شناسه خبر: 7548 منتشر شده در مورخ: 1394/8/24 ساعت: 11:25 گروه: اقتصادی  
حمایت از صنایع کوچک و متوسط ضروری است

حمایت از صنایع کوچک و متوسط ضروری است

دبیر کل خانه اقتصاد ایران با بیان اینکه در بیشتر کشورها صنایع کوچک و متوسط نقش مهم و کارآمدی در توسعه اشتغال و همچنین رونق تولید دارد گفت: دولت هم ضروری است برای عبور از رکود اقتصادی به این سمت حرکت کند.

به گزارش ایران سپید به نقل رادیو اقتصاد؛ مسعود دانشمند در مصاحبه با این رادیو اظهار داشت: دولت در حمایت از فروش اقساطی خودرو به حمایت از صنعت بزرگ خودروسازی رفت در حالی که با حمایت از صنایع کوچک و متوسط هم می توان طرف های تقاضا را تحریک کرد و همزمان قدرت خرید مردم را افزایش داد که در بازار خودرو هم موثر خواهد بود.

وی افزود: صنایع که تا 50 نفر نیرو دارند صنایع کوچک خوانده می شوند و صنایعی که تا 500 نفر نیرو دارند به عنوان بنگاه های متوسط ارزیابی می شوند و بالاتر از این رقم نیز صنایع بزرگ محسوب می شوند.

دانشمند با بیان اینکه محصولات صنایع بزرگ مانند فولاد را صنایع کوچک و متوسط مصرف می کنند گفت: اگر این صنایع کوچک و متوسط حمایت مالی و تأمین نقدینگی شوند می توانند به توسعه تولید صنایع بزرگ هم کمک کنند.

وی افزود: دولت باید اولویت را به صنایع کوچک و متوسط بدهد و در حال حاضر 48 درصد تولید ناخالص داخلی و همچنین 60 درصد اشتغال صنعتی سهم صنایع کوچک و متوسط است و اگر این حوزه مورد حمایت قرار گیرد در توسعه اشتغال هم موثر خواهد بود.

دبیرکل خانه اقتصاد ایران گفت: هدف سیاست های اقتصادی باید از رونق تولید باشد و روش های متعددی برای تحریک تقاضا وجود دارد و می توانیم از روش های فروش سفته ای و خرید دین هم استفاده کنیم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *