شناسه خبر: 7698 منتشر شده در مورخ: 1394/9/23 ساعت: 08:31 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه دوشنبه 23 آذر 1394

روزنامه دوشنبه 23 آذر 1394

به اطلاع خوانندگان می رساند: تفاوت های که در نحوه نوشتن کلمات وجود دارد ناشی از تفاوت رسم الخط بریل با بینایی است به طوریکه در رسم الخط بریل بسیاری از کلمات که در بینایی جدا هستند به صورت پیوسته نوشته می شوند.

روزنامه «ایران سپید»

دوشنبه 23 آذر 1394،

2 ربیع الاول 1437،

14 دسامبر 2015

سال بیستم شماره 5170

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی:

 تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین امروز......

تأمین 60 دستگاه ون جدید برای معلولان از سوی شهرداری تهران 2

ظریف: «ایران در آستانه دوران پساتحریم است» 4

استفاده از جوهر قند در نان تخلف است 6

بازار میوه های خارجی از رونق افتاد 8

هشدار انجمن درد کشور درباره دردهای سیاتیک 10

فارس بر بلندای مسابقات قهرمانی کشور فوتبال پنجنفره ایستاد 14

تولیدهای تازه تئاتر ایران انتخاب شدند 16

اطلاعرسانی

صئ..............ویژه

* تأمین 60 دستگاه ون جدید برای معلولان از سوی شهرداری تهران: حسن آقابیگلی، معاون امور مناطق معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران از خریداری و تأمین 60 دستگاه ون مناسبسازی شده برای معلولان در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: نصب بالابر آسانسوری برای منازل معلولان از جمله اقداماتی بوده که از سوی شهرداری تهران انجام شده است. معاون امور مناطق معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه سالانه در هر منطقه 100 میلیون تومان اعتبار برای مناسبسازی معابر تخصیص داده میشود، گفت: شهرداری تهران تا کنون 55 اتوبوس و 62 ون مناسبسازی شده را در اختیار معلولان قرار داده است و به زودی 60 دستگاه ون دیگر به این مجموعه اضافه خواهد شد. موافقتهای مالی برای خریداری این ونها صورت گرفته است. آقابیگلی افزود: معلولان برای استفاده از اتوبوسها و ونها میتوانند با شماره گویای 6305 به صورت شبانه روزی تماس بگیرند.

* تأکید بر تأمین وسایل توانبخشی مورد نیاز معلولان: در جلسه روز چهارشنبه هیأت وزیران، گزارشی از وضعیت معلولان کشور و نیازمندیهای آنان و اقدامات لازم توسط سازمان بهزیستی و سایر دستگاهها و وزارتخانه ها در جلسه مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت. سازمان مدیریت و برنامه ریزی مکلف گردید، بودجه مورد نیاز برای تأمین کامل وسایل توانبخشی مورد نیاز معلولان تحت پوشش را پیشبینی و تخصیص دهد. همچنین در خصوص مناسبسازی فضای وزارتخانه ها و دستگاهها تأکید و مقرر شد وزارت کشور از طریق شهرداریها به این جهت برنامه ریزیهای لازم را صورت دهد. وزارت رفاه نیز مکلف گردید سیاست پیشگیری را در قالب برنامه های مختلف از جمله غربالگریها و نیز آزمایشهای ژنتیک با تأکید بر مناطقی که کودکان معلول در آنها بیشتر متولد میشوند، برنامه ریزی و اقدام مناسب را بعمل آورد.

صئ............سیاسی

* ظریف: «ایران در آستانه دوران پساتحریم است»: وزیر امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز با طی مراحل قانونی برجام در آستانه ورود به بازه زمانی اجرا و به عبارتی دیگر در آستانه دوران پساتحریم قرار گرفته است. محمدجواد ظریف در سخنانی در دوازدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران افزود: در این دوره علاوه بر ثبات سیاسی، مزیتهای متعدد نسبی کشور، موقعیت ژئو استراتژیک، نیروهای بالنده انسانی و زیرساختهای مناسب، فرصتهای بیلیلی را برای شکوفایی صنعت پتروشیمی در منطقه و جهان نوید میدهد.

* ابراهیمیان: «منتظر اصلاح نرم افزار انتخابات الکترونیک هستیم»: سخنگوی شورای نگهبان از وجود مشکلاتی در نرم افزار ارائه شده برای انتخابات الکترونیک خبر داد و گفت: منتظر اصلاح این نرم افزار توسط وزارت کشور هستیم. نجات الله ابراهیمیان درباره آخرین تصمیمات برای برگزاری انتخابات الکترونیک گفت: جلسه ای با وزارت کشور در چند روز قبل برگزار شد و یکسری ایرادات نرم افزاری مطرح و قرار شد که آن ایرادها پیگیری و برطرف شوند که هنوز وزارت کشور پاسخ روشنی برای شورای نگهبان ارسال نکرده است.

* آیت ا... هاشمی رفسنجانی: «مردم در انتخابات کار را تمام میکنند»: آیت ا... اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع خانه احزاب ایران گفت: هیچ کس انتظار نداشت در انتخابات دو سال گذشته مردم این گونه نظرشان را تحمیل کنند، اما مردم این کار را کردند و در انتخابات آتی هم مردم همین طور کار را تمام میکنند.

- بین الملل: رئیس جمهوری چک: «ترکیه بیشتر متحد داعش است تا غرب»: 'میلوش زمان' رئیس جمهوری چک گفت: ترکیه به رغم اینکه عضو ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) است، اغلب به مانند متحد (گروه تروریستی) داعش عمل میکند تا متحد غرب. رئیس جمهوری چک با این انتقاد، بر ایده پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا تاخت.

صئ............اجتماعی

* استفاده از جوهر قند در نان تخلف است: حسین رستگار، مدیر کل آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو با بیان اینکه طرح توسعه تولید و مصرف نانهای صنعتی در حال پیگیری است، گفت: استفاده از جوهر قند در نان تخلف محسوب شده و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد. رستگار افزود: جوهر قند اثرات نامطلوبی روی دستگاه گوارش و فعالیت آنتی اکسیدانها به عنوان سیستم دفاعی بدن دارد.

* همکاری ایران برای مقابله با گرسنگی در سومالی: بر اساس تفاهمنامه چهارجانبه میان جمعیت هلال احمر ایران، فدراسیون بین المللی جمعیتهای ملی صلیب سرخ و هلال احمر، صلیب سرخ کنیا و جمعیت هلال احمر سومالی، 2 میلیون دلار برای مقابله با گرسنگی در سومالی هزینه میشود. ضیائی، رئیس جمعیت هلال احمر ایران همچنین بر اهمیت توانمند کردن مردم در کشورهای فقیر آفریقا به خصوص سومالی تأکید کرد و گفت: اجرای این برنامه بر اساس تفاهمنامه چهارجانبه یاد شده آغاز شده است.

* وزیر علوم: «دانشآموزان باید با فضای آزمایشگاهی عجین شوند»: محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: باید بخشی از وقت دانشآموزان در آزمایشگاهها و کتابخانه ها صرف تحقیق شود. وی با بیان اینکه علمپژوهی و فناوری اساس توسعه پایدار هر جامعه محسوب میشود، افزود: مهمترین رکن پژوهش و فناوری را نیروی انسانی تشکیل میدهد و آموزش و پرورش در تربیت، وظیفه خطیری دارد که همان تربیت نسلی محقق، دانا و تواناست.

* مشاوره رایگان برای کارمندان دولت: بهروز انتظاری، مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه سیستمهای صندوق بازنشستگی کشوری گفت: مشاوران این مرکز با استقرار در محل این سازمان، مشاوره رایگان به متقاضیان ارائه میدهند. کارمندان میتوانند از مشاوره و راهنماییهای لازم درباره کسورات خدمتی خود، انفصال پیش از موعد از خدمت یا مشکلات بیمه ای برخوردار شوند.

صئ...........اقتصادی

* بازار میوه های خارجی از رونق افتاد: سیدحسین مهاجران، رئیس اتحادیه میوه و سبزی با بیان اینکه عرضه میوه در بازار بسیار فراوان است، گفت: کیفیت بالا و قیمت پایین میوه های داخلی سبب شده تا استقبال مردم از میوه های خارجی موجود در بازار کم شود. وی با اشاره به اینکه قیمت گوجه فرنگی همچنان گران است، گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی گلخانه ۵۰۰۰ تومان، بوته ای بین ۲۸۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان و انباری بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان است؛ ضمن اینکه گوجه های انباری از کیفیت خوبی برخوردار نیستند و همگی خالزده و لکدار هستند.

* توافق ایران و فرانسه برای تولید LNG: رکن الدین جوادی، معاون وزیر نفت با اشاره به توافق نهایی با یک شرکت فرانسوی برای ایجاد اولین واحد FLNG ایران در خلیج فارس، از تبدیل گازهای مشعل میدان مشترک نفتی با عربستان به LNG برای فروش به بازار جهانی خبر داد و افزود: این کارخانه از ظرفیت تولید یک میلیون تن LNG در سال برخوردار است. هم اکنون ساخت این کارخانه از پیشرفتی حدود ۶۰ درصدی برخوردار است.

* صادرات محصولات پروتئینی به روسیه: یوسفی، معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی ضمن تأیید خبر امضای پروتکل دامپزشکی ایران و روسیه گفت: کلیات مربوط به صادرات محصولات دام و طیور ایران به روسیه مدتهاست که جمعبندی شده است؛ به گونه ای که روسها از فرآیند تولید محصولات لبنی و کشتارگاهها بازدید کردند که همه مورد تأیید بود و فقط پروتکل مربوط به دامپزشکی دو کشور مانده بود که اخیراً نهایی شد.

* هشدار درباره پیامکهای جعلی با نام وزارت ارتباطات: محمود واعظی، وزیر ارتباطات نسبت به ارسال پیامکهایی با سوء استفاده از نام این وزارتخانه و ادعای برنده شدن در قرعه کشی هشدار داد و آن را کلاهبرداری دانست.

 

 

صئ............آموزشی

* هشدار انجمن درد کشور درباره دردهای سیاتیک: نایب رئیس انجمن مطالعه و بررسی درد ایران با تأکید بر اینکه هیچ دردی نباید تحمل شود و از کنار آن بیتفاوت نگذریم، گفت: عدم توجه به درد در مراحل اولیه باعث ایجاد مشکلات بیشتر در مراحل بعدی میشود. دکتر جلال زرینقلم درباره عوامل ابتلای افراد به بیماری سیاتیک گفت: عوامل آن میتواند مختلف باشد، مثل بیرونزدگی دیسک، از بین رفتن فاصله یا حتی اسپاسمهای عضلانی در آن ناحیه کمری، عدم برخورداری از فعالیت فیزیکی مناسب، نداشتن آمادگی بدنی و انجام کارهای سنگین، حرکتهای ناگهانی، نشستنهای غیر متعارف، برداشتن وزنه های سنگین و... مواردی هستند که میتوانند این ساختار را تحت فشار قرار دهند. تأکید ما بیشتر روی غلط انجام دادن فرایند نشستن، حرکت و برداشتن اجسام است. وی در خصوص نحوه درمان دردهای سیاتیک نیز گفت: در این بیماری برای درمان باید علت را پیدا کنیم. اگر علت مربوط به اسپاسم عضلانی باشد یا حتی مراحل ابتدایی دیسکوپاتی ها به سادگی با دقت پزشکان درمان می شود. اما زمانی که فیبر عصبی کاملا آسیب ببیند و باعث شود عصب کم کم از بین برود در حدی که حالت بی حسی و کرختی پا را احساس کنیم، شاید آن عصب را هم داریم از دست میدهیم و باید درمان تهاجمی را انجام دهیم. استراحت خوب است، اما نه به اندازه ای که فرد را از کارهای روزمره باز دارد. زرینقلم با تأکید بر اینکه مطلقاً نباید از کنار درد بیتفاوت رد شویم و آن را تحمل کنیم، ادامه داد: وقتی درد را حس میکنید، پس آسیبی در بدن وجود دارد و تحمل آن دلیل بر قدرتمند بودن فرد نیست. آسیب باید پیدا شود، حتی اگر آسیب مربوط به آسیبدیدگی ساده ستون فقرات باشد هم میتواند بعداً تبدیل به مشکلات بزرگتری شود. در نتیجه باید پیگیری شود و برای درمان آن اقدام شود. زرینقلم افزود: دردهای سیاتیکی جزو دردهای نوروپاتیک است. فیبرهای عصبی که از نخاع خارج میشوند و به سمت اندامها میروند، در ناحیه کمری و خاجی فیبرهای سیاتیک هم جزء آن فیبرها قرار میگیرند. اگر به هر دلیل فواصل بین مهره ها که فیبرهای عصبی از آنها خارج میشوند و دیسکهای بین مهره ای را داریم، تحت فشار قرار گیرند و فاصله کمتر شود، باعث فیبر عصبی سیاتیک و بروز آثاری مثل گز گز، درد یا حالت بیحسی در ناحیه درگیر، از ناحیه نشیمنگاه تا نوک انگشتان پای درگیر میشود. عضو انجمن بررسی و مطالعه درد ایران گفت: دو طیف در خصوص دردهای سیاتیکی داریم. در یک طیف اسپاسم عضلانی باعث فشردگی آن شده است و در طیف دیگر فیبر عصبی به دلیل اختلالات بیرونزدگی و از بین رفتن، دیسک تحت فشار است. طیف اسپاسم عضلانی را میشود با روشهای بسیار راحت دارویی و طب مکمل مثل طب سوزنی درمان کرد. اما روشهایی که برای از بین رفتن دیسک استفاده میشوند، به جراحیهای تهاجمی نیاز دارند. زرینقلم با اشاره به آخرین تقسیمبندی درد گفت: بر اساس آخرین تقسیمبندیها، درد را در دو گروه اصلی تقسیمبندی میکنند. یک گروه مربوط به دردهایی است که آسیب فیزیکی مشخصی دارند و تحت عنوان دردهای سوماتوژنیک دسته بندی میشوند. یک گروه نیز مربوط به دردهایی است که آسیب مشخص فیزیکال ندارند و تحت عنوان دردهای سایکوژنیک در نظر گرفته میشوند. وی افزود: دردهای سوماتوژنیک به دو گروه تقسیم میشوند؛ دردهایی که به طور مستقیم از تحریک گیرنده های درد که در محیط و پوست و... قرار گرفته اند و تحت عنوان دردهای مرتبط با گیرنده های درد نامیده میشوند؛ مثل دردهای آرتریت روماتوئید یا تمام دردهای التهابی مانند زمانی که یک جسم نوکتیز به یکی از قسمتهای بدن فرو رود. نوع دیگر دردهای فیزیکی، دردهای نوروپاتیک هستند مثل سیاتیک. این دردها به دلیل آسیب به ضایعه عصبی ایجاد میشوند. این دردها بیماری بوده و آسیبرسان شدید هستند. دردهای سایکوژنیک هم به گروه دردهایی باز میگردند که در آنها آسیب فیزیکی وجود ندارد، اما فرد از درد شاکی است.

صئ.........ورزشی

* فارس بر بلندای مسابقات قهرمانی کشور فوتبال پنجنفره ایستاد: مسابقات فوتبال پنجنفره قهرمانی کشور نابینایان که سه شنبه 17 آذر در بابلسر به پایان رسید، با قهرمانی تیم فارس خاتمه یافت. در مرحله نیمه نهایی این مسابقات، تیم فارس با نتیجه 3 بر 0 از سد آذربایجان شرقی گذشت و به دیدار نهایی راه یافت. در دیگر مسابقه مرحله نیمه نهایی، کرمان نیز با نتیجه 1 بر 0 خوزستان را شکست داد و فینالیست شد. در دیدار فینال این رقابتها، تیم فارس در وقت اضافی و با حساب 1 بر 0 از سد کرمان گذشت و جام قهرمانی را بالای سر برد. در دیدار رده بندی نیز تیم خوزستان با نتیجه 8 بر 0 آذربایجان شرقی را مغلوب کرد و به مقام سوم رسید. در پایان این رقابتها، حسین رجبپور از خوزستان با 10 گل زده به عنوان آقای گلی این مسابقات معرفی شد و تیم خراسان رضوی نیز به عنوان تیم اخلاق انتخاب شد. * زهرا نعمتی به عنوان ورزشکار برتر ماه نوامبر 2015 انتخاب شد: با پایان یافتن مهلت نظرسنجی وبسایت رسمی کمیته بین المللی پارالمپیک، زهرا نعمتی، بانوی کماندار تیم ملی جانبازان و معلولین ایران با بیش از 4 هزار رأی به عنوان برترین ورزشکار ماه نوامبر 2015 انتخاب شد. این نظرسنجی از هفته گذشته بر روی وبسایت رسمی کمیته بین المللی پارالمپیک قرار گرفت و نام نعمتی در کنار پنج ورزشکار دیگر برای کسب عنوان بهترین ورزشکار ماه نوامبر قرار داشت. نعمتی توانست در این نظرسنجی، 84 درصد آرا را به خود اختصاص دهد و پس از او ورزشکاری از آلمان با 331 رأی، در جایگاه دوم و نماینده اوکراین با 193 رأی در جایگاه سوم این لیست قرار دارند. عملکرد چشمگیر نعمتی در رقابتهای قهرمانی تیر و کمان آسیا که منجر به کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک 2016 ریو شد، نام وی را در این لیست قرار داد. پیش از این نیز سیامند رحمان و منصور پورمیرزایی، ملیپوشان تیم وزنه برداری نیز موفق به کسب عنوان برترین ورزشکاران ماه میلادی شده بودند.

 

صئ.........فرهنگ و هنر

* تولیدهای تازه تئاتر ایران انتخاب شدند: دبیرخانه جشنواره در اطلاعیه ای ضمن قدردانی از حضور گروههای نمایشی متقاضی حضور در بخش تولیدهای تازه تئاتر ایران و با عرض تبریک و آرزوی توفیق به گروههای منتخب در این بخش اعلام کرد: «گروه ارزیابی و انتخاب متشکل از محمود عزیزی، مسعود رایگان و حسین کیانی پس از مشاهده 27 اثر متقاضی این بخش، به اتفاق آرا تعداد 10 اثر را برای حضور در مرحله نهایی تولیدهای تازه تئاتر ایران انتخاب کردند. اسامی آثار راه یافته به مرحله نهایی این بخش به ترتیب حروف الفبا به این شرح است: 1- گروه تئاتر "تی تووک" با نمایش "آخرین انار دنیا" نوشته و کار ابراهیم پشتکوهی از بندرعباس (مشروط) - 2- گروه تئاتر "کربن" با نمایش "تاریکی" نوشته علی حاتمینژاد و رئوف دشتی و کارگردانی عبد ا.. برجسته از مشهد - 3- گروه تئاتر "دن کیشوت" با نمایش "داستانهای میانرودان" نوشته و کار علی شمس پویا از تهران - گروه تئاتر "پیوند" با نمایش "راز مهر-راز سپهر" نوشته و کار شکرخدا گودرزی از تهران - گروه تئاتر "اتفاق" با نمایش "روزهای بیپایان" نوشته و کار امین بهروزی از تهران - گروه تئاتر "اقیانوس" با نمایش "سفر به نهایت دور" نوشته و کار محمد میرعلی اکبری از تهران (مشروط) - گروه تئاتر "تنها" با نمایش "سند چشم انداز" نوشته رضا شاهبداغی و کارگردانی مهدی محمدی از تهران - گروه تئاتر "پارکینگ" با نمایش "طپانچه خانم" نوشته محمد امیر یار احمدی و کارگردانی شهاب الدین حسینپور از تهران - گروه تئاتر "بازی" با نمایش "غرامت" نوشته اصغر گروسی و کارگردانی محمدرضا درند و سعید زندی از کرمانشاه - گروه تئاتر "مدرسه" با نمایش "نسل آخر" نوشته فرزانه سهیلی و کارگردانی سمانه زندینژاد و فرزانه سهیلی از تهران. سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، بهمن ماه امسال به دبیری سعید اسدی برگزار میشود.

 

صئ.........حوادث

* توضیحات پلیس درباره شلیک تیر در متروی نیروی هوایی: مرکز اطلاعرسانی پلیس تهران بزرگ درباره برخی اخبار پیرامون شنیده شدن صدای شلیک تیر در ایستگاه متروی نیروی هوایی اعلام کرد: ساعت 20:30 پنجشنبه گذشته یکی از نیروهای پلیس مستقر در ایستگاه متروی نیروی هوایی هنگام جا بجایی سلاح خود و با اطمینان از اینکه اسلحه خالی از فشنگ است، آن را جا بجا کرد که ناگهان برخلاف آنچه فکر میکرده، گلوله ای از داخل اسلحه شلیک شده است. این مرکز در ادامه توضیحات خود آورده است: «پس از شلیک تیر متأسفانه گلوله به پای یکی از عابران پیاده که مردی حدوداً 30 ساله بود برخورد کرد که این مرد بلافاصله به بیمارستان منتقل شده و حال وی نیز رضایتبخش است.»

* مرگ جوان 19 ساله همدانی در تیوپسواری: امیرمهدی رجبی 19 ساله به هنگام تیوپسواری در بلوار جوان همدان دچار ضربه مغزی شد و پس از ساعتی جان خود را از دست داد.

* دستگیری قاتل دختر جوان در غرب تهران: شامگاه 6 آبان امسال دختر جوان به قصد خرید دارو منزل را ترک کرده و بعد از اینکه از داروخانه‌ای در محدوده فلکه دوم صادقیه خارج شده و قصد سوار شدن بر خودروی 206 خود را داشته، از سوی یک مرد مورد کیف‌قاپی قرار میگیرد. این مرد بعد از ربودن کیف دختر جوان، قصد فرار از محل به وسیله خودروی پراید را داشته که دختر جوان به دنبال او دویده و از شیشه سمت راننده قصد بازپس گیری کیف خود را داشته است. راننده در همین حین شروع به رانندگی کرد و دختر جوان را حدود 100 متر به دنبال خودرو روی زمین کشاند که در نهایت دست دختر از کیف و خودرو رها شده و روی زمین افتاد که بر اثر برخورد با زمین و جدول، از ناحیه سر دچار شکستگی متعدد شده و جان خود را از دست داد. سرانجام و پس از تحقیقات قضایی و پلیسی، عامل قتل این دختر شناسایی و دستگیر شد.

 

صئ.........اطلاعرسانی

* به اطلاع میرساند: بخش نابینایان کتابخانه شهید دکتر باهنر شمیرانات نهاد کتابخانه های عمومی کشور، با عضویت و خدمات رایگان و غیر حضوری، درخواست غیر حضوری و ارسال رایگان کتب، برگزاری مسابقات، کلاسها و برنامه های فرهنگی همه روزه به جز روزهای تعطیل پذیرای نابینایان و کمبینایان عزیز است. تلفن: 02122728164

* انجمن علمی-فرهنگی دانشآموختگان و دانشجویان نابینای ایران و گروه موسیقی ماهبانگ به مناسبت هفته وحدت از 2 لغایت 8 دی ماه جنگ شادی را با حضور هنرمندان محبوب کشور برگزار میکند. لطفاً برای اطلاعات بیشتر و تهیه بلیت با شماره های 02122880088-09361169772 تماس حاصل فرمایید.

* گلواژه: معیارِ واقعی ثروت ما این است که اگر پولمان را گم کنیم، چقدر می ارزیم...

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *