شناسه خبر: 7563 منتشر شده در مورخ: 1394/8/25 ساعت: 10:29 گروه: حوادث  
انگیزه مبهم جوان همسایه در قتل پسربچه

انگیزه مبهم جوان همسایه در قتل پسربچه

با گذشت بیش از ۵‌ ماه از ناپدید‌شدن پسربچه ۶ ساله در یکی از روستاهای استان فارس، یکی از مظنونان پرونده به قتل پسربچه اعتراف کرد اما هنوز انگیزه او از ارتکاب جنایت مشخص نیست.

به گزارش ایران سپید به نقل از همشهری آنلاین غروب29 اردیبهشت‌ماه بود که علی‌اصغر 6ساله هنگامی که سرگرم بازی در مقابل خانه‌شان در روستای محمودآباد کوار در استان فارس بود، ناپدید شد و خانواده‌اش هر چه گشتند، اثری از او پیدا نکردند. همبازی علی‌اصغر، پسرعمه خردسالش بود که می‌گفت: چند دقیقه‌ای برای برداشتن دوچرخه‌ به خانه رفته بودم که وقتی برگشتم دیدم علی‌اصغر مقابل خانه‌شان نیست. همان موقع پیکان رضا را دیدم که داشت در کوچه می‌رفت. فکر کنم علی اصغر هم داخل پیکان نشسته بود.

رضا، پسر جوانی بود که در همان نزدیکی زندگی می‌کرد. خانواده علی‌اصغر سراغ او رفتند اما وی مدعی شد که از پسربچه 6ساله خبر ندارد. در چنین شرایطی، مردم و پدر و مادر علی‌اصغر دست به‌دست هم دادند و با تشکیل گروه‌های جست‌وجو، همه جا ازجمله زمین‌های کشاورزی را گشتند اما با گذشت زمان ردی از پسربچه گمشده به‌دست نیامد.حالا خانواده علی اصغر اطمینان داشتند که برای پسرشان اتفاق بدی رخ داده است. به همین دلیل ماجرا را به پلیس خبر دادند و تحقیقات تخصصی برای کشف راز ناپدیدشدن پسربچه 6ساله شروع شد.

رضا به‌عنوان نخستین مظنون پرونده دستگیر شد و چند روز در بازداشتگاه بود اما در تمامی مراحل بازجویی مدعی شد که از راز ناپدید‌شدن علی‌اصغر خبر ندارد و نمی‌داند چه اتفاقی برایش افتاده است. وقتی مأموران در تحقیق از او به جایی نرسیدند، به ناچار وی را آزاد کردند و جست‌وجوها برای یافتن ردی از پسربچه گمشده ادامه یافت. 15خردادماه بود که فرد ناشناسی با تلفن همراه شوهرعمه علی‌اصغر تماس گرفت و مدعی شد که پسربچه را ربوده و برای آزادی‌اش درخواست 300میلیون تومان کرد. هر چند مرد ناشناس مدعی شده بود که 3روز دیگر تماس می‌گیرد تا ببیند مبلغ درخواستی‌اش آماده شده یا نه، اما دیگر تماس نگرفت و خانواده پسربچه همچنان چشم انتظار خبری از او بودند.

در چنین شرایطی پلیس وارد عمل شد و با ردگیری‌های تخصصی، 2پسرجوان که برای اخاذی 300میلیون تومانی با خانواده علی‌اصغر تماس گرفته بودند، شناسایی و دستگیر شدند. آنها اما پس از انتقال به اداره آگاهی مدعی شدند که اطلاعی از سرنوشت پسربچه نداشته‌اند و از آنجا که خانواده علی‌اصغر با انتشار عکس پسرشان، به یابنده وعده مژدگانی داده بودند، وسوسه شده بودند تا با آنها تماس گرفته و با این ادعا که پسربچه نزد آنهاست، از خانواده‌اش اخاذی کنند.

  • پرونده پیچیده

2جوان دستگیر شده اظهار بی‌گناهی می‌کردند و رضا(‌نخستین مظنون پرونده) نیز آزاد شده بود. مأموران با پرونده‌ای پیچیده روبه‌رو بودند تا اینکه مدتی بعد پیامکی برای پدر علی‌اصغر فرستاده شد که در آن نوشته شده بود:« 300میلیون تومان بیاور، بچه‌ات را تحویل بگیر». با این سرنخ تازه، تحقیقات پلیس از سر گرفته شد تا اینکه مأموران پس از ماه‌ها بررسی‌های تخصصی متوجه شدند که رضا(‌نخستین مظنون پرونده) فرستنده این پیامک بوده است.

با این اطلاعات پسر جوان چهارشنبه هفته گذشته برای دومین‌بار دستگیر شد و این بار وقتی مدارک و شواهد را علیه خود دید، به ربودن و قتل پسربچه 6ساله اعتراف کرد. او در ادامه نشانی چاهی را در خارج از روستا به مأموران پلیس داد و مدعی شد که پس از انتقال علی‌اصغر به آنجا، وی را به داخل چاه پرت کرده و به قتل رسانده است.

با اعترافات پسر جوان، مأموران راهی چاه مورد نظر شدند و در بررسی آنجا تعدادی استخوان کشف کردند که احتمالا متعلق به پسربچه 6ساله است. این در حالی است که احتمال می‌رود رضا پس از قتل علی‌اصغر برای اینکه اثری از او باقی نماند، جسد وی را آتش زده باشد و به همین دلیل جز تعدادی استخوان، چیزی در داخل چاه کشف نشده است.

درحالی‌که رضا تا‌کنون دلایل عجیب و غریبی را به‌عنوان انگیزه‌اش از جنایت عنوان کرده است، وی با قرار بازداشت موقت در اختیار کارآگاهان قرار داد تا در ادامه بازجویی‌ها انگیزه اصلی‌اش از ارتکاب جنایت فاش شود. همچنین مأموران هنوز در حال تحقیق روی این مسئله هستند که ارتباط رضا با 2جوانی که قصد داشتند دست به اخاذی 300میلیون تومانی از خانواده علی‌اصغر بزنند، چیست و این دو جوان در این پرونده چه نقشی دارند. هم‌اکنون استخوان‌های کشف‌شده از داخل چاه در اختیار پزشکی قانونی قرار گرفته تا مشخص شود متعلق به علی اصغر است یا نه.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *