شناسه خبر: 7507 منتشر شده در مورخ: 1394/8/16 ساعت: 08:31 گروه: اجتماعی  
تولد سالی 30 هزار کودک معلول در کشور

تولد سالی 30 هزار کودک معلول در کشور

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: سالانه 30 هزار کودک معلول و دچار اختلالات ژنتیکی در کشور متولد می‌شوند.

به گزارش ایران سپید به نقل خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، انوشیروان محسنی بندپی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بهزیستی استان البرز ، اظهار کرد: بهزیستی در برنامه ششم توسعه، برنامه‌های خود را براساس 6 بند، ارتقای رفاه اجتماعی و بهزیستی جامعه، الزام قانونی به پیوست سلامت اجتماعی، پیشگیری از بروز آسیب اجتماعی در گروه‌های آسیب‌پذیر، ارتقاء کمّی و کیفی خدمات، گسترش مشارکت‌های مردمی و خیّرین و مستندسازی فرآیندها برای الگوسازی برای آیندگان تدوین کرده است.

وی در ادامه از لایحه بازنگری قانون جامع حمایت از معلولان سخن به میان آورد و گفت: درکمیسیون مشترک در مجلس، این لایحه با محوریت کمیسیون بهداشت و درمان در دست بررسی است و بر اساس آن، همه دستگاه‌های اجرایی نسبت به مناسب‌سازی معابر و خیابان‌ها برای معلولان متعهد شده‌اند.

این مقام مسئول همچنین به موضوع معلولیت‌های ژنتیکی پرداخت و گفت: سالانه بیش از 30 هزار کودک معلول در کشور متولد می‌شوند که سازمان‌ها و نهادهای مختلف موظف هستند در قبال معلولیت‌ها به رسالت اجتماعی خود جامه عمل بپوشانند.

محسنی بندپی بیان کرد: برای کاهش معلولیت‌های ژنتیکی در حال حاضر 250 مرکز مشاوره و پیشگیری از معلولیت‌ها در کشور فعالیت می‌کنند که 90 درصد این مراکز توسط بخش خصوصی اداره می‌شود.

رییس سازمان بهزیستی با تاکید بر اینکه آزمایش‌های ژنتیک جزو تعهدات بیمه پایه نیستند، گفت: امیدواریم بتوانیم با ارائه خدمات در مراکز مشاوره ژنتیک به افرادی که توان مالی کافی ندارند کمک کنیم.

وی همچنین به اجرای طرح غربالگری شنوایی اشاره کرد و ابراز داشت: دراین طرح بیش از 95 درصد جامعه هدف را تحت پوشش قرار دادیم. در طرح تنبلی چشم که یکی از عوامل مهم نابینایی و کم‌بینایی افراد زیر 20 سال است درسال 94 توانستیم پوشش بالای 80 درصد داشته باشیم.

این مقام مسئول در ادامه به سیاست‌های سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت: استاندارد کردن مراکز و نظارت علمی و دقیق در دستورکار سازمان بهزیستی قرار دارد؛ چرا که ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده می‌تواند جامعه هدف بهزیستی را زودتر به زندگی اجتماعی بازگرداند.

وی استفاده از ظرفیت‌های مردمی، سمن‌ها و NGOها را یکی دیگر از سیاست‌های سازمان بهزیستی اعلام کرد و گفت: همواره به دنبال ورود مردم به عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی، تحولات عظیمی به وقوع پیوسته است؛ به همین منظور استفاده از ظرفیت‌های مردمی می‌تواند بهزیستی را در محقق کردن سیاست‌ها کمک کند.

محسنی بندپی در پایان با تأکید بر این که استان البرز نیازمند تدابیر ویژه در خصوص پدیده مهاجرت است، گفت: با تکیه بر نیروی انسانی شایسته، امکان رشد در هر زمینه‌ای وجود دارد.

لازم به ذکر است در این مراسم از زحمات افروز بهرامی قدردانی و داریوش بیات‌نژاد به عنوان مدیرکل جدید بهزیستی استان البرز معرفی شد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *