شناسه خبر: 7645 منتشر شده در مورخ: 1394/9/9 ساعت: 10:41 گروه: اقتصادی  
واگذاری 13میلیون تلفن همراه و 1.5میلیون تلفن ثابت از آغاز دولت یازدهم تاکنون
افزایش 2برابری عرضه اینترنت

واگذاری 13میلیون تلفن همراه و 1.5میلیون تلفن ثابت از آغاز دولت یازدهم تاکنون

مدیرکل روابط عمومی و بین الملل شرکت مخابرات ایران گفت: از آغاز دولت یازدهم تاکنون، یک میلیون و 500 هزار خط تلفن ثابت و 13 میلیون تلفن همراه واگذار شده است.

به گزارش ایران سپید داود زارعیان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: واگذاری این میزان تلفن ثابت در حالی بوده است که تقاضا در این حوزه کاهش یافته به گونه ای که اکنون بیش از دو میلیون سوئیچ در شهرهای مختلف کشور بدون مشتری مانده است. 

زارعیان ابراز امیدواری کرد تا پایان امسال بیش از یک میلیون تلفن ثابت واگذار شود. 
وی درباره واگذاری در حوزه تلفن همراه نیز گفت: از آغاز دولت یازدهم تاکنون 13 میلیون تلفن همراه به متقاضیان واگذار شده است. 
مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران ادامه داد: واگذاری اینترنت در دولت یازدهم بیش از دو برابر گذشته شده و افزایش تقاضا نیز در این حوزه صورت گرفته است. 
زارعیان افزود: تاکنون بیش از دو میلیون پورت اینترنت پرسرعت نیز واگذار شده و در بخش های مختلف، واگذاری ها با رشد همراه بوده است. 
* پورت به معنی درگاه است و برای رد و بدل کردن اطلاعات میان دو رایانه استفاده می شود. 
این استاد دانشگاه، درباره گام های برداشته شده برای توسعه اینترنت به روستاها نیز گفت: تاکنون بیش از چهار هزار روستا از امکانات اینترنت بهره مند شده اند که البته وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مسئولیت این امر را بر عهده داشته است. 
وی بر لزوم خارج شدن حوزه ارتباطات از انحصار تاکید کرد و گفت: اکنون سه شرکت در زمینه تلفن همراه فعالیت می کنند و 10 شرکت PAP نیز به ارائه خدمات اینترنتی مشغولند. 
* وظیفه شرکت های PAP ارائه سرویس پرسرعت ADSL است. PAP مخفف عبارت Private Access Provider و به معنی تامین کننده ارتباطات خصوصی است. 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *