شناسه خبر: 7584 منتشر شده در مورخ: 1394/8/26 ساعت: 11:13 گروه: اجتماعی  
لایحه اصلاح قانون حمایت از حقوق معلولان در انتظار تصویب مجلس
معاون امور توانبخشی بهزیستی عنوان کرد

لایحه اصلاح قانون حمایت از حقوق معلولان در انتظار تصویب مجلس

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: لایحه اصلاح قانون حمایت از حقوق معلولان به مجلس شورای اسلامی ارسال و اعلام وصول شده است و امیدواریم تا پایان دوره مجلس نهم این لایحه به تصویب برسد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا، حسین نحوی نژاد در مراسم دومین دوره مسابقات ملی مهارت ویژه افراد دارای معلولیت که در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید خدایی کرج برگزار شد، گفت: بحث های مربوط به بودجه، تدوین برنامه ششم و انتخابات پیش رو، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به یک رشته مباحث درگیر کرده است که البته برگزاری چنین برنامه‌هایی را نیز متاثر می‌کند اما خوشبختانه این مسابقات برگزار شد.

وی افزود: در بخش‌ معلولان با تنگناها و مشکلات عدیده‌ای رو‌به‌رو هستیم که این مشکلات در راستای حقوق معلولان نیز وجود دارد.

معاون امور توانبخشی بهزیستی کشور ضمن ابراز ناراحتی از اینکه امکان عمومی، تفریحی، آموزشی و فرهنگی مناسب‌سازی شده‌ای برای حضور همه‌جانبه و مشارکت معلولان در جامعه وجود ندارد، تاکید کرد: بنابراین برای استفاده از این فضا توسط معلولان باید تلاش‌های مضاعفی انجام شود.

نحوی نژاد به مصوبه رئیس جمهور و دستور وی به دستگاه‌های اجرایی در خصوص معلولین اشاره کرد و گفت: در این مصوبه دستورات خوبی در رابطه با آموزش رایگان افراد دارای معلولیت، مناسب سازی و مهارت مرتبط با شغل این دسته از افراد و مباحث مربوط به پیشگیری، بهداشت و درمان ارائه شده است.

این مسئول با بیان اینکه بخش زیادی از مطالبات معلولان در قالب لایحه اصلاحیه قانون حمایت از حقوق معلولان توسط دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است، افزود: در شهریور ماه امسال کمیسیون مشترک این لایحه تشکیل شده است و امیدواریم تا پایان دوره مجلس نهم به تصویب برسد.

نحوی نژاد در پایان به رشد 1000 درصدی مستمری برخی از معلولان در صورت تصویب این لایحه اشاره کرد و گفت: معلولانی که شدت معلولیت آنها در طبقه بندی شدید قرار دارد طبق این لایحه قادر هستند حداقل دستمزد را دریافت کنند و به نوعی مستمری آن‌ها حدود 1000 درصد رشد پیدا می‌کند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *