شناسه خبر: 7516 منتشر شده در مورخ: 1394/8/17 ساعت: 13:33 گروه: اقتصادی  
نرخ رشد اقتصادی کشور در سال جاری یک درصد خواهد بود

نرخ رشد اقتصادی کشور در سال جاری یک درصد خواهد بود

نرخ رشد اقتصادی کشور که در نیم سال نخست حدود یک درصد برآورد شده است پیش بینی می شود در طول سال هم به همین سطح برسد

به گزارش ایران سپید  به گزارش رادیو اقتصاد؛ مدیر گروه اقتصاد پژوهشکده آمار مرکز آمار ایران در مصاحبه با این رادیو اظهار داشت : نرخ رشد اقتصادی را در سال جاری برآورد و یک درصد اعلام کردیم که نشان می دهد نرخ رشد بخش صنعت منفی بوده است و بخش کشاورزی بیشترین نرخ رشد مثبت را دارد.

مدیر گروه اقتصاد پژوهشکده آمار گفت: دولت می خواهد 7500 میلیارد تومان برای تحریک طرف های تقاضا اختصاص دهد که در تقویت رشد اقتصادی موثراست.

ایوب فرامرزی افزود : اقتصاد ایران با کاهش تقاضا یا انباشت تولید مواجه است و اقتصاد ایران در حال حاضر با حدود 40 درصد ظرفیت خود کار می کند و اگر بسته جدید اقتصادی دولت با رویکرد تقویت تولید اجرا شود و میزان تولید هم افزایش یابد در رشد اقتصادی هم موثر خواهد بود و با اجرای برجام شرایط بین المللی خوبی برای همکاری های اقتصادی در توسعه صادرات ایران فراهم خواهد شد.

ایوب فرامرزی افزود : انتظار داریم با توجه به شرایط جدید اقتصادی و اجرای برجام و همچنین گشایش های بین المللی و تحولاتی که در عرصه اقتصادی ایجاد می شود این نرخ رشد اقتصادی در طول سال هم در همین محدوده و با حداقل نوسان تحقق یابد.

وی گفت : مرکز آمار ایران در ارزیابی های خود کاملا معیارهای علمی را رعایت می کند و همین چارچوب ها نشان می دهد که نرخ رشد بخش صنعت منفی بوده است و از همه کارشناسان و مسئولان انتظار داریم که همین آمارها اعتماد کنند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *