شناسه خبر: 753 منتشر شده در مورخ: 1392/8/19 ساعت: 12:03 گروه: سیاسی  
روحانی: حقوق مردم ایران خط قرمز مذاکرات/ تحریم و تهدید تاثیری ندارد
مشروح/ در جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان

روحانی: حقوق مردم ایران خط قرمز مذاکرات/ تحریم و تهدید تاثیری ندارد

دکتر ˈحسن روحانیˈ رییس جمهوری اسلامی ایران حقوق مردم ایران را خط قرمز کشور در مذاکرات دانست و گفت: خط قرمزهای ما قابل عبور نیست.

به گزارش ایران سپید رییس جمهوری که امروز ( یکشنبه) برای دفاع از «سید نصرالله سجادی» وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی سخن می گفت، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران روی میز مذاکره اش عقلانیت، تدبیر و منطق قرار داده است و با همین اهرم در برابر دیگران حاضر می شود، برای ما خط قرمزها قابل عبور نیست. 


روحانی تصریح کرد: حقوق ملت ایران و منافع ملی خط قرمز ما است و از جمله آن حقوق حقوق هسته ای در چارچوب مقررات بین المللی و من جمله غنی سازی در خاک ایران است. 



** دولت در شرایط خاص قرار دارد

روحانی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی اقدام به اعمالی می کند که در چارچوب وظایف قانونی او قرار دارد اما گاهی شیوه به گونه ای است که بدخواهان ممکن است سوء استفاده کنند و آن را به تضعیف دولت و یا حتی تخریب تعبیر کنند.

رییس جمهوری تاکید کرد: البته روشن است که دولت می خواهد تعامل بسیار نزدیکی با مجلس شورای اسلامی داشته باشد، مجلس هم همانند دولت در پی گفتمان خدمت است همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده اند برای خدمت باید دست به دست هم بدهیم، دولت در یک شرایط خاص قرار دارد. 



** دولت نیاز به حمایت بیشتر دارد

درخواست من از نمایندگان مجلس این است که در این شرایط حساس بیش از پیش دولت را حمایت کنند.

رییس جمهوری تصریح کرد: البته دولت شکرگذاری و تشکر را از یاد نمی برد، تا امروز شکرگذار لطف خداوند بزرگ و عنایت ائمه طاهرین و اهل بیت (ع)، حمایت مردم و مجلس و حمایتی که در همه مقاطع حساس رهبر معظم انقلاب داشتند، بوده ایم، اگر اینها نبود آیا نمایندگان شما به تعبیر رهبری معظم، فرزندان انقلاب قادر بودند در برابر قدرت های جهانی با استحکام سخن بگویند. 



** جنگ طلبان از مسیر صلح و تعامل ایران با جهان هراس دارند

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: شما دیدید که اشغالگران چگونه به تب و تاب افتاده اند، جنگ طلبان چگونه از مسیر صلح و تعامل با جهان هراسیدند، دیدید که قدرت های بزرگ در برابر چارچوب طرح ایران حداقل در کلیات آن را پذیرفتند.

رییس جمهوری اضافه کرد: این طرح سه بخش دارد، مقدمه ای دارد که اهداف را بیان می کند، قسمت پایانی که شرایط ایران را بعد از این دوران گذار تبیین می کند و دوره وسط که چند مرحله خواهد داشت که فعلا بحث مرحله اول و اجرای آن است. 



**تهدید، تحریم، تحقیر و تبعیض جواب نخواهد داد 

رییس جمهوری اظهار داشت: ما به زبان و با عمل به طرف های مذاکره امان به صراحت گفته ایم که به هیچ عنوان تهدید، تحریم، تحقیر و تبعیض جواب نخواهد داد، جمهوری اسلامی ایران در برابر تهدید هیچ قدرتی سر فرود نمی آورد و نیاورده است. 

رییس جمهوری اظهار داشت: ما می گوییم برای حل معضلات جهانی باید روی میز فقط عقلانیت و منطق باشد، اگر روی میز عقلانیت و منطق بود، بوی عطر آن به مشام همه خواهد رسید و نخست برای کسی که پشت میز نشسته است و اگر روی میز چیزی دیگری جز عقلانیت، منطق، تدبیر و آینده نگری بود، اثرش بوی تعفن برای جامعه و بیش از همه برای کسی که پشت میز نشسته است. 



** نقش بی نظیر ایران در معادلات جهانی

رییس جمهوری تاکید کرد: این مذاکرات معنایش این است که اگر می خواهید مسایل منطقه و جهان حل شود، ایران باید نقش خود را بهتر ایفا کند. 

رییس جمهوری با تاکید بر این که ایران مانند دیگر کشورها در هیچ شرایطی حاضر به پذیرش تبعیض در عرصه بین المللی نیست، گفت: جمهوری اسلامی و ملت ایران باید از حقوق قانونی خود برخوردار باشد. 



** دنیا باید به ایران اعتماد کند

روحانی در عین حال تاکید کرد: دیگران هم باید به آن حرف اصلی ما که فناوری صلح آمیز هسته ای را برای توسعه می خواهیم و نه برای تهدید دیگران و برای اهداف صلح آمیز آن را دنبال می کنیم، نه برای آن که بمب هسته ای بسازیم، باید اعتماد کنند. 

رییس جمهوری تصریح کرد: اگر کلمه هسته ای برای ایران بکار می رود، مقصود فناوری صلح آمیز است، چون در اصطلاح هسته ای در جهان توان نظامی مراد است، اما اگر کسی در ایران می گوید هسته ای، مقصود بخش صلح آمیز است. 



** ایران در مذاکرات هسته ای جدی است

روحانی با اشاره به حضور جدی ایران در مذاکرات هسته ای در ژنو، گفت: ما با این منطق و استدلال در ژنو ظاهر شدیم، در نیویورک ظاهر شدیم. سه جلسه را پشت سر گذاشتیم. امروز نیز روی میز مذاکرات طرح ایران وجود دارد. 

رییس جمهوری ، تحریم ها را به ضرر همه جهان دانست و افزود: ما تحریم را به ضرر همه می دانیم و نه تنها ملت ایران؛ این تحریم ها حتی به ضرر تحریم کنندگان است.



** تحریم عامل آمدن ما پای میز مذاکره نیست

روحانی بار دیگر تحریم را غیرقانونی و راه حلی ناکارآمد عنوان کرد و اظهارداشت: ما به خاطر فشار تحریم نیست که پای میز مذاکره نشسته ایم، اگر یادتان باشد، در سال 2001 و 2002 و مخصوصا 2003 یعنی سال 82 ایران پای میز مذاکرات نشست اما در آن زمان تحریمی در کار نبود و مصرانه به مذاکرات منطقی خود ادامه داد. 

رییس جمهوری تصریح کرد: حتی در شرایطی که دشمن می خواست تحریم ظالمانه را آغاز کند، باز هم ایران مذاکرات را قطع نکرد. بعد از تحریم هم مذاکرات را قطع نکرد و این معنایش این است که جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل مسائل بین المللی، راه اصلی را راه حل سیاسی، مذاکره و گفت و گو می داند و بر مبنای آن از روز اول حرکت کرده است. 



** حافظه تاریخی برخی دچار اشکال شده است

روحانی با اشاره به اینکه برخی به گونه ای حرف می زنند که گویی ایران از سال 91 و 92 مذاکره را شروع کرده است، گفت: ظاهرا حافظه تاریخی برخی دچار اشکال شده است و فراموش کرده اند که ما از روز اول راه مذاکره را برگزیدیم. 

رییس جمهوری تاکید کرد: این هم روشن باشد، در مذاکرات همانقدر که ایران سود می برد، منطقه و جهان و طرف های مذاکراتی ما هم سود می برند. این مذاکرات موفقیتش به معنای آرامش و ثبات بیشتر برای منطقه و کل جهان است. این مذاکرات موفقیتش به معنای هموار شدن مسیر تعامل سازنده ایران با جهان و کشورهای منطقه است. 

دکتر روحانی ادامه داد: ما در مسایل خارجی نیاز به حمایت مردم، مجلس و هدایت و حمایت رهبر معظم انقلاب و اجماع داخلی داریم.

دکتر روحانی اظهارداشت: در مسائل جهانی حضور ایران بی تردید می تواند نقشی سازنده و موثرباشد. 

روحانی گفت: آنها که پای میز مذاکرات با ما آمده اند به دلیل آن است که به این نتیجه رسیده اند که تحریم راه حل و کارساز نیست و راه صحیح تعامل، مذاکره و منطق است. 

رییس جمهوری با بیان این که این راه را دامه خواهیم داد، اضافه کرد: حداقل این است که به تعبیر رهبر معظم انقلاب ضرر نمی کنیم و ظرفیت تحلیلی جامعه گسترش می یابد. 



** نتیجه حضور درمذاکرات/ دنیا قانع می شود ایران لجبازی نمی کند

رییس جمهوری اظهارداشت: این راه را ادامه می دهیم زیرا حداقل نقش و جایگاه ایران در منطقه و جهان ظهور و بروز بیشتری می یابد و افکارعمومی دنیا قانع می شود که ایران لجبازی نمی کند و می خواهد با منطق با دنیا مواجه شود؛ دنیا نیز باور می کند که ایران همانطور که بارها گفته است به دنبال سلاح کشتار جمعی نیست. 

روحانی خاطرنشان کرد: مذاکره نتیجه بخش آن است که به نفع دو طرف تمام خواهد شد و این همان است که ما به آن بازی بُرد - بُرد می گوییم. 

رییس جمهوری با بیان این که ما با مجلس شورای اسلامی و در کنار هم اهداف بلند ملی را دنبال می کنیم ، گفت : خودم را هنوزهم پبش از آن که یک مسئول اجرایی بدانم یک مجلسی می دانم؛ به هر حال 20 سال در خانه ملت خادم مردم بوده ام و حال چند ماهی است که این مسئولیت را پذیرفته ام. 



** مردم در 24 خرداد به افراط و تفریط رای ندادند

روحانی گفت: خود این رای پشتوانه ای برای فعالیت سیاسی این عزیزان است البته ما تابع رای اکثریت هستیم و مبنای ما این است قواعد سیاسی که برمبنای آن حرکت می کنیم اکثریت آراست و به همین دلیل هم می گوییم همه باید تابع نظر مردم در 24 خرداد باشیم و آنچه اکثریت مردم آن را امضا کرده اند همان مسیر را دنبال کنیم. 

رییس جمهوری افزود: مردم در 24 خرداد به افراط و تفریط، به خشونت، به خودرایی، تک رایی، عدم مشورت، عدم تدبیر رای نه دادند بلکه به اعتدال، تدبیرو عقلانیت رای آری دادند. 

روحانی اظهارداشت: ما نباید صدای مردم را در طول 4 سال پیش رو از یاد ببریم و فراموش کنیم. 

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: دولت خود را موظف به نظرات و خواست و آرای مردم و رهنمودهای رهبری متعهد می داند.

روحانی گفت: به هرحال این رای چیزی شبیه عقود است از یک طرف رییس جمهوری قول هایی به مردم داده است و از طرفی مردم مطالبات خود را تبیین کرده اند و در واقع نوعی عهد بین دو طرف بسته شده است، به تعبیر امیر المومنین (ع) کدام واجب بالاتر از وفادار ماندن به عهد و پیمانی است که خواست مردم است ، حتی کفار آن ها هم خواستشان این است که به پیمان و وعده داده شده، عمل شود. 

روحانی افزود: به همین دلیل دولت به پیمانش با مردم در مسیر عقلانیت و اعتدال وفادار خواهد ماند و این مسیر را ادامه خواهد داد، نظرات مردم و تدابیر رهبری به عنوان شاخصی است که دولت و مجلس با هم آن را دنبال خواهند کرد. 

رییس جمهوری تصریح کرد: من در اینجا در محضر نمایندگان می خواهم این تذکر را بدهم که مجلس شورای اسلامی در چارچوب قانون اساسی در پی اجرای وظایف خودش است، این وظایف در قانون اساسی مشخص شده و روشن است وظایف دولت و نمایندگان چیست، اما در نحوه عمل به وظیفه و قانون شیوه های متفاوتی پیش رو است و وجود دارد، خوب است بهترین شیوه را در این زمینه برگزینیم و عمل کنیم، شیوه ای که بدخواهان از آن سوء استفاده نکنند. 



**گزارش صد روز، 15 روز آینده 

رییس دولت یازدهم اظهار داشت: با اینکه مدت زمان کوتاهی از آغاز به کار این دولت گذشته که فقط 84 روز و امروز 85 روز است، دولت انشاالله ظرف 15 روز آینده درباره دوره 100 روزه فعالیت خود گزارشی را به ملت عزیز خواهد داد. 

دکتر روحانی گفت: دولت در ظرف 84 روز در زمینه سیاست خارجی سیاست داخلی، اقتصادی و فرهنگی و بالاتر سرمایه اجتماعی، اعتماد عمومی، ایجاد آرامش در جامعه توفیقات فراوانی را به دست آورده است، که بدون حمایت مجلس، همراهی مردم و حمایت رهبر معظم انقلاب این کار امکان پذیر نبود.

رییس جمهوری با بیان اینکه دولت این بار سنگین را بر دوش گرفته است، تصریح کرد: این بار، بار خدمت به مردم است و همه باید دست به دست هم دهیم، اکنون روز تعامل، همدلی و همفکری است، طبیعی است که دولت تقاصا ندارد که مجلس وظایف قانونی خود را کنار بگذارد، مجلس به وظایف قانونی خود عمل می کند دولت هم به توصیه ها، نظرات و انتقادات مجلس احترام می گذارد. 

دکتر روحانی در عین حال یادآور شد: اما طبیعی است که باید یک زمان مناسب و معقول در اختیار مجریان قرار دهیم تا 6 ماه یا یکسال کار و تلاش کنند تا بتوانیم کارنامه و عملکرد آنها را در میزان سنجش قرار دهیم.



**میزان های جناحی و حزبی هیچ وقت درست کار نکرده است

رییس جمهوری با بیان اینکه هیچ میزانی جز قانون وجود ندارد، گفت: میزان جناحی و حزبی هیچ وقت درست کار نکرده و این ترازو همیشه خراب بوده است، آن ترازویی که می تواند عملکرد وزرا را سنجش کند، قانون است.

دکتر روحانی با تاکید بر اینکه ما همه باید در برابر قانون سر تعظیم فرود آوریم و راهی نداریم، اضافه کرد: برای رشد، توسعه، آینده بهتر، رضایتمندی مردم، رفاه اجتماعی، نظم و امنیت بیشتر هیچ راهی جز قانون گرایی وجود ندارد.

رییس جمهوری ادامه داد: میزان سوال، معیار تذکر و نقد همه و همه بر میزان قانون خواهد بود و ما در برابر قانون تسلیم خواهیم بود.



** وزارت ورزش وزارتخانه مهم اجتماعی و فرهنگی است 

رییس جمهوری کشورمان درباره وزارت ورزش و جوانان گفت: این وزارتخانه جایگاه بسیار مهم اجتماعی و فرهنگی دارد. 

روحانی به نقش جوانان در کشور اشاره کرد و گفت: جوانان در انقلاب اسلامی و پیش و بعد از آن بار سنگینی را به دوش گرفته اند. 

وی با یادآوری سال های پیش از انقلاب و نقش جوانان در آن ایام گفت: 13 آبان 57 یک گوشه ای از حضور جوانان در انقلاب اسلامی بود والا از آغاز در حوادث 15 خرداد 42 نیز جوانان نقش بسیاری را ایفا کردند. 

رییس جمهوری با اشاره به این که حجت الاسلام والمسلمین «هیبت الله طالقانی»، یکی از دوستان همرزش در سن 16 سالگی در تظاهرات 15 خردا د 42 قم به شهادت رسیده و وی در آن دوران 15 ساله بوده است، افزود: شما می بیند از آن آغاز جوانان در متن انقلاب بودند و بعد از انقلاب نیز در دفاع مقدس نقش بزرگی را نسل جوان بر عهده داشتند و بعد از جنگ هم جوانان برای سازندگی کشور حضور یافتند. 

روحانی اضافه کرد: در روزهای بعد از انقلاب در تابستان سال 58 این دانش آموزان و جوانان ما بودند که راه می افتادند و به مزارع می رفتند و به کشاورزها کمک می کردند. 

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: همه جا جوانان ما حضور داشته اند و امروز نوبت ماست که به آن همه ایثار، فداکاری، تلاش و جهاد پاسخ دهیم. 

وی با اشاره به نیازمندی های جوانان در کشور گفت: جوانان ما نیازمند شغل، شرایط مناسب برای ازدواج، مسکن، برای گذراندن اوقات فراغت و برای نجات از دشمنان بدخواهی که به زندگی آنان تهاجم می کنند از لحاظ اجتماعی و فرهنگی هستند و بخشی از بار بزرگ جوانان بر دوش این وزارتخانه است. 

رییس جمهوری ادامه داد: البته از عمر این وزارتخانه خیلی نگذشته و اندام های این وزارتخانه هنوز به اندازه کافی رشد نکرده و همه باید کمک کنیم تا این وزارتخانه بتواند به مسئولیت سنگین خود بپردازد. 

روحانی به جایگاه ورزش در کشور اشاره کرد و گفت: در کنار مسئله جوانان مسئله ورزش است، ورزش در دورانی که که حالت گذران اوقات فراغت و تفریح داشت اما امروز ورزش جز زندگی شده و بدون آن دستیابی به سلامت امکان پذیر نیست. 

وی اضافه کرد: بدون ورزش دستیابی به نشاط اجتماعی امکان پذیر نیست، ورزش بهترین وسیله و کم هزینه ترین روش برای پرکردن اوقات فراغت است. 

روحانی ادامه داد:اگر بخواهیم با معضلات بحنگیم یکی از راههایش تشویق جوانان به ورزش است ورزش در ابعاد مختلف جز زندگی اجتماعی و فردی مردم شده است. 



** حضور با حجاب بانوان در عرصه های ورزشی جهان باعث افتخار است

روحانی، ادامه داد: چقدر افتخار آمیز است که دختران و بانوان جوان با حجاب اسلامی در صحنه های بین المللی حضور پیدا می کنند. آن بانوی جوان با حجابی که پرچم را به دوش می گیرد و در میدان حرکت می کند، گرچه آن موقع بعضی ها نقد کردند که چرا این دختر خانم این پرچم را گرفته ولی ما باید احساس غرور و افتخار کنیم.



** رسیدن نظام به همه ابعاد زندگی مردم افتخار است

رییس جمهوری تصریح کرد: ما یک نظام اسلامی را در این کشور جاری و ساری کردیم که این نظام به همه ابعاد زندگی مردم می پردازد. این جای افتخار برای جمهوری اسلامی ایران است.

روحانی با بیان اینکه اسلام، مانع هیچ فعالیتی نیست، اظهار داشت: البته اسلام می گوید این فعالیت به بهترین شکل صورت گیرد، این مهم است. بنابراین ما باید در زمینه ورزش کار کنیم، برنامه ریزی کنیم، سرمایه گذاری کنیم، مخصوصا ورزش، در دوران دبستان و دبیرستان که آغاز کار است.



** سجادی پیشکسوت و صاحب نظر ورزش

رییس جمهوری، اضافه کرد: همیشه یکی از بحث ها این بود که در امر ورزش، کسی که تخصص این کار را دارد و پیشکسوت همین کار است، مسوولیت را بر دوش گیرد.

روحانی با بیان اینکه دولت به این ندا، پاسخ مثبت داده است، گفت: امروز در خدمت شما، وزیری معرفی شده است، جناب آقای دکتر سجادی از آغاز و از دوران شهید باهنر و رجایی، این مسوولیت را به عنوان مسوول ورزش و مدیرکل، در آموزش و پروش، کارش را شروع کرده و تقریبا همه مراحل تجربی و علمی را در این زمینه پیموده است.

رییس جمهوری از سجادی با صفاتی همچون استاد، صاحب نظر، کارآزموده و پرتلاش یادکرد و افزود: از وقتی که ایشان معرفی شده، همه آن هایی که در کار ورزش حرفه ای هستند یا بسیاری از آن هایی که درکار ورزش قهرمانی هستند، مخصوصا آموزش و پرورش و مسوولان آن، بسیار استقبال کرده اند.

روحانی، ادامه داد: آقای دکتر سجادی، سوابق بسیار خوب و تجربه ارزشمندی در امر ورزش و جوانان دارند، ایشان مسوولیت ورزش را در آموزش وپرورش، مدت ها بر دوش داشته است و با جوانان در تماس بوده است.

رییس جمهوری با بیان اینکه گرچه ورزش امری بخشی و جوانان فرابخشی و میان بخشی است، تصریح کرد: اما به هرحال این وزارتخانه این گونه درست شده است و کسی که مدیر این بخش است، باید به هر دو قسمت امر توجه کند، هم جوانان و هم ورزش.



** تکمیل دولت آغاز مسیری برای خدمت بیشتر

روحانی در بخش پایانی سخنان خود، خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی، گفت: امیدواریم امروز آخرین زحمت ما برای شما در زمینه رای اعتماد به وزرا باشد و پایان امروز انشاء الله شاهد تکمیل دولت تدبیر و امید باشیم.

رییس جمهوری ابراز امیدواری کرد که از این پس با وزرایمان در کنار شما نمایندگان مردم، در مسیر خدمت به مردم، تلاش بیشتری را آغاز کنیم و در همه صحنه های اجتماعی، فرهنگی و ازجمله ورزش و جوانان بتوانیم توفیقات لازم را به دست آوریم.

وی اظهار داشت: از نمایندگان مردم به خاطر رای اعتماد به وزیرانی که قبلا در این مجلس رای اعتماد گرفتند، تشکر می کنم. 

دکتر روحانی گفت: ظاهرا یکشنبه ها گاهی وقت ها باید محضر شما نماینده ها باشیم، البته یک جور دیگر هم می توانید ما را غیراز بحث رای اعتماد دعوت کنید.

رییس جمهوری افزود: من تشکر می کنم از نماینده ها به خاطر رای اعتماد به وزیرانی که قبلا در این مجلس رای اعتماد گرفتند البته طبیعی بود، دوستانی داشتیم که در همان تابستان، 24 مرداد که همه وزرا معرفی شده بودند همه رای اعتماد می گرفتند و ما می توانستیم کار را با برنامه ریزی دقیق تر شروع کنیم.

دکتر روحانی اظهار داشت: به هر حال مجلس دارای وظایف قانونی است و طبق مصالحی که مد نظر دارد در چارچوب قانون اساسی و آیین نامه داخلی عمل می کند و ما از این نظر گله ای نداریم.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: لازم می دانم از آقای «مسعود سلطانی فر» که برای بار اول برای این وزارتخانه معرفی شد و قول همکاری به دولت داده بود و نتوانست از مجلس رای اعتماد بگیرد تشکر و برای وی در سایر مسوولیت ها آرزوی توفیق کنم.

روحانی اظهار داشت: از دکتر صالحی امیری که برای مدتی حدود دو ماه مسئولیت سرپرستی این وزارتخانه را به عهده گرفت و بسیار خوب در آن مدت ظاهر شد و به وظایف قانونی خود عمل کرد، تشکر می کنم. 

رییس جمهوری با یادآوری این که آقای صالحی امیری نتوانست از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد بگیرد، افزود: مطالبی که در اینجا مطرح شد می توانست با یک بیان ملایم تر و نرمتری باشد و اگر ایشان نسبت به مطالب گفته شده احساس مظلومیت می کند، حق طبیعی و قانونی اوست که در رسانه ها از خودش دفاع کند. 

روحانی خاطرنشان کرد: از این که در مجلس شورای اسلامی به حاشیه پردازی نپرداختند، همان خط مشی دولت بوده که او هم این خط مشی را دنبال کرده است. به هرحال برای ایشان هم در سمتی که خواهند بود آرزوی موفقیت دارم. 

رییس جمهوری تصریح کرد: من این نکته را هم بگویم حتی وزرایی که از مجلس رای اعتماد کسب نکردند چیزی حدود 40 درصد نمایندگان به آن ها رای دادند و این روشن باشد کسی که حمایت 40 درصد نمایندگان مجلس را پشت سر خودش دارد برای سمت وزارت، پیداست که برای سمت های دیگر که پایین تر باشد رای بالاتری خواهد داشت و دارد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *