شناسه خبر: 7432 منتشر شده در مورخ: 1394/7/29 ساعت: 10:18 گروه: حوادث  
اعتراف مسافرکش قلابی به قتل ۲ زن در همدان

اعتراف مسافرکش قلابی به قتل ۲ زن در همدان

مردی که به‌عنوان راننده مسافرکش ۲زن را در استان همدان سوار خودروی خود کرده و پس از قتل آنها، طلاهایشان را سرقت کرده بود، به دام پلیس افتاد.

به گزارش ایران سپید به نقل از همشهری آنلاین این مرد که جوانی حدودا 30ساله است، 11مهرماه امسال تحت تعقیب پلیس قرار گرفت. آن روز مردی با پلیس تماس گرفت و خبر از پیدا شدن جسد زن جوانی در منطقه اسدآباد همدان داد. تیمی از مأموران راهی محل حادثه شدند و در آنجا جسد زنی حدودا 55ساله را دیدند که ظاهرا بر اثر خفگی جانش را از دست داده بود.

به‌نظر می‌رسید این زن بر اثر خفگی جانش را از دست داده و پس از قتل جسدش به این منطقه منتقل و در آنجا رها شده است. از همان زمان تحقیقات برای کشف راز جنایت شروع شد. بررسی‌ها حاکی از آن بود که زن میانسال متاهل و اهل شهرستان کنگاور است. شوهر این زن که از ماجرای جنایت شوکه شده بود در تحقیقات به مأموران گفت:

همسرم مدت‌ها در شرکتی در همدان کار می‌کرد. امروز صبح برای گرفتن سوابق بیمه‌اش از کنگاور راهی همدان شد. چند ساعت بعد هم با من تماس گرفت و گفت که کارش تمام‌شده و قصد برگشتن به خانه را دارد. او گفت سوار خودروی مسافربر شخصی شده که یک زن دیگر هم سرنشین آن است و به‌زودی به خانه برمی‌گردد اما هر چه منتظر ماندم خبری از او نشد و تلفنش هم خاموش بود تا اینکه متوجه شدم جسدش پیدا شده است.

طبق اظهارات این مرد، مقتول مقداری طلا و پول نقد همراهش بود که پس از این حادثه، همه آنها به سرقت رفته بود و به همین دلیل فرضیه جنایت با انگیزه سرقت مدنظر قرار گرفت.این احتمال وجود داشت که زن میانسال از سوی راننده مسافرکش به قتل رسیده است. بنابراین کارآگاهان به تحقیق در پایانه تاکسیرانی همدان، جایی که احتمال داشت زن میانسال در آنجا سوار خودروی مسافرکش شده باشد، پرداختند. در این تحقیقات مشخص شد که مقتول در روز حادثه به یکی از شرکت‌های تاکسیرانی رفته و با گرفتن بلیت، قرار بوده که با یکی از تاکسی‌‌ها از همدان به کنگاور برود اما دقایقی بعد دوباره به همان واحد مراجعه و بلیتش را کنسل کرده است.

به دست آمدن این اطلاعات فرضیه اینکه مسافرکش قلابی پس از فریب زن میانسال او را ترغیب کرده که بلیتش را کنسل کند و سوار ماشین او شود، قوت بخشید و جست‌وجو برای شناسایی و دستگیری این مرد شروع شد. کارآگاهان در ادامه پرس و جوها به مشخصات خودروی متهم دست یافتند و پس از ردزنی‌های تخصصی توانستند هویت صاحب خودرو را که جوانی 30ساله بود، شناسایی کنند.

دستور بازداشت این مرد صادر شد و کارآگاهان به جست‌وجوهای خود ادامه دادند تا اینکه در نهایت ردی از متهم را در یکی از استان‌های همجوار به‌دست آوردند. تیم‌ عملیاتی پلیس راهی این استان شد و مأموران با تعقیب و مراقبت‌های بسیار توانستند مرد جوان را هنگام استفاده از دستگاه‌ عابربانک محاصره و دستگیر کنند. متهم که هیچ راه فراری نداشت در همان بازجویی‌های اولیه به قتل زن میانسال با انگیزه سرقت طلاها و پول‌هایش اعتراف کرد. او گفت که در پوشش مسافرکشی و با پیشنهاد کرایه‌ای پایین این زن را سوار ماشینش کرده و در بین راه وی را به قتل رسانده و دست به سرقت اموالش زده است. اما این همه اعترافات مرد جنایتکار نبود. چرا که وی در ادامه به قتل زن دیگری با همین شگرد در سال گذشته نیز اعتراف کرد.

او گفت: من اهل اسدآباد همدان هستم. اوایل آبان سال گذشته با ماشینم از خیابان عبور می‌‌کردم که زن جوانی را که یکی از اقوام دورمان بود دیدم. وانمود کردم که مسافرکشی می‌‌کنم و او را سوار ماشین کردم. در بین راه نیز وی را خفه کرده و همه طلاها و پول‌هایش را سرقت و جسدش را در همان منطقه رها کردم. مدتی پس از این جنایت به‌عنوان مظنون دستگیر شدم اما به مأموران گفتم که بی‌گناهم و از آنجا که مدرکی علیه من نبود، آزاد شدم.

به گفته رضا زارعی، رئیس پلیس آگاهی استان همدان، با اعترافات این مرد، تحقیقات در این پرونده در حالی ادامه دارد که احتمال می‌رود مرد جنایتکار با این شگرد زنان دیگری را هم به قتل رسانده باشد. به همین دلیل تیمی ویژه از کارآگاهان ماموریت یافته‌اند در بررسی‌های تخصصی احتمال وجود جنایت‌های دیگر در پرونده این مرد را بررسی کنند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *