره به لایحه حمایت از حقوق معلولان گفت: لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در حال حاضر در کمیسیون مشترک بهداشت و امور اجتماعی مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است و تمامی موارد قانون قبل در این لایحه آمده و نواقص آن نیز تکمیل شده؛ همچنین الزامات ویژه‌ای برای اجرای تعهدات دستگاه ها و سازمان‌ها در مقابل مفاد این قانون پیش بینی شده است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *