شناسه خبر: 7620 منتشر شده در مورخ: 1394/9/2 ساعت: 12:02 گروه: اجتماعی  
موافقت بهزیستی با راه‌اندازی "مهدکودک‌های مهارتی"
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی خبرداد

موافقت بهزیستی با راه‌اندازی "مهدکودک‌های مهارتی"

کمتر از یک ماه گذشته بود که رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور پیشنهاد تاسیس مهدکودک‌های مهارتی را با همکاری سازمان بهزیستی در جلسه "انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان بهزیستی، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و معاونت تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی" مطرح کرد.

به گزارش ایران سپید رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای پیشنهاد داد تا به صورت پایلوت طرحی را برای ایجاد مهدکودک‌های مهارتی با سازمان بهزیستی انجام دهند؛ زیرا وی معتقد است هر آنچه که در حوزه آموزش باید انجام شود ضروری است از کودکی مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین یکی از مشکلات کودکان ایرانی را عدم تشخیص استعدادها و نیازهایشان در نظام آموزشی دانست.

حبیب الله مسعودی فرید در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» ایسنا، در ارتباط با نظر سازمان بهزیستی پیرامون راه‌اندازی مهدکودک‌های مهارتی گفت: در حال حاضر پیشنهاد سازمان فنی و حرفه‌ای کشور مبنی بر راه اندازی مهدکودک های مهارتی در بهزیستی درحال بررسی است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی تصریح کرد: اکنون بررسی نحوه عملکرد مهدکودک‌های مهارتی سراسر دنیا و پایش اقدامات آنان توسط بهزیستی درحال انجام است، زیرا معتقدیم برای اجرای چنین طرحی باید نتایج آن و همچنین زیرساخت‌های کشور به دقت مورد بررسی قرار گیرند.

وی در ادامه به لزوم همکاری بیشتر با سازمان فنی و حرفه‌ای در جهت آشنایی با جزئیات این طرح اشاره کرد و گفت: نیاز است تا بهزیستی جزئیات بیشتری از طرح مطرح شده در دست داشته باشد تا بتوان با برگزاری جلسات کارشناسی، قابلیت کشور را در راستای تاسیس این مراکز بررسی کند.

فرید هم چنین خاطر نشان کرد: در حال حاضر نیز در تمامی مهدهای کودک رویکردهای مبتنی بر خلاقیت و مهارت زندگی در دستورکار قرار دارد و برآن تاکید می‌شود، این درحالیست که دربرخی از مهدکودکهای کشور آموزش‌هایی در راستای آشنایی با مشاغل به کودکان ارائه می‌شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی در پایان گفت: سازمان بهزیستی با کلیت طرح "ایجاد مهد کودک‌های مهارتی در کشور" موافق است اما باید جزئیات این طرح با دقت بررسی و پایلوت آن انجام شود؛ 0به همین منظور نیز بهزیستی اکنون درحال شفاف سازی مراحل طرح است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *