شناسه خبر: 7494 منتشر شده در مورخ: 1394/8/13 ساعت: 10:02 گروه: اجتماعی  
اختصاص هزار میلیارد تومان برای اشتغال مددجویان بهزیستی
رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد:

اختصاص هزار میلیارد تومان برای اشتغال مددجویان بهزیستی

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه در سال جاری هزار میلیارد تومان جهت اشتغال مددجویان بهزیستی پیش‌بینی شده است، گفت: هم‌اکنون ۴۱۳ تعاونی در سازمان بهزیستی راه‌اندازی شده است.

به گزارش ایران سپید به نقل از خبرگزاری مهر انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک با سازمان فنی و حرفه ای و معانت امور تعاون وزارت کار اظهار داشت: تلاش می‌کنیم که از ظرفیت و پتانسیل بخش‌های مختلف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای توانمندسازی جامعه هدف استفاه کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت و پتانسیل موجود در سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور و همچنین معاونت امور تعاون وزارت کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: سازمان فنی  حرفه‌ای با قدمت طولانی دارای ظرفیت قابل توجهی در حوزه مهارت و آموزش است و می‌توان از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کرد ضمن اینکه معاونت تعاون وزارت رفاه نیز آمادگی خود را برای حمایت از مددجویان و استعدادیابی آنها اعلام کرده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه با اشاره به فعالیت ۴۱۳ تعاونی درمجموعه بهزیستی خاطر نشان کرد: از این تعداد ۱۶۶ تعاونی فعال و مابقی نیمه‌فعال هستند که در تلاش هستیم با حمایت سازمان فنی حرفه‌ای و همچنین معاونت امور تعاون وزارت رفاه سایر تعاونی‌های نیمه‌فعال بهزیستی را نیز فعال کنیم.

محسنی بندپی با اشاره به فعالیت تعاونی‌های سازمان بهزیستی تصریح کرد: این تعاونی‌ها از سال‌های گذشته در سازمان فعالیت خود را آغاز کردند اما بنا داریم از لحاظ علمی و تخصصی آنها را ارتقاء دهیم.

وی با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده در این تفاهم‌نامه در راستای توانمندسازی و اشتغال جامعه هدف بهزیستی گفت: ارائه تسهیلات وام اشتغال و همچنین مهارت‌آموزی از جمله سیاست‌هایی است که در این راستا پیش‌بینی شده است.

محسنی بندپی اضافه کرد: در سال جاری نیز هزار میلیارد تومان جهت اشتغال مددجویان سازمان بهزیستی پیش‌بینی شده است.

در ادامه این مراسم سیدحمید کلانتری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور تعاون با اشاره به امضاء این تفاهم‌نامه سه‌جانبه خاطر نشان کرد: این تفاهم‌نامه از چند جهت ارزشمند و قابل توجه است.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف این تفاهم‌نامه ارائه خدمات به ذینفعان و مددجویان سازمان بهزیستی است چرا که این گروه از جامعه نیاز به حمایت بیشتری دارند و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک وابستگی این افراد به سازمان بهزیستی کمتر شود.

کلانتری به آموزش، تعاون و بهزیستی اشاره کرد و گفت: این سه عنوان همدیگر را تقویت و تکمیل می‌کنند و امیدواریم با انعقاد این تفاهم‌نامه به سمت توسعه تعاون و رفاه اجتماعی گام برداریم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور تعاون ادامه داد: بر اساس این تفاهم‌نامه گروه‌های سالمندان، زنان سرپرست خانوار، معلولان، دانشجویان از تسهیلات در نظر گرفته شده در حوزه حرفه‌آموزی و تعاون استفاده خواهند کرد.

وی در ادامه با اشاره به هدف ادغام سه وزارتخانه رفاه، کار و تعاون تأکید کرد: استفاده از ظرفیت این سه وزارتخانه هدف اصلی این ادغام بوده که خوشحالیم با امضای این تفاهم‌نامه این امر محقق می‌شود.

کوروش پرند رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اضافه کرد: بر اساس دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر استفاده از ظرفیت‌ سازمان‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این تفاهم‌نامه آماده شده است.

وی تأکید کرد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توجه ویژه‌ای را به همگرایی خاص بین واحدهای مختلف وزارتخانه داشته و به همین جهت این تفاهم‌نامه با هدف ارتقاء حمایت‌های مادی و معنوی مددجویان بهزیستی امضا خواهد شد.

پرند با اشاره به سند راهبردی سازمان فنی حرفه‌ای خاطر نشان کرد: این سند در ۸ بخش تهیه شده است که یکی از اهداف آن تحقق عدالت اجتماعی محسوب می‌شود.

رئیس سازمان فنی حرفه‌ای کشور ادامه داد: مخاطبان این سازمان بالغ بر ۲ میلیون نفر اعم از بیکار، عشایر، روستایی، دانشجو، دانش‌آموز، زندانی و سرباز هستند.

پرند تصریح کرد: این سازمان با ۱۵۰ هزار وزارتخانه، اتحادیه و سازمان برای ارتقاء نیروی کار قرارداد دارد و از این لحاظ پتانسیل خوبی در این مجموعه نهفته شده است.

وی گفت: حدود ۶ هزار استاندارد آموزشی داریم ضمن اینکه آموزش‌ها بر اساس استانداردها انجام می‌پذیرد.

پرند ادامه داد: در سال‌های اخیر و با تلاش‌های صورت گرفته استانداردهای ویژه معلولان طراحی شده که یکی از اقدامات قابل توجه سازمان فنی حرفه‌ای کشور محسوب می‌شود.

پرند در ادامه به برخی از اقدامات انجام شده از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور برای جامعه هدف بهزیستی اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقات ملی و بین‌المللی مهارتی ویژه معلولان در سال گذشته نخستین اقدامی بود که عملیاتی شد که امیدواریم امسال نیز مرحله دوم آن برگزار شود و در نهایت تیم خوبی برای مسابقات ۲۰۱۶ فرانسه اعزام شوند.

وی به بحث آموزش، تولید، بازاریابی و فروش محصولات اشاره کرد و گفت: در این بخش نیز اقدامات خوبی از سوی سازمان فنی حرفه‌ای انجام شده است.

پرند در ادامه به راه‌اندازی مهدهای کودک مهارتی اشاره کرد و گفت: ما آمادگی داریم چنانچه سازمان بهزیستی پیشنهاد ما را قبول کند به صورت پایلوت مهد کودک مهارتی را راه‌اندازی کنیم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *