شناسه خبر: 7623 منتشر شده در مورخ: 1394/9/3 ساعت: 10:19 گروه: اجتماعی  
ضرورت رفع تبعیض از کودکان معلول و فراهم شدن امکان حضور در جامعه

ضرورت رفع تبعیض از کودکان معلول و فراهم شدن امکان حضور در جامعه

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه باید شرایط مشارکت کودکان معلول در جامعه فراهم شود، گفت: رفع تبعیض از این کودکان ضروری است.

به گزارش ایران سپید علی صابری در جلسه انجمن حمایت از حقوق کودکان افزود: کودکان معلول از سایر کودکان جدا نیستند و این موضوعی است که باید در نظر گرفته شود و برای رفع تبعیض این کودکان با کودکان عادی باید از سوی مسئولان اقدامات لازم انجام گیرد.

علی صابری افزود: شرایط باید طوری در کشور فراهم شود که کودکان معلول نیز بتوانند در جامعه حضور یافته و مشارکت داشته باشند و در کنار افراد عادی قرار گیرند و همچنین اگر نیاز به وسایل توانبخشی و یا آموزشی و نیازهای خاصی دارند، باید آنها برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه نباید کودکان معلول ایزوله شوند، گفت: نیازهای این افراد و امکان حضور در جامعه و رفع تبعیض از جمله مسائلی است که باید مدنظر قرار گیرد.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: در کنوانسیون معلولان و همچنین قوانین مربوط به حقوق کودکان، بحث مربوط به کودکان معلول نیز در نظر گرفته شود که با توجه به این موارد باید اقدامات لازم صورت گیرد.

وی گفت: تدوین صرف قوانین و یا پیوستن به کنوانسیون مشکل کودکان معلول را برطرف نمی‌کند، بلکه باید در عمل رفع مشکلات و موانع حضور آنها در جامعه در دستور کار قرار گیرد.

صابری تصریح کرد: شورای شهر تهران نیز در مصوبه شهر دوستدار کودک، کودکان معلول را نیز در نظر گرفته است.

وی اظهار داشت: امیدواریم روزی شاهد رفع تمامی مشکلات کودکان معلول و حضور آنها همپای کودکان عادی در جامعه باشیم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *