شناسه خبر: 7454 منتشر شده در مورخ: 1394/8/3 ساعت: 12:36 گروه: اجتماعی  
برگزاری جلسه ای مشترک برای دلجویی از نابینایان

برگزاری جلسه ای مشترک برای دلجویی از نابینایان

مدیر خانه نور جانبازان (بصیر) بیان کرد:با چند نفر از نمایندگان صحبت کردیم و قرار است در یک جلسه مشترک، نمایندگان از جامعه معلولان دلجویی کنند. در جلسه پیش رو، پیام نابینایان را به گوش نمایندگان خانه ملت میرسانیم و ذهنیت این افراد را نسبت به نابینایان تغییر خواهیم داد.

به گزارش ایران سپید طبق قرار هر روز، صحبتها و دیدگاههای برخی از نابینایان و کمبینایان را نسبت به خبر چهارشنبه 22 مهر ماه در این ستون درج میکنیم. امروز با حمید جعفری، مدیر خانه نور جانبازان (بصیر) و محمدرضا مظلومی، رئیس فدراسیون نابینایان و کمبینایان به گفتگو پرداختیم. جعفری با ابراز تأسف نسبت به صحبتهای برخی نمایندگان گفت: سال گذشته هم تأکید نمایندگان بر این بود که نابینایان نمیتوانند.

نگرش افراد بینا نسبت به نابینا خلاصه شده در کلمه نمیتواند و ما باید این ذهنیت را تغییر دهیم، چرا که کارهایی که نابینایان و کمبینایان در عرصه های مختلف جامعه انجام میدهند حاکی از توانایی این افراد است.

وی یادآور شد: امام خمینی (ره) فرمودند: ما میتوانیم، پس ما نابینایان هم میتوانیم و این امر توسط دو عضو نابینای شورای شهر ثابت شده است. جعفری ادامه داد: با چند نفر از نمایندگان صحبت کردیم و قرار است در یک جلسه مشترک، نمایندگان از جامعه معلولان دلجویی کنند. در جلسه پیش رو، پیام نابینایان را به گوش نمایندگان خانه ملت میرسانیم و ذهنیت این افراد را نسبت به نابینایان تغییر خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: دلجویی نمایندگان باعث نمیشود ما دست از خواسته خود که حضور نابینایان در عرصه نمایندگی مجلس است دست بکشیم و تا رسیدن به این هدف موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

در ادامه محمدرضا مظلومی در مورد نظر غیر منطقی نمایندگان گفت: باید کار کارشناسی در مورد این طرح صورت گیرد. در مجلس شورای اسلامی باید قوانینی وضع شوند که به نفع مردم باشند اما تصویب چنین قانونی نه تنها نفعی برای نابینایان ندارد، بلکه حقوقشان را هم نقض میکند.

وی افزود: نمایندگانی که در جلسه چهارشنبه با طرح عدم حضور نابینایان در مجلس موافق بودند، حتی دلایل منطقی برای نظراتشان ارائه نکردند و این نشان از عدم آگاهی این افراد نسبت به نابینایان است. (جعفری)

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *