شناسه خبر: 7779 منتشر شده در مورخ: 1394/10/6 ساعت: 14:10 گروه: اجتماعی  
تصویب افزایش مواد لایحه حمایت از حقوق معلولان در کمیسیون مشترک بهداشت و اجتماعی مجلس
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور خبرداد:

تصویب افزایش مواد لایحه حمایت از حقوق معلولان در کمیسیون مشترک بهداشت و اجتماعی مجلس

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از تصویب افزایش مواد لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در کمیسیون مشترک بهداشت و اجتماعی مجلس شورای اسلامی خبرداد و گفت: این لایحه به زودی در صحن علنی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایران سپید به نقل از فارس ؛  حسین نحوی‌نژاد در حاشیه برگزاری دومین انتخابات کانون سراسری تشکل‌های مردم‌نهاد معلولان که صبح امروز در سالن اجتماعات سازمان بهزیستی برگزار شد با اشاره به سیاست‌های این سازمان در راستای استفاده از نظرات، دیدگاه‌ها و پیشنهادات جامعه معلولان اظهارداشت: ما در تلاش هستیم تا از ظرفیت و پتانسیل موجود برای برنامه‌ریزی بهتر در حوزه معلولان استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون بالغ بر هزار تشکل مردمی حمایت از حقوق معلولان در کشور تشکیل شده است که 700 تشکل از سازمان بهزیستی مجوز فعالیت دریافت نموده‌اند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: این تشکل‌ها زبان گویای جامعه معلولان هستند و در عرصه تصمیم‌گیری می‌توانند نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنند.

وی با اشاره به فعالیت کانون سراسری تشکل‌های مردم نهاد معلولان تصریح کرد: نخستین دوره انتخابات سال 91 برگزار شد و در طی این 3 سال اقدامات خوبی از سوی این کانون صورت گرفته است.

وی همچنین با اشاره به حضور 80 نماینده از تشکل های مردمی در این دوره از انتخابات گفت: مشارکت بانوان در این دوره نسبت به گذشته افزایش یافته است ضمن اینکه از تمامی استانها در این دوره از انتخابات شرکت کرده‌اند.

نحوی‌نژاد در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت تصریح کرد: این لایحه پس از ارسال از سوی دولت به مجلس، در کمیسیون مشترک اجتماعی و بهداشت مورد بررسی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه هیأت رئیسه نمایندگان مجلس و همچنین فراکسیون حمایت از حقوق معلولان نظر مثبتی را نسبت به لایحه اشاره شده دارند و بر همین اساس جلسات منظمی برای بررسی بندها و مواد لایحه برگزار شده است.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور همچنین به افزایش مواد لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت اشاره کرد و گفت: با نظر کمیسیون مشترک (بهداشت و اجتماعی) مجلس شورای اسلامی مواد این لایحه از 26 به 31 ماده افزایش یافته است.

نحوی‌نژاد تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود طی هفته‌های آینده این لایحه پس از امضای رئیس کمیسیون مشترک اجتماعی و بهداشت به هیأت رئیسه ارجاع داده شود.

وی با اشاره به برخی از لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت گفت: معاونت و تحقیقات ویژه درون و برون شهری ویژه معلولان، تسهیلات ویژه برای اشتغال معلولان، معافیت کارفرمایان در راستای اشتغال جامعه معلولان، افزایش مستمری براساس حداقل دستمزد و همچنین کمک هزینه توان‌بخشی براساس قیمت تمام شده بخشی از مواد لایحه حمایت از حقوق معلولان محسوب می‌شود.

وی در پایان با اشاره به طرح تجهیز وسایل کمک توانبخشی گفت: این طرح هم‌اکنون در 7 استان محرم آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود در سال آینده در تمامی استانها اجرا شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *