شناسه خبر: 7624 منتشر شده در مورخ: 1394/9/4 ساعت: 08:09 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه چهارشنبه 4 آذر 1394

روزنامه چهارشنبه 4 آذر 1394

به اطلاع خوانندگان می رساند: تفاوت های که در نحوه نوشتن کلمات وجود دارد ناشی از تفاوت رسم الخط بریل با بینایی است به طوریکه در رسم الخط بریل بسیاری از کلمات که در بینایی جدا هستند به صورت پیوسته نوشته می شوند.

روزنامه «ایران سپید»

چهارشنبه 4 آذر 1394،

13 صفر 1437،

25 نوامبر 2015

سال بیستم شماره 5157

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی:

 تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین امروز......

تأکید لاریجانی بر همکاری ایران و ترکیه برای بازگشت امنیت به منطقه 2

راه اندازی اولین خط مشاوره تلفنی حقوقی کودکان 4

وزیر نفت: «مجمع کشورهای گازی، گام به گام به بلوغ خود نزدیک میشود» 6

برپایی بیمارستان صحرایی در یزد 8

تولید برق توسط فتوسنتز 10

برگزاری مسابقات قهرمانی کشور فوتبال نابینایان در بابلسر 12

به یاد دو هنرمند تازه از دست رفته 14

شناسایی جسد زنی که دو تکه شده بود

اطلاعرسانی

صئ..........سیاسی

* تأکید لاریجانی بر همکاری ایران و ترکیه برای بازگشت امنیت به منطقه: رئیس مجلس شورای اسلامی در گفتگوی تلفنی با رئیس مجلس کبیر ترکیه گفت: ایران و ترکیه میتوانند با همکاری و مشورت با یکدیگر نقش مهمی در کمک به بازگرداندن آرامش و امنیت به منطقه ایفا کنند. علی لاریجانی در تماس تلفنی با «اسماعیل قهرمان» با تبریک انتخاب وی به سمت رئیس جدید مجلس این کشور گفت: روابط ایران و ترکیه در سالهای اخیر، چه در عرصه های سیاسی، اقتصادی و پارلمانی و چه در عرصه همکاری های منطقه ای خوب و نزدیک بوده است.

* اخذ گواهینامه بدون معافیت سربازی امکانپذیر شد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب کردند که اخذ گواهینامه بدون معافیت سربازی امکانپذیر است. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز سه شنبه و در ادامه بررسی لایحه بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه، با الحاق یک بند به ماده 55 این لایحه موافقت کردند. بر اساس این بند، از این پس اخذ گواهینامه نیازمند معافیت سربازی نخواهد بود.

- بین الملل:

* هدیه پوتین به رهبر عالی ایران، نشانه احترام وی به اسلام است: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در دیدار با حضرت آیت ا... خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، یک جلد کلام ا... مجید خطی بسیار قدیمی به ایشان هدیه نمود. پایگاه خبری نهرین نت در گزارشی در همین رابطه نوشت: قرآنی که پوتین به رهبر عالی ایران هدیه کرد، نشان میدهد که وی به اسلام احترام میگذارد و آن را محترم میشمارد. اسلامی که نماینده آن ایران در منطقه است نه اسلامی که کشورهای منطقه در جهت منافع آمریکا یا اسلامی که تروریستهای وهابی با بریدن سر افراد بیگناه به اسم اسلام دروغین به نمایش گذاشته اند. این قرآن بر روی پوست آهو نوشته شده است و از قدیمیترین نسخه های مصحف شریف در جهان به شمار میرود.

صئ.........اجتماعی

 * راه اندازی اولین خط مشاوره تلفنی حقوقی کودکان: مونیکا نادی، وکیل عضو کمیته حقوقی انجمن حمایت از حقوق کودکان از راه اندازی رسمی اولین خط مشاوره تلفنی حقوقی رایگان ویژه کودکان خبر داد. مونیکا نادی در جلسه انجمن حمایت از حقوق کودکان که برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: این خط با شماره ۴۲۱۵۲ و با هدف ارائه مشاوره های حقوقی به کودکان، یکی از اقدامات مهم کمیته حقوقی انجمن است که اولین خط در ایران و حتی در منطقه محسوب میشود. نادی گفت: از شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت ۱۴ الی ۱۷ توسط کارشناسان، نسبت به ارائه خدمات خط تلفنی مشاوره حقوق کودک اقدام خواهد شد و حتی در موارد ضروری، وکلای پاسخگو وکالت مددجویان را به نحو معاضدتی قبول خواهند کرد.

* پرداخت وام ضروری قرض الحسنه به 250 هزار بازنشسته کشوری: عباس رشیدی، مدیر کل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت وام ضروری قرض الحسنه به 250 هزار بازنشسته کشوری خبر داد و گفت: مرحله نخست وام ضروری قرض الحسنه بازنشستگان کشوری در ماه جاری پرداخت میشود. مدت بازپرداخت وامهای قرض الحسنه این دوره 36 ماهه است و ماهانه 60 هزار تومان از حقوق بازنشستگان بابت بازپرداخت وامهای دریافتی از صندوق بازنشستگی کسر میشود. عباس رشیدی سهولت در ثبت نام بدون مراجعه حضوری به بانکها و تنها از طریق ورود به سایت صندوق بازنشستگی را از مزایای وام ضروری قرض الحسنه صندوق دانست.

* زائران برای اخذ روادید به شهرهای مرزی مراجعه نکنند: قائم مقام وزیر کشور در امور بین الملل به افراد خارجی مقیم ایران یا خارجیهایی که از مرزهای کشورمان قصد عزیمت به عتبات عالیات را دارند، توصیه کرد به هیچ عنوان بدون داشتن روادید به مرزها مراجعه نکنند. زائران در صورت توجه نکردن به تذکرات اعلام شده، از خروجشان جلوگیری میشود و برگردانده خواهند شد.

صئ........اقتصادی

  * وزیر نفت: «مجمع کشورهای گازی، گام به گام به بلوغ خود نزدیک میشود»: وزیر نفت با بیان اینکه با کارکردهای جدید در اجلاس امروز کشورهای صادر کننده گاز، گامی رو به جلو برداشته شد، گفت: مجمع کشورهای صادر کننده گاز، گام به گام به بلوغ خود نزدیک میشود و افق آینده آن نیز روشن است. بیژن نامدار زنگنه پس از پایان سومین اجلاس سران کشورهای صادر کننده گاز افزود: امروز گاز پاکترین سوخت محسوب میشود که بر اهمیت این موضوع در اجلاس امسال تأکید شد.

* جذب 3 میلیارد و 400 میلیون دلار سرمایه گذاری در منطقه ویژه خلیج فارس: مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی، صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس گفت: با وجود تحریمهای ظالمانه در دو سال فعالیت دولت تدبیر و امید، سه میلیارد و 400 میلیون دلار سرمایه گذاری جدید در این منطقه جذب شده است. مسعود هندیان اظهار کرد: بخش زیادی از این مبلغ در زمینه تولید گندله، فولاد، نیروگاه تولید برق و ایجاد دستگاههای آب شیرینکن سرمایه گذاری میشود.

* قانون مالیات بر خانه های مسکونی خالی، از ابتدای 95 آغاز میشود: قائم مقام سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه قانون مالیات بر خانه های مسکونی خالی، از ابتدای سال 95 اجرایی میشود، گفت: به مالکان این واحدها از سال اول فرصت داده میشود که واحدهای خود را اجاره دهند، در غیر این صورت از سال دوم مشمول جرایم ناشی از خالی ماندن واحدهای مسکونی میشوند.

* کاهش 35 درصدی مصرف آب با اجرای طرح کشاورزی پایدار در حوزه دریاچه ارومیه: محسن سلیمانی، مدیر طرح ملی حفاظت از تالابهای ایران گفت: با اجرای طرح 'همکاری در احیای دریاچه ارومیه از طریق مشارکت جوامع محلی در استقرار کشاورزی پایدار و حفاظت از تنوع زیستی' از مصرف آب در بخش کشاورزی در حوزه این دریاچه به میزان 35 درصد کاسته شده است.

 

صئ.........بهداشت و سلامت

* برپایی بیمارستان صحرایی در یزد: سومین بیمارستان صحرایی شهدای بسیج جامعه پزشکی استان یزد همزمان با هفته بسیج و به منظور آمادگی بیشتر برای مواقع بحران و ارائه خدمات درمانی رایگان به مردم محروم حسنآباد یزد، برپا شد. این بیمارستان از دوم آذر تا پنج روز فعال خواهد بود. دکتر محمد رئیسزاده، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی از ایجاد بیمارستانهای صحرایی به عنوان مانور پزشکی درمانی، مانور انسجامبخشی و وفاق و مانور ایثار و فداکاری یاد کرد و گفت: سالانه حدود 70 بیمارستان صحرایی عمدتاً در مناطق محروم، صعب العبور و مرزی کشور ایجاد میشود.

* برنامه ده ساله برای کنترل دیابت: رئیس همایش راهبردی سند ملی دیابت گفت: هدفگذاری این سند جلوگیری از شیوع این بیماری طی ۱۰ سال آینده است. دکتر محمدباقر لاریجانی با بیان اینکه سالانه ۳۸ میلیون نفر در دنیا به علت بیماریهای غیر واگیر جان خود را از دست میدهند، گفت: در صدد هستیم با تدوین سند بیماریهای غیر واگیر جلوی بسیاری از حوادث به خصوص مرگهای زودرس را بگیریم. معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: بر اساس گزارش سال ۲۰۱۵ فدراسیون جهانی دیابت، در حال حاضر ۴۰۰ میلیون نفر در دنیا مبتلا به دیابت هستند و این آمار نشان دهنده رشد شتابان دیابت در همه جای دنیاست. مرگ و میر ناشی از دیابت در حال افزایش است و در ایران نیز یکی از عوامل اصلی مرگ و میر به بیماری دیابت و عوارض آن مرتبط میشود. در ایران بیماری دیابت در استانهای شمالی و مرکزی شیوع بالایی دارد. نتایج مطالعات نشان میدهد که بیماری دیابت و عوارض آن ۳۰۰ هزار سال عمر مفید کشور را در معرض تهدید قرار میدهد. لاریجانی همچنین به هزینه های بالای درمانی این بیماری اشاره کرد و گفت: ۹ درصد هزینه ها مربوط به عوارض بیماری، ۵۰ درصد مربوط به دارو، ۲۰ درصد مربوط به عوارض قلبی و عروقی و کلیوی است.

 

صئ.........دانش و فناوری

* تولید برق توسط فتوسنتز: محققان در یک پروژه تحقیقاتی در دانشگاه کمبریج، میزی ساخته اند و با گیاهانی که بر روی آن قرار داده اند، قادر به تولید برق شده اند. این میز و گیاهان آن میتواند تمام ابزارهای برقی را شارژ کند؛ این میز قادر به تولید برق از فتوسنتز است و در واقع محققان با ساخت این میز، قدرت زیستی فتوولتانیک در آینده را نشان دادند. دانشمندان این میز را از تخته و الوار فوم ساخته اند؛ انرژی تولید شده در طول روز در باتری ذخیره میشود و میتواند لامپ را روشن کند. در حال حاضر این تولید برق در حد روشن کردن لامپ یا ساعت دیجیتال است و در آینده برای شارژ یک لپتاپ و دیگر ابزارها مانند گوشی هوشمند مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

* دوچرخه هوشمند مخصوص: محققان TNO در هلند با استفاده از فناوری برای کمک به ایمنی دوچرخه سواران، یک رادار روی فرمان و یک دوربین روی گلگیر عقب دوچرخه نصب کرده اند و از این طریق دوچرخه قادر است در صورت مشاهده مانع یا خطر به کاربر هشدار دهد. برای راندن این دوچرخه کاربر نیازی به چرخاندن سر برای بررسی آنچه در اطراف وی و در مسیر جلو، اطراف و پشت سر خود اتفاق می افتد ندارد، زیرا سیستمهای جاسازی شده مسئول تشخیص حرکات سایر کاربران و اتفاقات اطراف دوچرخه سوار هستند. در صورت به وجود آمدن خطر دسته و در صورتی که پشت سر دوچرخه سوار یا اطراف وی خطری مشاهده شود، صندلی ارتعاش پیدا میکند.

* رباتی با حس لامسه: iClub نام رباتی است که دارای احساسات است و قادر به خندیدن، عصبانی شدن، بازی و دارای حس لامسه است. این ربات انسان نما توسط چند دانشگاه اروپایی از سال 2006 طراحی و توسعه داده شده است. ظاهر این ربات شگفت انگیز، مانند یک کودک است و مانند یک کودک نیز رفتار میکند؛ iClub قادر به درک چندین زبان است و با کودکان بازی میکند.

 

 

صئ.........ورزشی

  * برگزاری مسابقات قهرمانی کشور فوتبال نابینایان در بابلسر: هشتمین دوره مسابقات قهرمانی کشور فوتبال پنج نفره نابینایان در کلاس b1 از چهاردهم آذر ماه در اردوگاه شهید عظیمی بابلسر آغاز خواهد شد. هشت تیم از استانهای گیلان، کهگیلویه و بویر احمد، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، کرمان، خوزستان، مازندران و فارس در این مسابقات شرکت میکنند. تیمهای شرکت کننده پس از انجام جلسه فنی و قرعه کشی، در دو گروه چهار تیمی تقسیم شده و رقابتهای آنها از روز شنبه 14 آذر آغاز خواهد شد. تیمهای شرکت کننده میتوانند با 10 بازیکن، 4 مربی و یک سرپرست در این مسابقات حضور یابند. اردوگاه شهید عظیمی بابلسر که وابسته به سازمان بهزیستی است، از جمعه 13 آذر پذیرای این هشت استان خواهد بود. مسابقات قهرمانی کشور فوتبال پنج نفره، 17 آذر به پایان میرسد. همراه داشتن کلاس پزشکی که مورد تأیید هیأتهای استانی باشد الزامی است. نکته جالب توجه، عدم حضور استان تهران در این مسابقات است. اواسط آبان ماه سال جاری نیز برای اولین بار در ایران مسابقات قهرمانی کشور فوتبال کمبینایان در کلاس b2 و b3 برگزار شد که با قهرمانی استان فارس به پایان رسید.

* بنیتز در رئال ماندنی است: پرز، رئیس باشگاه رئال مادرید با وجود شکست در الکلاسیکو و انتقادات هواداران، حمایت کامل خودش از رافا بنیتز را اعلام کرد. فلورنتینو پرز درباره شکست سنگین این تیم در الکلاسیکو گفت: شنبه شب بازی بسیار بدی بود و همه چیز اشتباه پیش رفت. در جلسه هیئت مدیره شرایط ورزشی باشگاه را بررسی کردیم و باید اعلام کنم، رافا بنیتز از حمایت کامل ما برخوردار است. او به خاطر سابقه، حرفه ایگری و شخصیتش برای این شغل انتخاب شد. نا امیدی هواداران را درک میکنم، اما رافا تازه کارش را شروع کرده است. باید به او اطمینان کنیم. باور داریم برنامه و ترکیب قدرتمندی که در اختیار داریم لحظات شادی را برای هواداران رقم خواهد زد.

 

صئ........فرهنگ و هنر

  * به یاد دو هنرمند تازه از دست رفته: هفته گذشته، هفته بسیار تلخی برای اهالی هنر بود؛ چه، یک شاعر پرآوازه و یک گوینده پیشکسوت عشاق هنر را تنها گذاشتند. رحیم معینی کرمانشاهی، از شاعران غزلسرا و ترانه سرای نامدار کشور 26 آبان در بیمارستان جم از دنیا رفت. معینی کرمانشاهی از سال 87 به دلیل کهولت سن، با بیماری نفستنگی و ناراحتیِ سینه دست و پنجه نرم میکرد. رحیم معینی کرمانشاهی در سال ۱۳۰1 در کرمانشاه دیده به جهان گشود. او ابتدا به نقاشی پرداخت، ولی با مخالفت خانواده آن را رها کرد. در شهریور ۱۳۲۰ و همزمان با اشغال نظامی ایران و سقوط رضا شاه، فعالیتهای سیاسی خود را آغاز کرد. معینی کرمانشاهی از طریق نوشتن مقاله های تند و صریح، مخالفتهای خود را آشکار ساخت. از جمله فعالیتهای عمده  او انتشار روزنامه انقلابی سلحشوران غرب بود که در پی آن گرفتار زندان و تبعید شد. بعد از مدتی به تهران بازگشت، شیوه تازه ای در پیش گرفت و این بار غزلهایش وسیله نشان دادن خشم و اعتراضش نسبت به اوضاع اجتماعی شد. حاصل فعالیتهای ادبی او کتاب فطرت و مجموعه ای از اشعار است به نام ای شمعها بسوزید. معینی کرمانشاهی قبلاً "عشقی" و بعد از مدتی "شوقی" و سپس "امید" و بالاخره "معینی" را برای تخلص برگزید. معینی کرمانشاهی از سال ۱۳۴۱ به کار نقاشی پرداخت و در این راه پیشرفت کرد و تابلوهایی نیز به یادگار گذارد که از جمله تابلو حضرت مسیح (ع) با کار سیاه قلم است و در ضمن کارهای نقاشی به نظم شعر پرداخت. داستان اختر و منوچهر را در چهار تابلو به رشته نظم کشید و در آن حقایقی از اجتماع زمان را مجسم کرد. او شاعری توانا و خوشذوق بود و ضمن سرودن شعر، چندی به تصنیف و ترانه سازی پرداخت و تصانیف او که توسط خوانندگان رادیو اجرا شده اند، از شهرت به سزایی برخوردارند. در سالهای بعد او سرگرم به نظم در آوردن تاریخ ایران بعد از زمانی شد که شاهنامه فردوسی به پایان رسید و نام آن را شاهکار گذاشت، اما بعد از انتشار هشت جلد به دلیل کهولت سن و بیماری نتوانست آن را ادامه دهد. این مجموعه تا پایان زندیه را شامل میشود. آثار: ای شمعها بسوزید، فطرت، خورشید شب، حافظ برخیز، دوره تاریخ ایران-منظوم.  فعالیتها: دارای سابقه کار ادبی از سالهای ۱۳۲۰، مدیر روزنامه «سلحشوران غرب» در سالهای ۱۳۳۲-۱۳۲۸، ترانه سرایی از اوایل دهه ۱۳۳۰ و کار در رادیو تهران و وارد کردن مضمونهای تازه و تأکید بر تصویرسازی در ترانه سرایی. آثار موسیقی: به یاد کودکی، نگرانم، رفتم که رفتم-آهنگها از علی تجویدی. شب زنده داری و طاووس-آهنگها از پرویز یاحقی. از تو گذشتم-آهنگ از حبیب ا... بدیعی. وی در کنار استاد تجویدی ۴۰ ترانه ماندگار بر جای گذاشته و با اساتیدی چون پرویز یاحقی و همایون خرم نیز همکاری داشت. در زیر قسمتی از شعر «کام دل» این شاعر فقید را میخوانید: یک شب آخر از نهال غم، ثمر خواهم گرفت/ دامن برق فنا را، بیخبر خواهم گرفت/ یک شب آخر سینه پردرد را خواهم درید/ از سر راز دل خود، پرده بر خواهم گرفت/ یک شب آخر همچنان آتش، زبان خواهم کشید/ در طناب و چوب این خرگاه، در خواهم گرفت.

* رضا سجادی که عنوان اولین گوینده رادیو را در کارنامه هنری خود داشت، شامگاه شنبه 30 آبان ماه به علت کهولت سن به دیار باقی شتافت. وی متولد ۱۲۹۹ فرزند حجت الاسلام حاج سیدمصطفی سرابی واعظ و ناطق زبردست بود که در شهر مشهد مقدس به دنیا آمد. وی تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در موطن خود به پایان رساند و وارد دانشکده ادبیات دانشگاه تهران شد. او در سال ۱۳۱۹ به عنوان گوینده در رادیو استخدام شد و قسمتی از برنامه های رادیو توسط او اجرا میشد. رضا سجادی مدتی به ریاست اداره رادیو منصوب شد و مدتی هم ریاست اداره مطبوعات وزارت پیشه و هنر را عهده دار بود. رضا سجادی ناطقی زبردست، ادیبی پرمایه و شعر شناس بود. او اشعار زیادی را در حافظه داشت و هنگام محاوره از اشعار حافظ شاهد و مثال میآورد.

 

صئ.........حوادث

  * شناسایی جسد زنی که دو تکه شده بود: شامگاه دوشنبه 24 آبان بخشهایی از اندام یک زن در سطلهای زباله در میدان شوش پیدا شد و ساعاتی بعد نیز بخشهای دیگر از جسد در سطل زباله دیگری در خیابان مولوی پیدا شد. در حالی که بررسیهای تخصصی نشان میداد این اندامها متعلق به یک زن است، جسد برای انجام آزمایشهای تکمیلی به پزشکی قانونی منتقل شد. یک هفته پس از پیدا شدن این جسد، تشخیص هویت به پایان رسید و اثر انگشت این زن مشخص کرد، او زنی 45 ساله و یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه مواد مخدر است. همچنین آزمایشهای به عمل آمده اعتیاد این زن را تأیید کرد. یکی از بستگان این زن گفت: این زن از دو سال پیش خانه اش را ترک کرده و در این مدت هیچ یک از اعضای خانواده از وضعیت او اطلاعی نداشتند. با دستور بازپرس جنایی تحقیقات برای دستگیری عاملان جنایت آغاز شد.

* نجات معجزه آسای پیرزن از چاه 12 متری: پیرزن 60 ساله شاهیندژی (آذربایجان غربی) بعد از سقوط به چاه 12 متری بطور معجزه آسا نجات یافت. رئیس بیمارستان شهید راثی شاهیندژ گفت: عصر روز دوشنبه یک پیر زن 60 ساله به چاهی با عمق 12 متر سقوط کرد. بعد از حدود 2 ساعت خانواده این مصدوم متوجه این اتفاق شدند که سریعاً نیروهای آتشنشانی وی را از چاه خارج کرده و به اورژانس بیمارستان انتقال دادند. خوشبختانه این پیرزن از مرگ حتمی نجات یافت و بعد از معاینات، هیچ گونه شکستگی یا خونریزی در وی مشاهده نگردید.

* اسیدپاشی در تهران: یک مورد اسیدپاشی در ساعت 20:40 دوشنبه در یکی از خیابانهای تهران به وقوع پیوست. مأموران انتظامی بلافاصله در محل حاضر شدند و فرد مجروح که مرد جوان 31 ساله ای بود، توسط نیروهای امدادی به بیمارستان منتقل شد. به گفته مجروح، انگیزه فرد اسیدپاش، مسائل مالی و  اختلاف حساب بوده است. تلاش برای دستگیری فرد اسیدپاش در دستور کار پلیس قرار دارد.

صئ.........اطلاعرسانی

* اطلاعیه ایران سپید: به اطلاع میرساند: خانم ظرافت انگیز، مسئول ستون خانه داری به سبک نابینایی شنبه 7 آذر ماه از ساعت 10 الی 14 در دفتر ایران سپید آماده پاسخگویی به سؤالات شما خواهد بود. شماره تماس: 84711371 

* به اطلاع میرساند: آقای امید هاشمی، مسئول ستون فناوریهای امیدبخش در تاریخ چهارشنبه 4 آذر ماه از ساعت 9 الی 30/11 در دفتر ایران سپید آماده پاسخگویی به سؤالات شما در حوزه فناوری رایانه خواهد بود. شماره تماس: 84711371

  * کانون نشاط برگزار میکند:

جلسه گرد همایی ارائه گزارش سالیانه و انتخاب هیأت مدیره جدید در روز پنجشنبه 5 آذر ماه از ساعت 10 الی 1 بعد از ظهر. علاقمندان جهت شرکت در این گرد همایی و ثبت نام کلاسهای این کانون با شماره 09122485134-44563708 خانم قجاوند تماس حاصل فرمایند.

 

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *