شناسه خبر: 7702 منتشر شده در مورخ: 1394/9/23 ساعت: 08:54 گروه: اجتماعی  
تشریح حمایت های مالی از معلولان/مهم ترین اقدام بهزیستی

تشریح حمایت های مالی از معلولان/مهم ترین اقدام بهزیستی

رئیس سازمان بهزیستی از پرداخت ماهانه ۶۰۰ هزار تومان یارانه به برخی معلولان خبر داد و گفت: بابت نگهداری روزانه از هر معلول ۳۴۰ هزار تومان و نگهداری شبانه ۶۰۰ هزار تومان به مراکز توانبخشی پرداخت می شود.

به گزارش ایران سپید انوشیروان محسنی پندپی در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: حق تردد معلولان در تهران نیز ماهانه ۱۵۰ هزار تومان است که به حدود ۱۰۰ هزار نفر از معلولان پرداخت می شود.

وی از پرداخت حق پرستاری به معلولان دارای ضایعات نخاعی خبر داد و گفت: ما شهریه دانشجویان معلول و نیازمند را پرداخت می کنیم و سال گذشته ۲۰ هزار نفر از این تسهیلات استفاده کردند.

محسنی بندپی، پرداخت حق پرستاری به معلولان ضایعات نخاعی را یکی دیگر از اقدامات حمایتی سازمان بهزیستی اعلام کرد.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: کمیسیونی مشترک متشکل از کمیسیون های اجتماعی بهداشت و بودجه مجلس در حال بررسی لایحه دولت در باره معلولان هستند و تاکنون دو جلسه آن برگزار شده است.

محسنی بندپی با اشاره به اظهارات رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، افزود: به گفته شهریاری تا نیمه دی امسال این لایحه به صحن علنی مجلس می آید و مجلس در این زمینه تصمیم گیری نهایی می کند.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: مهمترین اقدام سازمان بهزیستی در یک سال اخیر این است که در کاهش بروز معلولیت تلاش کرده است.

محسنی بند پی افزود: پوشش غربالگری شنوایی سنجی که پارسال ۶۳ درصد بوده اکنون به بالای ۹۰ درصد رسیده و پوشش غربالگری بینایی سنجی به بیش از ۸۵ درصد رسیده است.

وی گفت: بیش از ۵۰ درصد معلولیت ها ناشی از اختلالات ژنتیکی که است و اکنون ۲۵۰ مرکز خصوصی در این باره با سازمان بهزیستی همکاری می کنند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *