شناسه خبر: 7725 منتشر شده در مورخ: 1394/9/25 ساعت: 10:32 گروه: فرهنگی  
آیین گشایش جشنواره فیلم مستند و کوتاه پرواز برگزار شد

آیین گشایش جشنواره فیلم مستند و کوتاه پرواز برگزار شد

آیین گشایش نخستین جشنواره فیلمهای مستند و کوتاه پرواز، ویژه معلولان برگزار شد.

به گزارش ایران سپید ، در این برنامه که با حضور نمایندگان سازمان یونسکو در ایران، رئیس جشنواره فیلم ویکر هند و همچنین جمعی از دانشآموزان نابینا به همراه والدینشان، به اهتمام آموزشگاه علمی اردستانی در محل برج آزادی برگزار شد، نخستین جشنواره فیلمهای کوتاه و مستند پرواز رسماً کار خود را آغاز کرد.

فاطمه امیری، دبیر این جشنواره در گفتگو با ایران سپید هدف از برگزاری این جشنواره را، نمایش توانمندیهای معلولان از طریق رسانه سینما عنوان کرد و اظهار داشت: ««من تا پیش از این جشنواره، هیچ ذهنیتی نسبت به سینما نداشتم، به علت تراکم فعالیتها در حوزه استثنایی و اشتغال تخصصی در این حوزه، کمتر فرصت تماشای فیلم پیدا میکردم. اما جرقه برگزاری این جشنواره را، جشنواره ویکر هند در ذهنم زد.»

وی در خصوص حضورش در جشنواره ویکر نیز افزود: «به سختی توانستم در آن جشنواره شرکت کنم. حضور در آن جشنواره من را بر آن داشت تا جشنواره ای نظیر آن در ایران را با کمک دوستان برگزار کنم و از طریق رسانه چند منظوره ای مثل سینما، میزان بالای تواناییهای معلولان را به جامعه نشان دهم تا از این رهگذر، تعامل میان هنر و افراد معلول و همچنین استعدادهای آنها برقرار شود.»

دبیر جشنواره پرواز در ادامه این گفتگو در پاسخ به سؤال ایران سپید پیارمون انتخاب برج آزادی به عنوان محل جشنواره، ضمن گلایه از نهادهای متولی امور معلولان اظهار کرد: «ما مجبور شدیم اینجا را انتخاب کنیم. من با کسانی که به انتخاب محل جشنواره نقد وارد میکنند حق میدهم و کاملاً موافقم که این محل برای حضور نابینایان و دیگر معلولان متناسب نیست، اما متأسفانه در روند برگزاری جشنواره هیچ نهاد و سازمان متولی امور معلولان با ما همکاری نکردند. بودجه جشنواره از سوی آموزشگاه اردستانی تأمین شد. در نهایت، طی جلسه ای که با جناب آقای جنتی، وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتیم، ایشان این جا را پیشنهاد کردند.»

امیری در پایان به بخشهای مختلف جشنواره سه روزه پرواز اشاره کرد و گفت: «ما فرصت انتشار فراخوان در سطح گسترده را نداشتیم و اطلاعرسانی ما هم از طریق چند سایت محدود صورت گرفت، اما در کمال حیرت حدود 130 فیلم از کشورهایی مثل هند، فیلیپین و دیگر کشورها و 150 فیلم از سراسر ایران دریافت کردیم. از بین این تعداد فیلم، 50 فیلم مجوز نمایش گرفت؛ بر همین اساس طی ایام جشنواره، نمایش فیلم را از ساعت 13 تا 19 خواهیم داشت و همچنین در ساعات صبح، پنلهای آموزشی در محل برج آزادی برگزار خواهد شد»

بر اساس این گزارش، سخنرانی نماینده منطقه ای یونسکو و سخنرانی رئیس جشنواره ویکر هند، اجرای تواشیح توسط گروه الفردوس از بوشهر، نمایش دو فیلم کوتاه از دو دانشآموز نابینا "امیرعلی شاهینفام و مانی حسینی" از دیگر بخشهای این برنامه بود. در بخش پایانی از دومین کتاب زهرا شجاعی، دانشآموز دوازده ساله نابینا با عنوان "من میتوانم" رونمایی شد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *