شناسه خبر: 7773 منتشر شده در مورخ: 1394/10/5 ساعت: 09:29 گروه: اجتماعی  
۴۶ هزار واحد مسکن مهر ویژه معلولان در دست ساخت است
رئیس سازمان بهزیستی:

۴۶ هزار واحد مسکن مهر ویژه معلولان در دست ساخت است

دامغان - رئیس سازمان بهزیستی گفت: ۴۶ هزار مسکن در حال ساخت برای معلولان و افراد زیر پوشش این سازمان وجود دارد که به طور متوسط پیشرفت فیزیکی حدود ۸۰ درصدی دارند.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر انوشیروان محسنی بندپی در خلال سفر یکروزه خود به دامغان برای بازدید از موسسه خیریه چهارده معصوم(ع)، درباره مسکن مهر ویژه معلولان، توضیح داد: سازمان بهزیستی با همکاری بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، به دنبال ساخت مسکن ویژه معلولان روستایی و شهری است.

وی افزود: مسکن مهر در زمره مطالبات معلولان جامعه است که به طور جدی توسط سازمان بهزیستی دنبال و پیگیری می شود.

اشتغال معلولان در دستور کار

رئیس سازمان بهزیستی همچنین درباره طرح های اشتغال زایی ویژه معلولان در کشور توضیح داد: در سال۹۴، یکهزار میلیارد تومان برای اشتغال زایی معلولان اعتبار صرف شد که متاسفانه با عدم همکاری برخی بانک ها تنها ۱۰درصد از این میزان برای معلولان جذب شد.

محسنی بندپی همکاری بانک ها را در رابطه با تسهیلات اشتغال زایی معلولان خواستار شد و گفت: امروز باید برای رفع مشکلات قشر معلول جامعه دست به دست هم دهیم.

وی افزود: پنج میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در کشور از خدمات مختلف سازمان بهزیستی بهره مند هستند که یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از این تعداد را افراد دارای معلولیت های مختلف تشکیل می دهند لذا این قشر طبیعتا نگاه ویژه را برای رفع مشکلاتشان مطالبه دارند.

۱۵۰۰مرکز نگهداری کودکان تحت پوشش بهزیستی وجود دارد

رئیس سازمان بهزیستی همچنین با بیان اینکه یک هزار و ۵۰۰ مرکز نگهداری کودکان تحت پوشش بهزیستی وجود دارد، گفت: ۱۷ هزار مهد کودک تحت نظارت بهزیستی هستند و بر اساس سیاست های تعریف شد، حمایت می شوند.

محسنی بندپی افزود: این مراکز به کودکان بی سرپرست و یا بدسرپرست خدماتی شامل نگهداری، مشاوره، آموزش و ... ارائه می دهد.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه ۳۰۰ هزار فرد دارای معلولیت های مختلف در نوبت قرار گرفتن در چرخه حمایتی بهزیستی کشور هستند، تصریح کرد: این افراد در نوبت دریافت خدمات آموزشی، توانبخشی، دریافت مستمری و سهمیه یارانه هستند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *