شناسه خبر: 7560 منتشر شده در مورخ: 1394/8/25 ساعت: 10:27 گروه: اجتماعی  
۱۰ درصد بودجه تبصره ۱۶ محقق شده است/ایجاد سامانه رصد آسیب اجتماعی
رئیس سازمان بهزیستی کشور:

۱۰ درصد بودجه تبصره ۱۶ محقق شده است/ایجاد سامانه رصد آسیب اجتماعی

مشهد- رئیس سازمان بهزیستی کشور از اختصاص تنها ۱۰ درصد تبصره ۱۶ بودجه امسال خبر داد و اظهار کرد: بانک‌های عامل تا پایان آبان باید ۵۰ درصد دیگر این بودجه را در اختیار بهزیستی قرار دهند.

به گزارش ایران سپید به نقل از خبرگزاری مهر انوشیروان محسنی بندپی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در محل مرکز توانبخشی فتح المبین گفت: در تبصره ۱۶ بودجه ۹۴، هزار میلیارد تومان در اختیار سازمان بهزیستی قرار گرفت که تاکنون ۱۰ درصد آن محقق شده است و بانک‌های عامل تا پایان آبان ۵۰ درصد دیگر را باید در اختیار بهزیستی قرار دهند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور  همچنین اشاره ای به لایحه حمایت دولت از معلولان در بودجه ۹۴ داشت و ابراز کرد: برخورداری معلولان از بیمه تکمیلی درمان و لوازم توانبخشی حداقل در دستور کار سازمان بهزیستی است که امیدواریم در این راستا از حمایت های همه جانبه دولت و مجلس برخوردار شویم.

وی ادامه داد: یک میلیون و ۱۷۰ هزار مددجو تحت حمایت بهزیستی در خراسان رضوی که از این تعداد ۷۵۰ نفر آن ها مشهدی هستند، فاقد دفترچه بیمه سلامت بودند که این مهم با تاکید دولت یازدهم به حوزه سلامت نیازمند رفع کامل است.

ایجاد سامانه رصد آسیب های اجتماعی

محسنی بندپی از ایجاد سامانه رصد آسیب های اجتماعی در کشور خبر داد و گفت: این سامانه در جهت افزایش امید و کاهش خطر در دستور کار سازمان بهزیستی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه پنج میلیون و ۱۰۰ نفر در سراسر کشور تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند، اظهار کرد: از این تعداد ۱۸۰ هزار نفر زن سرپرست خانوار بوده و ۵۸ هزار نفر نیز در صف نوبت هستند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: در خراسان رضوی ۴۸۰ هزار مددجو تحت حمایت بهزیستی استان وجود دارد که ۱۷ هزار نفر از آنان زنان سرپرست خانوار هستند.

وی با اشاره به حمایت های سازمان بهزیستی در حوزه های توانبخشی و حرفه آموزی گفت: هدفگذاری برای هشت هزار و ۹۰۰ شغل و ایجاد شرایط کار برای ۳۶ هزار نفر از جمله اقدامات مهم سازمان بهزیستی است.

محسنی بندپی تلاش در جهت رفع آسیب های اجتماعی را مهم ترین فعالیت سازمان بهزیستی دانست و تاکید کرد: مقام معظم رهبری در برنامه ششم توسعه بر سلامت اجتماعی و مقابله علمی با آسیب های اجتماعی تاکید ویژه ای داشته اند که متاسفانه سازمان بهزیستی در این خصوص برنامه ای مدون نداشته است.

وی با اشاره به ورود پیشگیرانه و محوری سازمان بهزیستی به آسیب های اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد گفت: خوشبختانه تاکنون پیشگیری های مناسب در حوزه زاد و ولد کودکان معلول داشته ایم.

وی با اشاره به پوشش ۸۵ درصدی پیشگیری از تنبلی چشم و پوشش ۹۵ درصدی طرح شنوایی سنجی در کشور ابراز کرد: تصادفات و اختلالات ژنتیکی علل اصلی معلولیت ها هستند و ۵۰ درصد معلولیت ها ناشی از اختلالات ژنتیکی هستند که در این خصوص ۲۲۷ مرکز مشاوره ژنتیکی در کشور در بحث معلولیت ها مداخله بهنگام و تخصصی دارند.

حمایت خیران از حوزه های اجتماعی کمک به دولت است

وی تاکید کرد: ورود جدی مردم و خیران پس از انقلاب توانست کمک قابل توجهی را به دولت و اجتماع در عرصه های آموزشی، مسکن، اشتغال داشته باشد که در این زمینه مراکز خصوصی و خیریه ها برای خدمت رسانی به جامعه هدف از تمام توان خود استفاده می کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور پیشگیری از بروز و شیوع معلولیت ها، آسیب ها و استفاده از ظرفیت های ارزشی جامعه را رویکرد سازمان بهزیستی برای کنترل و پیشگیری از آسیب ها دانست.

محسنی بندپی رشد تکنولوژی، تغییر در ساختار جوامع و تغییر سبک زندگی را سه عامل پیشرفت جوامع دانست و اظهار کرد: پدیده هایی همچون اعتیاد، طلاق، سالمندی و اختلالات روحی- روانی از جمله مشکلات همه جوامع بشری است و کشورهایی که به صورت استراتژیک پیشرفت داشته باشند می توانند در حوزه آسیب های اجتماعی موفق عمل کنند.

در پایان این مراسم از زحمات تهمینه شکیب مدیرکل سابق بهزیستی خراسان رضوی قدردانی و محمدرضا پوریوسف به عنوان مدیرکل جدید این اداره کل معرفی شد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *