شناسه خبر: 7490 منتشر شده در مورخ: 1394/8/12 ساعت: 10:50 گروه: حوادث  
نابغه قاتل جنون دارد

نابغه قاتل جنون دارد

نابغه ریاضیات و نجوم که مادرش را به قتل رسانده بود، طبق گزارش پزشکی قانونی مجنون است. این مرد که فکر می‌کرد مادرش 2هواپیمای جنگی برای نابود کردن او فرستاده است، مدتی پیش دست به جنایتی هولناک زد.

به گزارش ایران سپید به نقل از همشهری آنلاین شامگاه 29دی‌ماه سال گذشته به قاضی حسین‌پور بازپرس ویژه قتل تهران خبر رسید زن سالخورده‌ای در غرب تهران به قتل رسیده است.

بررسی‌ها نشان می‌داد که مقتول 79ساله بود و توسط پسر 50ساله‌اش با ضربات مشت و لگد به قتل رسیده بود. قاتل در محل جنایت دستگیر شد و در بازجویی‌هابه قتل مادرش اعتراف کرد. در همین حال یکی از همسایه‌های مقتول اطلاعات بیشتری در اختیار مأموران گذاشت و گفت: مقتول همراه پسرش زندگی می‌کرد.

هفته گذشته پسر مقتول به کشور اوکراین سفر کرد و چند ساعت قبل بود که از سفر برگشت. لحظاتی پیش از حادثه، مادرش با من تماس گرفت و گفت پسرم از سفر برگشته اما انگار حالش خوب نیست و مدام من را اذیت می‌کند. من هم برای پادرمیانی به خانه‌شان رفتم و با آنها صحبت کردم. پسر مقتول حالش خوب نبود. او اعتیاد ندارد اما توهم داشت و می‌گفت مادرش قصد داشته او را از بین ببرد. به همین دلیل مادرش را کتک می‌زد. وقتی کمی با او حرف زدم آرام شد و من به خانه‌ام رفتم اما چند دقیقه بعد دوباره سر و صدا از خانه‌شان بلند شد و این بار من پلیس را خبر کردم. وقتی در زدیم متهم در را باز کرد و فهمیدیم او با مشت و لگد مادر سالخورده‌اش را به قتل رسانده است.

پس از اظهارات شاهد ماجرا، مأموران به تحقیقات بیشتر پرداختند و متوجه شدند که عامل جنایت که مردی تحصیل‌کرده و میانسال است یک‌بار با زنی آمریکایی ازدواج کرده اما آنها چند‌سال بعد از یکدیگر جدا شده بودند و به همین‌خاطر این مرد با مادرش زندگی می‌کرده است.

او یک نابغه ریاضیات، نجوم و کامپیوتر بود که در اتاقش کتاب‌های زیادی به زبان‌های روسی و انگلیسی به چشم می‌خورد. در ادامه تحقیقات و در محل جنایت داروهای ضد‌افسردگی و اعصاب نیز کشف شد که نشان می‌داد متهم پیش از این دارو مصرف می‌کرده است. او در بازجویی‌ها گفت: «مادرم مرتب مرا اذیت می‌کرد و برایم توطئه می‌چید. او همین چند ساعت پیش وقتی من با هواپیما از اوکراین به ایران بر می‌گشتم ٢ هواپیمای جنگی به آسمان فرستاد تا هواپیمای من را منفجر کند.

امشب هم وقتی با او درگیر شدم هرچه بیشتر کتکش می‌زدم او قدرتش بیشتر می‌شد و به همین‌خاطر راه تنفسش را بند آوردم.» اعترافات مرد میانسال کافی بود تا با تشخیص قاضی پرونده، او برای بررسی وضعیت روانی به کمیسیون پزشکی سازمان پزشکی قانونی معرفی شود. پس از انجام تحقیقات و تشکیل کمیسیون، تیم پزشکی اعلام کرد که این مرد هنگام ارتکاب جنایت در حالت عادی نبوده و جنون داشته است.

بدین‌ترتیب با دستور قاضی، وی به آسایشگاه روانی معرفی شد تا در آنجا تحت نظر باشد. در چنین شرایطی قاضی درخصوص قتل قرار منع تعقیب صادر کرد و این در حالی است که 2خواهر متهم نیز که در خارج از کشور زندگی می‌کردند پیش از این به ایران بازگشته و با مراجعه به دادسرای جنایی برادر خود را بخشیده بودند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *