شناسه خبر: 7710 منتشر شده در مورخ: 1394/9/24 ساعت: 08:33 گروه: فرهنگی  
نگاه غالب به معلولیت در سریال‌ها تلخ بوده است

نگاه غالب به معلولیت در سریال‌ها تلخ بوده است

مشاور امور جانبازان و معلولان شبکه مستند از برنامه‌های این شبکه در حوزه معلولیت و جانبازی، عملکرد گذشته تلویزیون در این حوزه، تلاش برای آموزش های پیشگیری از معلولیت، آموزش های بعد از حادثه سخن گفت.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر مهیار خسروانی تهرانی مشاور شبکه مستند در امور جانبازان و معلولان درباره نقش رسانه در حوزه معلولیت و جانبازی اظهار کرد: تا امروز نگاه غالب به مساله معلولیت به خصوص در سریال ها و فیلم ها نگاهی تلخ بوده و معمولا جهت افزایش بار دراماتیک داستان رویکردی کاملا ابزاری و ترحم برانگیز به این حوزه شده است.

مشاور شبکه مستند در امور جانبازان و معلولان درباره رویکرد شبکه مستند به این حوزه یادآور شد: شبکه مستند می تواند با پوشش دهی حوادث و واکاوی علل و عوامل آن در قالب مستندهایی از حوادث رانندگی راهکارهای مناسبی جهت ایجاد امنیت جاده ای و ایمن سازی وسایل نقیله به مدیران کشوری ارائه دهد.

وی ادامه داد: از طرف دیگر با نمایش خطرهای بالقوه و فجایع احتمالی که در کمین است، به بهبود فرهنگ رانندگی و ترغیب سرنشینان در استفاده از وسایل ایمنی (کمربند ایمنی استاندارد) کمک کند. همچنین تولید برنامه هایی با محوریت سلامت دوران بارداری می‌تواند از تولد کودکانی با معلولیت های مادرزادی جلوگیری کند.

این فیلمساز بیان کرد: از طرف دیگر با تولید برنامه‌هایی جهت بازنمایی توانایی نهفته در معلولان نگاه مردم عادی نسبت به این افراد تصحیح می شود و از نگاه دیگر با بازنمایی نیازهای خاص معلولان مانند امکانات شهری مناسب سازی شده (خوردوهای عمومی، مترو، مراکز درمانی، مراکز اداری و تجاری، اماکن تحصیلی، سینماها و...) راهکارهای مناسب از طرف مدیران کلان شهری و کشوری اندیشیده می شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *