شناسه خبر: 7747 منتشر شده در مورخ: 1394/10/1 ساعت: 09:13 گروه: اجتماعی  
خانه‌دار شدن خانواده‌های دارای بیش از دو معلول در البرز

خانه‌دار شدن خانواده‌های دارای بیش از دو معلول در البرز

مدیرکل بهزیستی البرز از اختصاص 129 واحد مسکونی به خانوارهای دارای حداقل دو معلول در استان خبر داد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا داریوش بیات‌نژاد در همایش گرامیداشت روز جهانی معلولان که شامگاه 29 آذر با حضور مسئولان استانی در تالار شهیدان نژادفلاح برگزار شد، از خانه‌دار شدن خانواده‌هایی که دارای دو عضو معلول یا بیشتر هستند سخن به میان آورد و گفت: در البرز 144 خانواده واجد شرایط برای سهمیه خانه‌دار شدن هستند که با تلاش‌های بهزیستی البرز تاکنون به 129 خانواده این سهمیه تعلق گرفته است و امیدواریم تا 6 ماه آینده به سایر خانواده‌هایی که واجد این شرایط هستند نیز سهمیه مسکن تعلق بگیرد.

وی بیان کرد: در قانون اجتماعی معلولان پیشنهاد شده مصوباتی اجرا شود که در حال حاضر یک تراز و مقدمه‌ای برای این قانون تا حدودی باز شده است. کار عمده ما تقویت حس مردم نسبت به قشر معلول است که خوشبختانه در دولت نگاه خاصی به این قشر شده است.

این مسئول با بیان اینکه با وجود محدودیت اعتباری دولت همواره سازمان بهزیستی را در اولویت کاری قرار داده است، افزود: فرهنگ و دید جامعه نسبت به معلولین باید در جایگاه خوبی باشد.

بیات‌نژاد با بیان اینکه معلولان نیز باید تا حدودی پیگیر کار خود باشند و نظارت کامل به حق و حقوق خود داشته باشند، ادامه داد: هدف ما این است زمینه‌ای را فراهم کنیم که یک معلول در زندگی خود به موفقیت‌های زیادی دست یابد.

مدیرکل بهزیستی البرز در خصوص اشتغال معلولان گفت: خواسته‌های مردمی برای رفع مشکل اشتغال معلولان زیاد است که همواره سعی شده درصدی از این گزینش‌ها به این قشر داده شود که در این راستا بهزیستی سعی کرده سهم اشتغال معلولان را از سه درصد به پنج درصد افزایش دهد.

وی همچنین در زمینه درمان معلولان خاطرنشان کرد: سعی می‌شود در این خصوص علاج قبل از وقوع در جامعه اتفاق بیفتد، زیرا با این نگرش، هزینه‌های درمانی و آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد که این موجب می‌شود درصد معلولیت‌ها در جامعه کمتر شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *