شناسه خبر: 7610 منتشر شده در مورخ: 1394/9/1 ساعت: 10:20 گروه: اجتماعی  
رتبه‌بندی تمامی واحدهای ستادی و استانی تحت نظارت بهزیستی تا پایان سال ۹۵

رتبه‌بندی تمامی واحدهای ستادی و استانی تحت نظارت بهزیستی تا پایان سال ۹۵

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور از ابلاغ نظام‌نامه نظارتی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: در این فرآیند نظارت منجر به تعریف استاندارد و در نهایت سبب رتبه‌بندی می‌شود؛ بطوری که تا سال ۹۵ تمامی واحدهای ستادی و استانی تحت نظارت بهزیستی رتبه‌بندی می‌شوند.

به گزارش ایران سپید به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور، «سیدحسن موسوی‌چلک» مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور از ابلاغ نظام‌نامه نظارتی خبر داد و گفت: یکی از مهمترین وظایف واحدهای ستادی، نظارت بر فعالیت‌هاست و با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از فعالیت‌ها به واحدهای ذیربط واگذار شده است تمام تمرکز را بر نظارت گذاشته‌ایم و ستاد وظیفه نظارت را برعهده گرفته است.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور، افزود: بر این اساس با کسب تکلیف از رئیس سازمان بهزیستی کشور و براساس مصوبه شورای معاونین، تدوین نظام‌نامه نظارتی آغاز شد که قالبی چندبخشی دارد که به نظارت سازمان بر استان‌ها، نظارت مردم بر فعالیت‌های سازمان، نظارت تشکل‌های غیردولتی بر سازمان خلاصه می‌شود.

وی بر نظارت واحدهای ستادی بر عملکرد مدیریت‌های ما در استان اشاره کرد و گفت: در این فرآیند واحدهای ستادی انتظارات خود را از واحدهای استانی و واحدهای استانی چنین تعریفی از واحدهای شهرستانی خود تعریف می‌کنند؛ چراکه در راستای استقرار نظام مدیریت عملکرد باید وظایف شفاف تعریف شود؛ در حال حاضر اطلاعات از معاونت‌ها و دفاتر به همراه چک‌لیست‌ها جمع‌آوری شده است و امیدواریم چنین ساختاری از سوی استان‌ها برای شهرستان‌های تابعه صورت پذیرد.

موسوی‌چلک با بیان اینکه شاخص‌های نظارت براساس تک‌تک 152 فعالیت‌های بهزیستی به صورت فرآیندی و محتوایی نگارش شده است، تصریح کرد: هیچ فعالیتی نباید باشد که شاخص نظارت نداشته و باید قابل اندازه‌گیری، شفاف و ساده باشد؛ لذا در حال حاضر نظام‌نامه نظارتی محقق شد که به چهار روش نظارت می‌شود.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور بر نظارت مردم بر فعالیت‌های سازمان را یکی از روش‌های این نظام‌نامه برشمرد و ادامه داد: ما نمی‌توانیم محدودیتی برای نظارت مردم ایجاد کنیم؛ هرچه نظارت بیشتر، رضایت و سلامت بیشتر و این امر سبب ارتقاء کیفیت خدمات می‌شود که افزایش رضایت مردم را به دنبال خواهد داشت.

وی نظارت تشکل‌های غیردولتی بر سازمان را یکی از دیگر روش‌های نظارتی بر فعالیت بهزیستی برشمرد و تصریح کرد: در این فرآیند معاونت‌های بهزیستی 10 تشکل منتخب را معرفی می‌کنند که این نظام‌نامه تا آخر سال جاری تدوین می‌شود.

موسوی‌چلک ارتقاء سطح کیفی خدمات، برنامه‌ریزی منسجم، شناسایی نقاط قوت و شعف و ارائه راهکار، ارتقاء  رضایتمندی جامعه هدف، جمع‌آوری داده‌ها و تجزیه و تحلیل اطلاعات و رتبه‌بندی عملکرد استانی را از اهداف این تدوین نظام‌نامه نظارتی برشمرد و یادآور شد: نظارت منجر به تعریف استاندارد و در نهایت سبب رتبه‌بندی می‌شود و تا سال 95 تمامی مراکز تحت پوشش بهزیستی رتبه‌بندی می‌شوند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *